Atuk nk kawen dah! It's gonna be a lifetime history...

Hermm..Actually maleh nk post panjang2 cumer nk catitkan bende yg aku raser akan jd history yg mungkin akan mnejadi titik tolak kepada segala perkara akan berlaku di dalam famili aku dlm maser akan datang...Dalam post yg sebelum nih aku dah citer psl Atuk aku yg nk kawen lagi tuh...



Bobot; My beloved pet cat...Tapi sombongnyer ya ampun...Toksah kater nak dukung, nak pegang pun takleh...Sikit2 nak gigit...Hampes tul...Dasar kuceng gelandangan! Tak sedar dek untung tol....!!!Naseb baik ler ader adik dier Abu...


Kalau tader aral melintang, InsyaAllah Selasa nih Atuk aku nk bernikah...Memang surprising btol...BUkan pasal dier nk kawen lagi tuh, tapi pasal yg dier nak bernikah nih satu habuk pon dier tak inform anak2 dier yg ader dkt2 KL nih...Anak dier yg duk kat Melaka tuh yg dibagitau...Udah tu, Mak ndak yg duk kt Melaka tuh pon pi report kat anak2 yg ader kt KL nih...


"Abah (atuk) nak kawen dah tau blom? Selaso nih Abah nak kawen??".....Mak ndak memula kan report dier kat Abah aku selaku anak lelaki paling tua dalam family...


Erkk!!Apsal kitorg yg kat sini tatau pon....???Sumer cam nak hangin satu badan jer ngn atuk...Anak2 dier yg selalu amik berat pasal dier kat sini dalam maser yang sama menentang dier nak kawen lagi langsung tak dibgtau....


AKu pon maser dgr jer kabo beriter cenggitu perasaan aku bercampur-baur...Suka dan tidak...Antagonisnya kenapalah atuk tergamak melayan anak2 dier yg selama ni ambik berat dier cemni....Yang aku suker bende ni akan jadi satu sejarah dalm hidup kami...aku pulak beriyer2 nak jadi "cameraman" tuk hari gembira atuk tuh...Erm....Tunggu dan lihat...Ingat nak panggil reporter sumer dtg majlis nikah atuk nih...tapi takper laa...buat low profile sudeehh!!!


Laptop aku yg hantar report tu aku dah amik...Kene lagi RM290...Kopak lagi duit kompeni abah...Haritu pulak Rapid baru nak wat payment...Tak banyak pon...Aku yg pi Ofis Rapid kat Subang tu and depositkn dalam bank...Payment Rapid nih pon satu hal...Udahler lambat byr, sikit lalk tuh...Abah nak wat rolling pon susah...Takper la abah, sabar yer....


Maser aku lalu Taman Perindutrian USJ tu nak pi servis center ACER tu, aku terperasan ader signboard "The Biggest Pencil" kat kilang Faber Castell tu and aku tak lepaskan peluang snappy bbraper gambar the biggest pencil tuh...Memang bagak giler....



Besar tak pencil nih??? Aku pon tatau bende nih dah lamer ker baru...Pencil besar tu yg kat dalam rumah kaca tuh....Fuyyooo.....

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood