Tak sanggup aku nak tengok cermin puaka tu...

Pernah hari ni sekali aku bersiap2 nak ke kelas 5 Cergas...disapa dek Kak Anne yang dah lame berpengalaman dalam mengajar Maths tu...

Rin..!
Rin...!


Aku melilau2 carik kat mane suara yang panggil name aku tu.

Hah...ye kak??

Rin dah nampak lain laa...
Lain dari mase mule2 masuk dulu...
Aku sambil menilik2 kulit lengan aku yang dah rupe anak hindu mane la nih...

Tu la kak....
Minggu ni memang minggu menghitamkan kulit....nak buat camne kak...tapi sampai minggu ni je arr...
Minggu depan, kene repair balik la kaler kulit yang rentung nih...

Memang btol la cakap Kak Anne tu...aku dah legam dah ni. Sampai aku pun kadang2 tak sanggup nak tengok cermin...kalau lighting sekeliling tak cukup, legam sungguh aku nih...dengan kepala botaknye...
Takut jugak cermin tu pon tak sanggup nk tengok muke aku dan bertindak memecahkan dirinye sendiri..haha

Minggu ni memang minggu yang panjang, bercampur-baur, minggu yang menjerihkan, minggu yang hiruk-pikuk.

Satu yang paling kelakar ialah, time masing2 cikgu rumah sukan dok merahsiakan tema perbarisan rumah sukan masing2...

Kelakarnye bile aku ingat2 balik...Tak terkecualilah rumah aku, rumah Ungu.
Haha...

Semua dah pakat2 carik satu tempat sebagai markas untuk buat props...
Kalau ade cikgu dari rumah lain yang datang melawat sama ada secara sengaja atau tak, atau sebagai spy...masing2 akan cube menyorokkan dan menyembunyikan masterpiece masing2...
Haha...

Silap2 boleh kene halau...haha
Gelak lagi...

Aku ingat nak tayang kat sini, costume kitorg, tapi takpe laa...biarlah rahsia...
Takut nanti musuh dalam selimut tau rahsia kami yang kunun2 rahsia besar kerajaan ni...huhu
Kite tunggu je laa mase dan ketikanya nanti...

Buat mase ni memang kebanyakan daripada kami cikgu2 ni dok la sibuk untuk persediaan dari segi budak2 dan perbarisan rumah sukan. Sampai kadang2 berebut padang, berebut turn nak buat training dsb.
Sampai ade yang bermasam2 muke laa...

Orang cakap: Berlanggar bahu pun tak bertegur...

Datang skolah pagi2 dengan muke toya dan semacam na*is...
dulu lain, sekarang dah lain...

Aku cakap cemtu, sebab dah ade la orang ni yang komplen aku cemtu...
Nak buat camne..memang 3 minggu kebelakangan ni aku dan rakan2 sibuk sikit...

Dari persediaan ke MyTV3 Kids' Parade, ke Persediaan Hari Sukan dengan segala macam benda (buat padang, buat peralatan untuk Sukantara, latih budak kawad dan perbarisan, buat props, latihan untuk acara sukan dsb...)
Banyak lagi...nak kontrol budak lagi...

Penat...
Memang penat...
Tapi itulah kami...Kami adalah guru dan pendidik dalam mase yang same...
Mendidik dalam akademik dan sahsiah adalah core business kami.

Segala aktiviti tambahan adalah "nasi tambah" jea...
Kokurikulum dengan aktiviti pertandingan dan sebagainya sebagai wadah untuk mengasah dan mencungkil kebolehan lain mereka.

Dalam kesibukan kami ni, sempat jugakla pi main boling kol 3 petang tadi. Ade kak Nawa, PD, MS, Kak Maria dan Nazrah...Tapi performance memang hancur...
sebab maybe otak kami takde kat pusat boling tu...Semua dah tertinggal kat skolah...
dalam kepala dok pikir, camne la nak setelkan costume kami tu...

tak caye tengok result nih...semuanya hampes...


Cuma ade la orang tu yang jeles sebab aku berdampingan dengan mak2 budak nih...
Rase nak nyanyi laa...

Senangnya dalam hati, kalau beristri dua...
seperti dunia, hai ana yg punya....
lalala...

Jangan jeles, kami tak buat ape, cume kami nampak terlebih mesra sebab kami sedang dalam proses bekerjasama bersama2 ni...takde ape yang nak dicurigakan...
Kami ikhlas bekerja...lagipun, status mereka tak same ngan status aku...dan mereka semua sedar diri mereka...

Cikgu dan cikgi sekolah aku, sorilah kalau aku ade terguris hati, termasam muke, termoody time awal2 pagi, sebab aku sikit la terganggu dengan semua kerja yang tak pernah nak berhenti nih...

Tapi ni sementara waktu...
aku belajar, belajar dari pengalaman yang sentiasa akan mengajar dan mematangkan kita...

okelaa...semoga kami sukses di hari Sukan 2009 nanti...
nantikan berita dari kami...
Sekali lagi, kami bukan dream team, bukan atlet sekolah, bukan insan terpilih dalam bidang sukan nih, dan kami tak ramai...
nak carik budak untuk acara punyalah susah...
Dan kami "kelihatan" tak kuat...
Kami picisan...

Api yang kecil jangan ditidakkan...


Tapi semangat kami kuat...
InsyaAllah....
Doakan kami yea...

ps: aku sempat intai2 preparation rumah kuning.
pss: aku sempat skodeng2 preparation rumah hijau.
psss: aku tak sempat nak ushar2 preparation rumah merah dan biru...
tapi aku ade dengar2 cite...huhu

Comments

  1. hehehe, kena upah FBI nih siasat apa persiapan rumah ungu BH

    ReplyDelete
  2. penyapubaru
    takyah laa...nnti ade laa CNN yg dtg bagi repot...
    huhu

    ReplyDelete
  3. perlawanan semakin hangat nampaknya chekgu...
    pasal sukan pun nak gaduh kan..
    dah tentu ada yang menang ada yang kalah..
    tapi biasalah kan.. ada je menda yang tak puas hati.. ;)

    ReplyDelete
  4. Cikgu BH:Majulah sukan untuk Negara..
    lagu semangat ni saya masukkan untuk cikgu serumah Ungu

    inilah barisan Unggu
    Yang Ikhlas Berjuang
    siap sedi berkorban untuk rumah unggu.......

    selamat bersukan cikgu.
    Gomo Umggu Gomo.

    ReplyDelete
  5. Belum settle lagi ye sukan sekolah tu. Kalau kat sini memang dah habis sekolah buat paling last pun dlm bulan mac itu ari.

    ReplyDelete
  6. harap2 rumah kita menang...walaupun kita hanya picisan... tapi kalu tak dpt pun..nk wat camne...redha jer..yg penting kita dh usaha

    ReplyDelete
  7. semua bersungguh sungguh nak menang ni.. hehehe

    Adry @ http://www.adrysabry.com

    ReplyDelete
  8. ops... tertinggal... hitam hitam takpa.. janji kerja semua perform cikgu!! hehehe.. selamat bertugas!!

    ReplyDelete
  9. biasa la tue kalau wat keja..
    ada jer yg x puas hati..
    buakan mata..
    pekakkan telinga sudeh..
    janji keja jalan..

    ReplyDelete
  10. best juga..
    macam cikgu yg nak bertanding
    kalau ada yang terguris tu biasa la..
    lepas ni baik semula....

    ReplyDelete
  11. hitam cokelat takpe cikgu...
    manis dipandang....

    ReplyDelete
  12. Neeza Shahril
    gaduh2 manje je kak..

    AZANI
    maceh...

    TokNabe
    terlambat sket...

    Muslimahsolehah
    yg penting kite dah menang...huhu

    ReplyDelete
  13. Adry
    dah perform dah ad...dah menang dah pun...

    mOhD^.^rAz
    lepas ni oke la kut..

    cikgu_math
    saje manje2 je nih...

    ~Cinta Cukulet~
    ye ke?? huhu

    NuR
    manis tak dihurung dek semut takpe laa...

    ReplyDelete
  14. p la mandi susu, scrub ke..susah2 hang sental dengan berus sabut..p beli fair n lovely

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood