Alhamdulillah

Semalam mungkin bagi aku hari yang agak baik..Selain rutin yang aku slalu dok buat tuh, tak banyak yang berubah…Doa aku akhirnya dimakbulkan oleh Yang Esa…Syukur ke hadrat Allah yang MAHA PENGASIH lagi MAHA PENYAYANG…Mungkin Allah memperkenankan doa aku…Kalau ada rezeki aku ke arah itu, kenapa aku nak tolak…

Agaks dalam pukul 4 lebih, my phone rang…I saw the alien phone number thus I hung up…and I got to know that I've been hortlisted to be the candidate for the post as research officer (RO) @ NRE department in marine park section….Syukur alhamdulillah….Terima Kasih ya Allah…

Dalam hati aku melonjak gembira….girang kerana selangkah kaki aku menuju ke arah itu, yang penting aku kene laa berusaha lebih skit demi tuk mendapat jawatan idaman aku tuh…Selain itu, aku mengingatkan diri agar jgn pernah sekali-kali alpa dengan SURUHAN-NYA…kerana aku percaya ini summer ujiannya…sewaktu senang dan susah, semuanya adalah ujian kepada hambaNya untuk melihat keabidan seseorang Muslim itu berada di takuk apa…

Mulai esok aku berjanji untuk menjadi seorang yang lebih baik daripada semalam…tarikh interview tuh 8th feb nih, bersamaan dengan Bezday nyokap gua…waa…ni aku blom plan lagi nak bli aper tuk bezday MAMA…kne tgu gaji laa papepon…heheh…ni pon tggl berapa kerat sangat money gua…aku lagi bangkrup nih…Percuma aja aku berangan2 mau beli apa kalau uwangnya enggak ada…

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood