A Bit Lagged....

Harini Ahad, semalam Sabtu dan kelmarin Jumaat….
Dah agak lama aku tak menulis kat blog nih
Mungkin kekangan masa dan kebolehcapaian aku dengan kemudahan antarajaring (huhu Internet)….
Ni pun aku dapat pakai sebab dah busan tahap dewa duk kat umah sewa tu..
Dengan tv yang belum elok2 lagi hantar repair kedai apek kat tingkat bawah flet aku tinggal tuh…
Pastu dok melayan perangai roommate aku yang saiko sangat nih…


Aku pun tatau macamaner nak describe roommate aku nih…perangai dier memang berubah2…
Kadang2 cam orang “weng” skit pun ader…
Kalau buat2 “weng” pun agak2 laa…Kadang2 perangai dier memang unpredictable…
Kadang2 aku plak jadik seram nih…
Aku pulak jadik risao ngan perangai “estranged” dier tuh…
Kadang2 normal bin biasa jer perangai…siap bulih amalkan mathurat lagi lepas semayang…
Macam ader sumthing wrong sumwhere…
But dunno where….??
Ko tau kat maner…
Cam Emily The Strange lak!!! Bantai….


Aku cakap orang aku pun kadang2 “weng” gaks…
Tapi still under control laa…
Yang roommate aku nih perangai macam pelik sikit…
Aku cerite kat sini bukan nak malukan dier, cume aku nak luahkan perasaan aku jer…
Sumer pasal malam tadi laa…

Skang nih aku dah tak bertegor ngan dier, tapi tatau kejap ker lamer…
We’ll see…

Berbalik pada cerita malam tadi, kitorang plan nak kuar makan luar…
Bak kate aku Once In A Blue Moon…
Aku kat sini memang restrictedkan skit makan aku…
Pasal nak jage badan dan nak lose weight skit…
Badan aku mencanak2 naik nih, especially kalau balik umah aku kat Shah Alam…
Kalau dapat makan nasik goring mak aku tuh…
Berulang2 berape kali tak hingatt!!!


Pasal plan nak kuar makan kat foodcourt dekat2 sini jer, nak kuar lepas Isyak…
Aku ngan rommate aku baring2 la nak tunggu Isyak sampai terlelap, dan bile dah azan aku sembahyang dulu, tapi dier still membute…


Aku panggil dier takmo bangun pun, dalam ati aku kate, “syok agaknyer dak nih tidur….”
Aku tak kejut pasai aku yang actually beriyer2 nak kuar makan with reason nak tengok tv kat kedai makan…Almaklum tv kat umah sendiri dah seasoned…(Kopak lagi duit poket aku bulan nih…!!!)
So, aku menonong pi kedai makan selamber solo…huhu…
Order nasik putih ngan Tomyam campur yang pedas baekk punyer…

Waaa…berapi telinga aku, sedap pun ye gak…
Mampus la banyak letak ajinomoto ker taks, janji aku dah lepaskan gian aku nak makan masakan yang pedas, panas dan kaw cemtu…
Cayalaa Samilah Tomyam…
Acik ker anak Acik masak memang sedap laa…
Line Clear!!!


Lepas makan aku teringat kat roommate aku yang aku tinggalkan tuh, aku pun tapaukan nasik putih ngan sup ayam…
Dah selesai makan aku lepak2 hilangkan peluh then baru beransur balik bawak tapau…
Sampai2 jer bilik dak N roommate aku nih dah buat muker…
Lantak…Dak nih dah merajuk aku tinggal dier…
Buat bodo aku cakap “ aku tengok ko tido tadi…malas nak kejut”….

Dier diam jer…
“Ni aku ader tapau nasik tuk ko…Makan laa…”
Buleh dier cakap tanak….???

STATEMENT KAT BAWAH NIH UNTUK PERTAHANKAN DIRI AKU JER >>>>>

Ambik jerlaa, untung aku belikan ko tau tak…
Aku malas nak beriyer ajak ko sebab ko nih kadang2 cam nak ngajingkan aku jer…
Macam aku nih yang terhegeh2 sgt nak kuar makan ngan ko…

Dari Aku kuar makan ngan ko baik aku kuar ngan awek klas aku tuh la…
Nk merajuk2 boleh jalan laa….
Aper, aku takder bende lain ker nak pikir, nak pikir perasaan orang lain,
Masalah orang jer aku nak dok pikiaq, banyak lagi bende aku kene piker…


Contoh; Kalau aku dapat KPLI macamaner aku nak jelaskan yuran untuk ape yang dah aku belajaq kat PSDC nih…
THINGS LIKE THAT I SHOULD BURDENED MY BRAIN with…bukan bende2 REMEH gini….


END OF STATEMENT OF DEFENDING MYSELF<<<<<

And in the end, i just let it be like as it is...InsyaAllah keadaan akan menjadi lebih baik...
Aku pun tak kuaser nak bergaduh2 bertekak nih...
Dak nih cam pelik skit, macam2 dier request kat aku suh buat demo...
Tak layan cam sial lak nanti....
Dier siap leh categorized suara penyanyi kat Msia nih..Soprano mende natang ntah dier cakap..
Aku “Ha-Ha”, “Hmm-Hmm” je laaa...
What ever lak Binatang...
Aku kadang2 hangin jer ngan dier...
Kdang2 annoying behaviour dier buat aku cam nak meletup tapi aku sabar jer...

Bilik aku nih aku letak tv, pastu tv tulaa satu2 nyer yang ada dalam umah tu memang kat bilik aku dahtu rosak lak…
Mampus mati kutu aku kat sini….


TV tu maybe luse or esok baru siap, dah aku stil berkire2 maner nak cekau duit...
Semalam punyerla nak jimat kos car wash, aku basuh sendri jer keta...Malam sebelum memang hujan, aku just bilas2 manje je laa...
Ala-carte jer...Janji tak bersawang sangat sudehh...
Awal2 pagi tuuuuu aku membasuh kete...Lepas solat jer...Jalan...

Sekarang nih actually banyak bende yang bersarang dalam pale otak aku nih...
Bercampur aduk and effect naik kat muke aku, jerawat mencanak2 kuar nak tunjuk muker...
Aku tatau jalan mana yang betul mana yang salah...
Bukan tatau nak menilai tapi masing2 ader pros dan kons nyer...


Hari Khamis aritu aku ditakdirkan jatuh sakit...
Aku actually gagahkan jer diri nak pi klass pasal aku takmo ambik mudah sebab aku nak skor dalam subjek tuh...
And Khamis tu memang last day subject tu...aku cuber bertahan dari surrender...
Badan cam raser seram2 sejuk cam nak demam...tapi memang nak demam pun...
Hari tu kami ader project yang kene buat dan present tapi aku dapat involve 70-80% jer...
Aku terpakse mintak excuse ngan diorang sebab aku raser aku done enough for the stage...yang tak buat keje tu keje kuar idea lagi...
Jangan dok curik tulang jer....


Lepas lunch yang ala-kad tu, aku gitau kat Fareez aku nak balik...
Lepas jumpe Mr David Lee instructor yang ajar subject tuh, aku excused dan menggagahkan drive ke Klinik paling dekat...
Klinik punyerla tembel tak effisien langsung, service cam mangkuk hayun...
Aku dah la nyut2 kat pale nih, dier bulih buat2 slow2 mak limah dier...

Dekat sejam aku habiskan masa kat Klinik Sentosa dekat shopping complex Sunshine nih, jumpe Doc ala kadar, bagi ubat, MC 2 hari...
Haha...My 1st MC ever....
Gedebak gebeduk kopak duit aku RM25 untuk 3 jenis ubat; Antibiotik, Panadol (yang bolih didapati di kedai cine depan umah aku..) ngan ubat kemam tuk anak tekak aku yang merah...Whatever laa...

Berbalik pada tapau roomate aku yang dier takmo makan tuh, (tak bersyukur langsung!!!) aku la yang jadi finisher dier...Sori, no restriction of makan today...hehe...

Banyak dah aku merapu nih..actually bukan merapu tapi lebih kepada luahan dan intipati dari ape yang aku tengok..aku perhati...

Sorry for any inconvenience words sebab itu jer cara aku nak release ape yang terbuku dalam hati aku...
Sehingga di lain blog...

Kalau ader sumur di ladang, jumpe lagi..Daaa!!!

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood