Misi Mama: Sempurna. Misi Aku: Gagal...

Dengan Nama Allah.
Jemput makan cheezy wedges...
:P

Kunun2 aritu, nak kluar la mencari cinta pokok2 untuk decor taman larangan mini depan rumah aku...

Kami kluar dalam kol 10, pi 2-3 tempat kat area Shah Alam ni.
Cadangan asal nak pi Sg. Buloh sebab sana memang syurga bagi penggemar decor taman...

Banyak pokok2, batu-batan, fountain etc.
Kedai perabot pon banyak kat sana.
Jadi senang la mak aku nak carik ape yang diidam2kan selama nih...

Tapi, 2-3 kedai perabot kat Shah Alam ni takde yang berkenan di mata mak aku.
Jadi, akhirnya kami pi Kampung Jawa, Klang ke satu kedai perabot jati kat sana. yang memang direkemenkan dek Mak Usu aku...
Satu kedai penuh dgn perabot jati...

Masuk je dalam kedai, mak aku dah rambang mata...dah mula tanya pendapat aku nak pilih set yang mane satu....
Aku mane la reti sangat pasal benda2 ni, jadi aku bagi la opinion jujur aku...

Kalau ikut orang, lagi suke perabot moden, tak main la yang kayu2, authentic + antik cemni...huhuhu


Mak aku mencebik, tak setuju ngn pendapat jujur aku. Langsung takde dalam pilihan jawapan...
Aku membalas untuk cover balik...


Tapi kalau dah Mama minat yang ni, pilih je la yang mane cantik...


Dan, Mama meneruskan pencarian perabot jati terbaik...

Dan terus menjadi penawar harga terbaik...
Lagi bagus kalau tokei kedai tu kurang bijak berbahasa Melayu...
huhuhu

Nape aku cakap cemtu?
sebab kedai ni punye assistant terperangkap dek kata
2 mereka sendiri...tapi sebab dah terlajak cakap, margin untung dorg kurang laa...

BTW, tokei kedai ni baik and sweet...
Semoga kedai ni terus maju...
Lain kali Mama boleh shopping sini lagi...
dan terus mengkayakan ko

budak tumuk hensem(?) bersantai di atas perabot jati...
hmmm.....


cermin matahari...

Oke, tu jea.
Kesudahannya, kami balik sebab dah tengahari membawa ke petang.
Better kitorg balik, tido Mama nak masak utk Abah...
Lunch kitorg tapau ke Kepsi...
Setel..

Pokok ke mana, decor taman ke mana...takpe laa, tunda ke lain hari, lain entry...

Comments

  1. herhhhhhhhhhh! tak suka tgk laki pakai sling bag mcm tu T__T mcm mat rempit je aku rasa. stress aku tengok! hilang aura2 cikgu ko hahaha

    benci.
    cheesy wedges tu mengiurkan.
    jgn bg aku jeles bab makanan boleh tak? T__T

    ReplyDelete
  2. nak cari pokok jati dapat perabut jati.. ok la tu hehe

    ReplyDelete
  3. yonna
    weyh, itula gaya santai aku diluar waktu sekolah... :D
    macam mat rempit ke?
    oke la tuu...
    ko igt aku saje2 je ker nk letak gambar mnggiurkan tu, kalau bukan bagi org terliur dan jeles...heheh

    zino
    tu laaa...
    bak kate pepatah: tak dpt buah, akar pun bergune...huuhu

    ReplyDelete
  4. Yunus Badawi
    alaa...org dah minat ...
    susah ke senang ke...
    kalau dah suke, ape pun sanggup...
    lautan api on sanggup direnangi...huhu

    ReplyDelete
  5. hubby tak minat perabot jati ni...okey la tu ....dah minat punya fasal...sapu bersih aje le

    ReplyDelete
  6. penat ai tunggu yu kat sg buloh hari tu.. Sampai malam tau... rupanya yu mmg tak dtg.. smpi ati :P


    .
    .

    aku pun suka perbot moden.. err.. sama la kita.. hihihihi

    ReplyDelete
  7. waaahhh...perabot jati.lagi mahal dr ikea.hik~

    chekgu, misi chekgu buat lain kali lah ye..dahulukan ibu sebelum apa2 pun :p

    ReplyDelete
  8. perabot jati ni sesuai kalu letak kat koridor luar rumah. dalam umah pun ok kalu kena dgn konsepnye.

    wah! dah tukar ngan crocs plak. SYG ABG lagik.hehe

    ReplyDelete
  9. n@m@n
    hahaha

    haritz
    tlg tgk je. bagi pendapat yg tak membantu...

    sonata anak kancil
    tu laa...minat atasi segalanya...

    Ku Tak Sempurna
    lor, awak tak ckp nk jumpe kat sane pun...
    tak calling2 pun...huhu
    nnti leh la shopping prabot moden skali.. ;)

    ♥chentatiku♥
    ye aa..selagi ade, kite lyn je laa..

    Mr PenyuBiru
    nntikan entry crocs jugak...hehe

    ReplyDelete
  10. salam bani hassim..wah rasanya adegan yg sama bila makcik masuk kedai jati..anak2 suka ke ikea hehe salam ukhuwah:)

    ReplyDelete
  11. cikmanggis
    salam...
    btol laa...jati mmg taste org lame2...kite pi IKea je
    kite tlg bwk je laa...bagi komen lebih kurang kalau dimintak...
    layan je... :)

    ReplyDelete
  12. nitip iklan jual mebel jati dari jepara email mandiri45_arya@yahoo.com lebih detailnya mohon email

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood