Cerita Ayam Yang Macho


Ceritanyer berkisar di sebuah ladang penternakan ayam yang terletak di Gunung Semanggul. Disana ada 25 ekor ayam betina dan seekor ayam jalak (kira ayam jantan macho-lah) yang umurnya sudah lanjut dimamah masa.


Oleh kerana merasa bahawa ayam jalak yang sudah tua tadi sudah melewati masa suburnya, si pemilik ladang tersebut membeli seekor ayam jalak lagi yang masih muda, tampan,segak, macho dan masih gantèng.


Dengan secara tidak sengaja hal ini membuatkan si ayam jalak tua menjadi merasa tercabar kejantanannye dan tersaing. Lalu bibit2 cemburu dan hasat dengki menguasai dirinya, mulalah diyer mengatur srategi.

Lalu terjadi percakapan seperti ini :


Si ayam jalak tua :
Eh, kamu jangan serakah sgt kat sini. Ayam betinanya kan ada 25. Kamu boleh ambil yang 15, bakinya bagi aku.


Si ayam jalak muda:
Banyak hensem ko punya muka, tua tak sedarkan diri. hang tu dah tua dah tak larat dah.....semua ayam betina kat sini aku punya!


Si ayam jalak tua :
Eh a...berlagak tul mamat seekor ni(jalak tua bercakap dalam hati nyer). Saper kata aku tua tak larat lagi,ko jgn pandang rendah pada aku, kang aku sekeh kang...O.klah, aku maleh nak gaduh ngan budak hingusan cam ko ni (jalak tua,menunjukkan eksen nyer)

so apa kata kalau kita pertontonkan kemachoan kita ngan mengadakan satu pertandingan. Siapa yang menang boleh ambil semua ayam betina yang ada kat sini. Yang kalah kirim salam, pi mampus terkangkang.


Si ayam jalak muda:
Aku.. aku boleh sahaja, pantang dicabar nih. Kita nak buat pertandingan apa ni... cabut bulu ayam ker (jalak muda membuat lawak petang nyer)


Si ayam jalak tua :
Dak'eh! Senang jer, pertandingan lumba lari

Sambil tersenyum kambing,
Si ayam jalak muda :
Set, cincai bocai jer tu, no problem!


Si ayam jalak tua :
Lumbanya 400M. tapi karena aku sudah tua, aku minta untuk lari dulu di depanmu 50 meter.


Si ayam jalak muda: Kesian ko yer ...Bolehlah ....(dengan penuh perasan).


Maka pertandingan pun dimulai. Ayam jalak tua lari dulu 50 meter baru ayam jalak yang muda lari menyusul dengan kecepatan kuasa extra power root yang mengkagumkan. Eh, baru kurang 1 meter menyusul, si ayam jalak muda tibe2 "Penggg!!"....ditembak oleh pemilik peternakan. Mengapa dan Kenapa ?????Mistero Sungguh.....Di sebalik Malam...


[jawapan ada di bawah]


Kata Pemilik : "Kurang ajar! Brengset nih! INI AYAM JALAK-HOMOSEKS NI. Asal setiap kali aku beli dapat yang macam ni SUKA SANGAT KEJAR-KEJAR AYAM JALAK TUA AKU"


MORAL OF THE STORY :
Jgn berlagak ngan org tua (depa banyak trick tau,)


HORMATILAH ORANG YANG LEBIH TUA DARI KITA...
jangan under estimate.

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood