Korek Tabung & Service....



Actually the car shud be serviced few kilos ago, but aku ignore je sebab aku kene dapatkan advice abah nak buat bende2 gini..
In addition, aku tak "berape" tau pasal automotif nih..
Kang memandai jahanam bende alah nih mati aku, patah kaki..
Rete dah la tak banyak...
And lepas abis service dengan menukar minyak enjin ngan filter, cine tu komplen gitau kete aku ni kuat leaking...
Kire dier bagi warning laaa..
Aku haa...kan je...
Actually aku kurang arif...Hiks...
Balik umah aku gitau abah, and kene pokpek sikit pasal aku dengan jujurnya mengaku yang aku kureng periksa "kesihatan" enjin sepanjang kat sane...
Abah dah warning suh praktikkan ilmu yang dier dah ajar tu...
Instead nak bagi enjin tahan..
Okla Abah, I promise i will do such things...
Kalau tak, ade problem aku gak yang teruk...

Sambil2 menunggu kereta aku diservis aku pun pi korek tabung sebab arini plan nak bershopping kejap...
Hik...Kejap laaa...
Aku suke pi shopping sorang2 sbb rase free giler...
Kalau pegi berdua lagi leceh...
Tengah jejalan shopping kat TheStore Klang, aku terdengar sumbody called aku...
Eh..Memula aku ignored jer...
Bile aku pandang balik...Eh-eh, Ijie ker...
Siap bawak budak lak tu...Kiut baby yang dier bawak...
Err, aku buat2 tanye laa..."Anak ker??" Ijie buat2 aku main teka laks...
Rase bukan....Tanye punye tanye anak buag=h dier...Nampak dier cam solo jer...Sebab dier kuar shopping pun ngan parents jer...
Cam aku ni lee...Aku KAN SOLO LAGI...???!!!
Muahahaha...
Aku borak sikit2 tanye wat aper, dier pun same....
Aku blah...
Ijie skang Cikgu kat Sekolah Seni Johor Bahru...Woooo...Jauh oo....
Sekolah baru yang namenye agak pelik...Ok laa...Tapi sekolah menengah....
Kire aku ni yang BAKAL guru tak lame lagi tengah mencongak2 kat mane la aku tercampak kang...
Wallahualam...We'll see...Hopefully tak la jauh sangat tercampak....

Aku mintak diri sebab tengah shok nak shopping tu...And lepas belek2 jeans tak berjenama tu, and promoter tu letih nak melayan aku...
Satu persatu aku try...Yang ni minat tapi tak muat (sebab aku dah makin gumuk!!! Hahahaha), yang muat bese2 jer...
Belek2 tu, cube yang nih...Mintak yang tu, tak jadi tukar....Sian kat promoter tu...
Finally aku jumpe jeans dan decide terus beli...Thanks sebab melayan aku promoter!!
And I have a new jeans....Tadaa!!!
Gambarnyer malas nak letak...Bagi aku ok laa....

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood