Doa Buat Ibu & Ayah

Aku petik aka copi-pes sedikit renungan untuk muhasabah diri aku sendiri & sumer antara kita semuga apa yang akan lakukan dan bakal lakukan tidak terpesong dari titian yang sepatutnya terutama kepada "Bokap sama Nyokap" Lo dan Gua...Sama-sama kita timbang2kan...Yuk ah!!

" Ya Allah,
Rendahkanlah suaraku bagi merekaPerindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka "

" Ya Allah, Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas didikan mereka padaku danPahala yang besar atas kesayangan yang mereka limpahkan padaku, peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku. "

" Ya Allah, Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan atau kesusahan yang merekaderitakan kerana aku, atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku,jadikanlah itu semua penyebab musnahna dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan mereka dengan perkenan-Mu ya Allah, sebab hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan kebaikan berlipat ganda. "

" Ya Allah, Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku, Izinkanlah mereka memberisyafa'at untukku.Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul bersama dengan santunan-Mu di tempat kediamanyang dinaungi kemulian-Mu,ampunan-Mu serta rahmat-Mu. "

" Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha Agung, serta anugerah yangtak berakhir dan Engkaulah yang Maha Pengasih di antara semua pengasih. "

"Ya Allah, Kau Rahmatilah Kedua Ibu dan Bapaku..Amin Ya Rabbal Alamin..."


...Istighfarlah, Istighfarlah...Barangsiapa yang matanya pernah sinis melihat orang tuanya. Atau kata-katanya sering mengguris hati-hati meraka, atau yang jarang memperdulikan dan mendoakannya. Percayalah bahawa anak yang derhaka siksanya didahulukan di dunia ini. Wallahua'alam..

...Marilah kita kenang dosa kepada orang tua kita. Siapa tahu hidup kita dirundung nestapa kerana kedurhakaan kita. Kerana kita menghisap darahnya,tenaganya, airmatanya, keringatnya.

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood