Posts

Showing posts with the label Collectibles

Lego China : Koleksi Star Series - Red Theme

Image
Ini temanya merah....

Koleksi Model Ferrari Lego Complete Set

Image
Ini lah yang

Aku carikan tempat untukmu....

Image
Masa mula-mula mengumpul, memang takda ruang khas untuk dorang ni. Benda ni walau kecik je, tapi bila dah bertambah je, jadilah banyaknya. Jadi, kena jadi lebih kreatif la sikit. Aku kutip kotak baju melayu Jakel jenama Aaron Aziz itu dan aku potongkan board tebal tu untuk jadi partition. Lekatkan sekali dan lekatkan model-model tu semua atas ni dan tutup. Settle! Dah tak berabuk lagi. Masih ada ruangan kat atas tu, jadi boleh tambah koleksi lagi! Yeay.... hahaha

Dunia Miniatur : Koleksi Superheroes Campur-campur...

Image
Hai...Salam semua. Sesi menayang berkongsi apa yang abang ada.... Hobi koleksi yang under budget. Ok la....murah. Dan saya gembira. Koleksi kali ni dari siri Perang Galaksi (Star Wars)  & Superheroes. Since aku pun tak berapa nak kenal sangat character dalam Star Wars sebab aku tak follow. Aku beli ni pun sebab macam kiut je, macam comel je, macam lain macam je....   Koleksi watak dari Star Wars...

Dunia Miniatur : Koleksi Abam Lelaki Besi.

Image
 Kalau ikutkan Siri Iron Man memang banyak rupanya spesies Abam besi ni. Dan sebab tu lah, banyak jugak koleksi Lego Superheroes ni. Dalam set ni je ada 8 jenis. Banyak...

Dunia Miniatur : Koleksi Superheroes Batman.

Image
Makan hati je Si Nabil Waie ni sebab jadi model tak berbayar untuk Pakngah... Ni Pakngah punya..... bluekkk!

Chima ala Lego China...

Image
Satu lagi koleksi.  Chima & mobile. Dapat di mana? Hanya di GM Klang.  Dapatkanlah sekarang, untuk anak-anak anda. :P Koleksi Lego China; Chima ni tak sesukar mana untuk di pasang. Mudah, dan playable. Bolehla kalau anak-anak nak main. Macam biasa aku beli set of 6.

Superheroes Mobiles....So Cute!

Image
  Ini dah semacam kegilaan. Gila mengumpul benda cinoni dan comel cemni. Perasaan seronok tu Tuhan je yang tahu. Nak assemble benda ni ada agak tricky dan kena sangat berhati-hati takut-takut ada parts yang cicir. Dan akhirnya, selamat dipasang semuanya..... Sebenarnya, hobi ni dah lama. Dan pernah aku buat gila masa dok kumpul koleksi lego Ferrari Shell. Beli minyak minimum RM 30, dapatlah beli koleksi tu dengan harga RM 9.90 kalau tak silap. Benda tu keluar secara berkala, dan ada masa aku teralpa dan ter-miss model. Jenuhlah bertanya kengkawan yang dok kumpul benda yang sama, SERATA MALAYSIA! Dan, malangnya SATU MALAYSIA OUT OF STOCK! Gila!

Cinta Ferrari dan Kulit Kerang...dan 4K more to go!

Image
Erm...Sebelum bukak sekolah ni, esok je pun...marilah kite menyohor sket. Bulih tak? Sebab aku takde ape bende pun nak post. Kalau kite tak buat new entry, orang tak mai pulak rumah kite. Tu yang nak kene jugak update walaupun entry menyohor cemni... Aku pun tak biase menyohor, tapi belajar 2 untuk menyohor. Macam ckLah tu dah biase menyohor, tpi orang suke kalau dier menyohor. Sebab dalam kite menyohor ni dalam mase yang same kite memberi sedikit info. Ok?? Tengok gambar ni.... Ni haa...koleksi model Ferrari yang aku dok kumpul. Memang bende ni collectible pun...Dan kalau collectible item cemni, kadang 2 kuar sekali je, pasni dah tak keluar lagi. Bagi aku yang jugak kaki kumpul collectible item cemni, cukup sayang nak kuarkan dari kotak. Even harganya tak mahal mane pun, harganya cume RM 8.90 untuk belian minyak V-Power minimum RM40 and so on laa...More info on the item, click here . Selain bende ni tak mahal, bende ni cume keluar sekali je. Sebelum ni pun ade keluar juga...