Menunggu Hari Di-interviu....

Hmmm....
Menunggu hari untuk aku diinterviu mungkin antara hari yang menggusarkan.
Bukan apa, expectation aku untuk semua bende, bukan semua tapi hampir semua amat tinggi.
Aku kalau mengharapkan sesuatu, harapan yang aku letak tu tinggi...

Bukan tak takut kalau kecundang, tapi memang itu prinsip aku...
Dan bila hasilnya nanti bukan seperti yang diharapkan aku mudah nak depress...
Tapi takpe, yang penting aku dah usaha, lainlah kalau aku goyang kaki jer tapi harap nak dapat tuah...
Tak, aku bukan jenis yang macam tu...

Sebagai contoh; untuk presentation dalam kelas pun aku spend masa yang lama untuk prepare speech dan ayat terbaik untuk nampak segar dan smooth bile present depan orang...
Kalau kena stay-up pun stay-up laa, janji aku tak nampak bodoh..
Orang dok ngate aku...
Memang aku tak boleh terima semua tu...
Tapi, kalau aku dah berusaha dan ALLAH tu Maha Berkuasa untuk tentukan segalanya,
Dan aku ditakdirkan untuk tidak dapat buat yang terbaik, aku pasrah, aku redha...

Untuk interbiu dengan KPLI ni, aku pada mulanya tak mengharapkan yang tinggi,
TAPI,
Demi tak menghampakan kedua orang tua aku yang dah membela aku sedari dulu lagi, aku akan cuba buat yang terbaik...
Even masanya mungkin tidak sesuai, tapi aku akan berlaku normal...

Aku yang normal adalah seorang yang agak gemar show-off tapi tak akan sampai limit yang akan mem-fool-kan diri aku sendiri...
Sekarang nih aku dah ada di rumah dan sedang buat revision sikit pasal education nih...
Sebab aku memang tak ada pengalaman langsung sebelum ni diinterviu di dalam bidang keguruan...
Dan pengalaman diinterbiu yang lain2 sebelum ni aku pasti dapat membantu aku...

Walhal, kursus yang aku ambil di PSDC beberapa minggu kebelakangan ni berkenaan dengan peningkatan soft-skills aku sendiri...
Aku ada kelebihan dan kekurangan diri yang perlu diasah dan kami diasah untuk jadi manusia excel..
Dengan kelas aka workshop yang singkat tu, aku akan cube sharpen lagi laa...
Kadang-kala aku terpaksa bergelut dengan konflik dalam diri aku ni..
Konflik untuk memilih haluan yang betul dan jalan hidup yang promising untuk aku dan keluarga aku...

Bukan semua orang dilahirkan mewah dan mempunyai banyak pilihan yang pastinya akan memuaskan dirinya sendiri...
Aku bukan dalam kategori begitu, dan aku selalu mendapat peluang yang baik di dalam masa yang agak kurang tepat...
Dan dari situ berlaku konflik dan keputusan bukan dibuat secara total di dalam percaturan di antara pro dan kon nya...
Walau bagaimanapun, kejayaan aku di dalam interviu ni aku serahkan padaNya sebab aku tau hanya KAU saja yang tau terbaik untukku...

Okla, aku pun dah banyak menulis kat sini, masa aku untuk studi dah dihabiskan kat sini...

Keep on focus and don't give up life ok???
Live our Life....

Sehingga di lain blog...
Maassalamah....

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood