Lifehacks: Tagging the identicals.


Baru pindah rumah baru dan anda diberikan segugus kunci seperti ini. Kunci ini terdiri daripada kunci-kunci bilik tidur di rumah baru anda. Setiap bilik diberikan 3 salinan kunci. Kuncinya hampir seiras.
Persoalan : Macam mana nak bezakan kekunci ini untuk yang disimpan dan akan digunakan nanti?

Penyelesaiannya; begini.

Gunakan  Cutex/pewarna kuku ini untuk tagging kekunci ni semua....

 
Lekatkan menggunakan selotape di hujung meja sebelum diwarnakan.
 
Untuk kemasn lebih cantik, boleh gunakan pewarna kuku warna clear.
 
Inilah hasil akhirnya. Kalau kekunci ini terpisah sekalipun dan bercampur, tak akan ada masalah untuk membezakannya.


Selamat mencuba!

p/s: Jangan lupa untuk warnakan lubang kunci pada tombol pintu mengikut warna kunci ok?
Kbai!
 


4 Superb Comments!:

  1. KBAT sangat. well aku just tagging guna stiker jeh... balance pewarna kuku tu bolelah letak kat kuku ko nanti...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sebenarnya sedang mambantu industri kedai 2 ringgit tu...kalau aku tak beli pewarna tu, sape nak beli kannn Yass? hahaha

      Delete
  2. kena beli pewarna kuku la macam ni..
    dah habis, kasi calit kat jari sikit buat warna warni.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...tapi kalau nak solat kena buang la....huhu. Jenuh...

      Delete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png