Marathon, Marathon dan Terus Marathon...

Ye, memang skang ni kalau buat keje memang kene marathon je...back-to-back...
Entah laa...gile kerja ke saje2, aku pun tatau....

Kami baru je lepas Ujian Pernilaian Kendalian Sekolah Rendah I (PKSR I), seminggu lepas tu, minggu lepas kami ade ujian Setara Negeri pulak...
Memang menanda kertas je la kerjanya skg nih...tak sudah2 laa menanda kertasnya. Plus, skang ni pun budak sekolah cuti 2 minggu. Tapi ade jugak yang tak cuti....
Ade kelas tambahan.

Mari ngabiskan dakwat pen merah....ayuh!

Plus "cikgu budak" ni pun sedang dan telah menghadapi Ujian PTK....
Huhu...

Ade yang baru sekali amik, ade yg dah berkali2 amik tapi jenuhla nak lulus...
Sabar je laa...
Aku?
Aku kan budak baru nak belajar baru je keje...konfem pun belum. Jadi gomen decide aku tak layak utk amik ujian tuu...
Aku dok diam2 je laa...tgk kakak2 dan abang2 ni dok ngeluh takleh jwb, kuar dewan exam pon awal...huhuhu

Tak kisah la, yang penting kalau tak dpt IV/IV lagi, kite cube lagi k?

Tak cukup marathon marking paper exam, semalam kitorg jugak marathon tgk wayang...


Shrek + Prince of Persia...

Prince of Persia = Best. Tapi malangnye aku krohh2 4-5 kali jugak la spjg movie tu...
2nd movie; Shrek 4 = Superb Super-Duper Best. Lawak. Aku tak tido lgsg.
Aku suke dgn gelagat Obese Puss ngan Innesen Donkey...

Aku TERtido bukan ape, sebab penat kut...jaga anak, memasak utk anak2 nak pi skolah, tidokan wifey sbb meragam malam tadi etc kitorg ade wat potluck kecik; kena masak sket + marathon kelas tambahan; 2 jam utk 1 kelas...mati akal aku....huhu

Abis je kelas, kitorg pi movie, and before movie, pi la shopping abiskan duit yang tak berapa nak banyak tu....

Singgah Body Shop. Quite slalu gak pi. Beli ape yang termampu...
We ain't loaded yet...
Ape ade di dalam beg?

Ade la perfume ni...kunun2 skg ni Body Shop tengah sale...
dapat la murah sket...
Zestini + Aztique....shweet je baunye...sorg satu.

Sementara kitorg tunggu seating utk movie, pi la isi tembolok ngn dessert all-time-feveret nih....
Konon2 ringan2 la...

Choco-top Sundae Cone...

Cornetto Sundae...rangup gile keropok2 tuu...

Dah habis movie. Ape lagi. Lapar. Pi la Pak Li untuk puaskan nafsu makan...

Honey Lemon Juice for me, Barli Ais utk cikgu Rizal , Ais kosong utk Fiza...

Bubur nasi utk Fiza...

Char Kuey Teow utk aku...

Big Breakfast tuk Big Guy...huhu..Rizal...
Dan hari tu pon berakhir.
Kenyang...
We went back home.
Happily Forever After....
:D

Comments

  1. syabas update chekgu..
    sy je tak update lagi nih...hukhuk

    waaa..mcm besh je menu di atas
    rasa lapar blk ni..
    takpe.. alang2 dah ada di sini akan terjah shah alam tercinta!!

    ReplyDelete
  2. haha..senasib la kita..xsah lagi..

    tadi ngajar kelas tambahan, tengoklah cikgu2 duk jawab exam kat sekolah..

    aku semalam tanda satu paper pastu tertido..hahahahahaha

    ReplyDelete
  3. mak aih
    tgok wayang filem best2
    beli barang dkt body shop
    macam sundae
    pastu makan lagi
    sedap2
    bestnya

    ReplyDelete
  4. n@m@n
    hahaha...
    penat sgt kan??

    hans
    itulah nikmat hidup...
    suke-suke je...happy2...selagi ade peluang...

    ReplyDelete
  5. terpengaruh dengan semua makanan itu sahaja
    nyum nyum nyum

    ReplyDelete
  6. Eeqrum Laiel
    jemput makan...eh, jemput jamu mata jee...
    hehe

    en_me
    mmg seronok pown... :P

    ReplyDelete
  7. Saya yg baca ni pun penat sbb mcm2 xtvt yg awak buat. Tapi tengok wayang back to back tu saya belum pernah buat lagi sbb saya jarang tengok wayang sebenarnya hehehe

    ReplyDelete
  8. adeh! ko kalu update entri tak letak gambar makan bleh tak. buat aku lapar jer. adeh! mana nak cari char kuey teow ni..

    ReplyDelete
  9. Yunus Badawi
    erm, tak minat tgk wyg, boleh je wat wyg sendiri...heheh
    :P

    Mr PenyuBiru
    sori PB, aku takleh...
    itu la tujuan sebenar aku...hahaha
    nk kasi korg jadi lapar...haha

    ReplyDelete
  10. hamboi hamboi... marathon tgk wayang tak ajak ai


    .
    .


    ai nak majuk la camni :P :P :P

    ReplyDelete
  11. Ku Tak Sempurna
    u tak ckp u nak ikut...
    ai pon diam je laa...

    :P

    ReplyDelete
  12. kat sekolah aku sekarang ni dah ada 'pra ujian' sebelum ujian bulanan (UBB).... sib baik aku tak mengajar tahun 6

    ReplyDelete
  13. sedap nya terutama aiskrem yg menggunung hehe

    ReplyDelete
  14. Shifu67
    huhu..sian budak2 ni...terlalu byk sgt ujian...
    kita pon kesian jugak...jenuh nk merait kertas dorg...huhuh

    zino
    semua pon sedap...

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood