Sempurnakan Harimu

Sempurnakan HariMu Sucks!!!
Sempurnakan Harimu....Gameshow ni la yang aku pi audition haritu...2 minggu lepas, kalau tak silap kat Sri Pentas, Bandar Utama. Aku tak snappy pun gambar host gameshow tuh, pasal takmo jadik batak sangat..tapi Adiel memang very gargatum la orangnyer, BAGAK!!...Maser sebelum sessi audition tuh dier yang bagi briefing pasal camaner auditon akan berlangsung bagai lagi laa....PokPekPokPek...Sekarang nih pon ader lagi berlangsung tour nak cari peserta tuk gameshow tuh, nak tau lagi lanjut, tgkla promo kat TV3...cam baguss jer gameshow gitu cari peserta satu Malaya...!!!

Ape yang menggeramkan aku adalah audition tu...Bukan aper, bukan aku nak tunjuk pandai ker aper, tapi buleh ker produser rancangan tu (Intiey) cakap maser briefing yang penting kriteria nak carik peserta untuk musim yang akan datang bukan nak yang bijak tapi yang "jovial"...Hah!What the heck....!! Masuk gameshow gitu kalau tak bijak guaner nak jawab soalan yang "kononnya" mencabar minda tuh???? Aku ni biler dah dengar camtuh aku punyer morale pun makin turun, cam dah tak penting kalau ko nih jadik orang yang knowledgable...Jovial, jovial...

JOVIAL

Kriteria utama mustilah peserta tu jenis yang "jovial"...Maksud jovial nih menurut Kamus Dwibahasa Edisi Mengarut adalah Riang , Suka hati....ye ker???Bukan jovial nih bijak pandai bergeliga??? Contoh manusia berperwatakan Jovial yang aku pernah kenal adalah AMRY...aka Aryshah....Dak nih memang jovial dari dulu sampai sekarang tapi sekarang nih aku raser dier dah kurenng la skit jovial nih...Sebab dah keje govt klau asyik jovial sangat orang tak respect lak kan??? Berkisar semula pasal audition tuh, my 1st no of enemy in KUNCI KHAZANAH, SI MAT poyo tuh pun ader....Datang skali audition, takmo kalah....Lantakko laa MAT, ko nak bolot semua, bolot la oit....Aku tak hadap laa...Mase audition tu dier akan panggil 5 orang skali batch untuk diaudisi...hahah...memang stok nak save mase..aku dulu audition kat Astro tuk Kunci Khazanah pun yang peserta audition berkoyan2 pon dier panggil sorang2 masuk bilik...

Maser dalam bilik tuh dier on kamera, atas dasar nak record dak maner yang paling jovial...ah, jovial, jovial...jovial...Pegi mampusla dengan jovial!!!Entah on ke tak aku tatau tapi diorang nak kami jadi se"jovial" habis...haha...Maser tu la sumer jadi plastik...Pura2 jovial...termasukla aku :D....hahah....Tanya satu soalan dan nak semua jawab sekali...Time aku tuh si Adiel yang tanya soalan dan MR. PRODUCER yang bukan berbangsa melayu tuh dok perati jer saper yang menarik perhatian dier...Tak kisaha la tuh..Dok perati saper yang agak2 paling jovial, boleh dier dok tertido...Hampeess tul...Kami terus jer jawab soklan2 yang ditanyer...Adiel pun cam poyo jer maser tuh...Maser batch aku tuh ader 3 boys and 2 girls...Memang poyola maser tuh...


Sri Pentas di Bandar Utama...Look nice in pics...


Konti Hot.FM....Singgah kejap jer kat luar...Konti tuh memang btol2 kat depan pintu masuk Sri Pentas..

REZEKI


Pasal dapat tak dapat tu aku berserah jer, tapi nampak gaya cam sama jer ngan Deko Bersama Eric tuh...Tak kisahlaa...Janji aku pernah try and aku ader pengalaman dari situ, tak kisah...Okllaa...Dah agak banyak aku nulih nih...Banyak nulih banyak dosa lak nanti...


Minggu depan nak pi Terengganu....JOM CANDAT lalu!! Best..best...


Comments

  1. salam chekgu bh.. tak sangka chekgu pong ader audition sempurnakan harimu.. tapi dapat masuk takkks? uhuhu

    ReplyDelete
  2. en_me
    nan ado en me...
    takpe, aku tak hadap pon...

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood