Posts

Showing posts from December, 2007

:: DOA AKHIR TAHUN ::

" Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu. Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka. "

Menginjak Tahun...Bertambah segalanya....

Salam... Kita semua tau yang tahun 2008 bakal mengintai kita dan tahun yang lame mengundurkan diri. Aku pasti kite semua pasti mempunyai coretan dan nukilan yang diukir sepanjang hampir 365 hari yang lalu... Nak difikirkan, nak diimbas, nak dijejak semula apa yang dah berlaku bukanlah mudah dan yang pasti ia akan menjadi titik dan noda hitam putih yang mencorakkan siapa kita pada hari ini... Letih la nak berdramasastra nih... Jadi, bersempena dengan tahun baru ni berlumba² kita untuk memasang angan² aka A Z A M yang belum tentu yang tahun ini sudah termakbul semuanya... Bukan apa, dengan adanya cita², angan² atau bahasa manisnya; [A Z A M] ni pastinya membuatkan kite lebih bermotivasi untuk menuju ke arah itu. Kan....?? Sepanjang tahun 2007, aku menjalami satu ceritera hidup yang pelbagai... dari satu kerja ke satu kerja yang lain.. Dari kerani am syarikat Abah sendiri --> pelatih guru... Satu perjalanan yang sangat bermakna dan signifikasinya aku dah rasa.... Masa depannya mungk

Inside the free gift...

Image
Bukannye ape...Just highlighted the free gift inside the box for fun only... No any other intention... Lagipun, i think it's really cute and adorable.... Unique; that's the words... Things inside the box... The water container and the canvas bag... The unique clock, a measuring tape, an earphone cord case, and the special design of handphone charger hanger (btul ke nih)...ke hanger for handphone while recharging...lebey kurang cemtu laa... A set of devil and angle miniature of paper weight, picture frame and paper clipper... All are came in pairs; the devil was red and angel was in white... Is it cute...??? So, who is interested to make it your own, do buy a new laptop by the end of this year... Kewl...!!

Yeay...Alhamdulillah...

Image
In the generosity of Allah upon me, and He send the mercy thru my beloved Abah... Finally, I've got the NEW laptop that i've been craved for long time ago... My generous Abah was willing to use his credit power thru his credit card to pay for this toy... Thanks Abah...(even I don't speak it loudly to Abah, maybe because of my shyness and ego...I promised that I'll be a good son for both of you...) After recce at Low Yatt Plaza and seemed like no one is heart-throbbed...due to its kind of payment and specs and what-so-ever, we went to SenQ at SACC Mall... And we bought this... Thanks again Abah...! A RM3K++ brand-new laptop for me... Go Compaq Go! The set...Needed to be charged for 8 hours before u can proceed... The unique free gift...What's inside...Discover it next! Alhamdulillah... ********************************************************* p/s: Thanks KakJie who prayed for me as well... :D

Meet the Goldsmiths...

Image
The proof of meeting the Goldsmith...Cheez... Ijan wif her ad-hoc group member, K-rul...and the gold shop owner Pose poyooss from the Poo-poo Team....Kak Nor was out of the click....(coz she looked at the camera) Sambil diperatikan oleh Cekgu Ijan... Cekgu Hazren : Aku amik tu, ko tengok tu... Cekgu Susan : [diam jer sambil terkulat²...] Cekgu Hazren : Aku amik yang ini, ko tengok yang itu... Cekgu Susan : [diam jer sambil terkulat²...] Cekgu Hazren : Itu aku punye...Ko tengok ajer... Cekgu Susan : [diam jer sambil terkulat²...] Cekgu Hazren : E-ehh dier nih.... Cekgu Susan : E-ehh dier nih...(ngajuk...)

Around the Mosque...

Image
Taking ablution... Both are forced (by me!) to pose for picture in front these gorgeous mosque.... I forced myself (huh...???) to pose in front of the mosque... Where's K-rul? He's the photographer... Sampai ketemu lagi Al-Azim... Inshaallah...

Masjid Al-Azim, Ayer Keroh, Malacca.

Image
I went to Malacca wif Susan, Ijan and K-rul...I drove and we've promised wif Kak Nor to meet at Al-Azim Mosque... As we reached the mosque earlier, we went for praying first before having our lunch... Hayya A'lassolah.... What a nice and beautiful architechture.... Way to meet HIM.... Inside the mosque...

Kg. Kembung Hilir & SK Bangi...

Image
I had a very loooonggggg and tiring activities today... Shah Alam --> Bangi --> Cheras --> Melaka --> Cheras --> Shah Alam All of these places visited to see our future rent house while doing our practicum, recceing on our future school for practicum (SK Bangi) and interviewing entrepreneurs of jewel shop in Duyung Malacca... Lotih den.... Our future rent-house...Oklaa...RM400 per months..wif 4 rooms... The backdoor signboard of SK Bangi... The front entrance.... The arch....Nice!

More landslide...

Image
Actually the place of this landslide is the place that I used to put my/our hydroponic KH's project... To avoid any other unexpected occurance....I better removed all my hydroponic projects from the place... Sikit je lagi tu... Kalau la nak jadi... Hopefully the authority of IPTeknik KL will take immediate action in order to avoid any inconvenience occurance... Thanks....

Gempar...Tanah runtuh di IPTeknik KL...

Image
The pathways also affected by the landslide... Only few inches left before it might totally sliding down...Seramm....

Gempar! Tanah runtuh di IPTeknik KL...

Image
Kejadian tanah runtuh ini mungkin baru sahaja berlaku di Institut Perguruan Teknik Kuala Lumpur. Kejadian mungkin berlaku pada 2 hari yang lalu semasa hujan turun...

Huh...!?

Image
An email sent by my Pak Ude ....Funny huh?? A new Brazil player from Malaysia.. Introducing Samydinho (pronounced sami-din-yo ) Muehehe... Kewl....!

Kumpul Rete...Edisi Drama Antara Benua...Muehehe...

Image
After shopped at the Apek's shop, she dropped by to a carpet shop then... Memang bende ni dah lame Mama nak carik... And the Bangladeshi shopkeeper entertained her... Layann..... Bangla : "Ya ka...Mau cari apa???" Mama :"Saya memang dah lame carik bende nih...Berape bulih kurang nih???...." Bangla : "Aka...Ini saya suda bagi kurang suda...Ini satu ratus tiga puluh...Saya kasik kurang satu ratus....Boleh???...." Mama : [ Diam ] Bangla : "Alaa...Mahal laaa...Kasik kurang lagi laaa..." " Saya kasi kurang sembilan lima...!" Mama : "Sembilan puluh laaa...Jadik arrr???" Mama : "Sembilan puluh jadi arr....? Bangla : [Diam sekejap....]....Bangla geleng tanda setuju (ape kes geleng...???) Mama : [tak puas ati dan cakap lagi] " Ini banyak senang mau kurang musti u dapat murah punyer...." Bangla : "Aka...Ini saya suda dapat untung skit saya bagi saja...Tamau simpan²..." Mama : [Puas ati dan ter