This Is Our Day Part I

Salam.
Kat mane nak mule ek??
Okelaa..
Kite cite pasal aku dulu laa...

Aku adalah pengerusi kelab guru sekolah aku yang bertanggungjawab organize sambutan hari guru ni.
Dengan kudrat dan kemampuan aku, dan dibantu oleh AJK semua, kami berjaya.
Dalam cara yang tersendiri.

Dan aku akui, dalam gambar memang nampak meriah.

Dengan baju sedondon merah hati kami, memang nampak serba cantik.
Semua nampak berseri2 hari tu...
Cik farah dan cik bjorx, jangan makan hati banyak sangat yea??

Festival sambutan ni disambut seawal 7.40 pagi sampailah ke 12.30 tghari.

Ade perarakan guru diringi dengan pasukan kompang, penyampaian cenderamata dari kelab guru dan badan pengawas.

Ade Mr dan Mrs MC yang bubbly; pedulik ape, aku nak puji diri sendiri gak...haha.
Tapi tonggak utama ialah cikgu MS tu laa...dier dah MC sampai takat kebangsaan, aku ni picisan jea...
Boleh celen kut kalau ngan CkLah tu...kan??
Huhu...

Acara yang aku dan rakan2 plan, alhamdulillah berjalan dengan lancar.
Dengan bantuan dan kerjasama semua guru2 yang diraikan, majlis berjalan dengan A-ok...!

Dan bende paling seronok time hari guru ialah...HADIAH!
Aku tak dapat la banyak...tapi ade laa..
Aku bukan cikgu fofuler sekolah tu...plus aku ni cengil nak mampus...
Rasenye...tapi baik hati...haha
Aku tak terkenal, tak establish macam sesetengah cikgu tu...

Pernah la satu pagi, sehari selepas sambutan hari guru. Perbualan berlangsung di bilik guru..

Cikgu A : Akak dapat ape semalam...?
Cikgi B : Macam2...ade yang bagi tudung, lipstick etc...bla-bla2....
Cikgu A : Saya dapat macam2, tahun ni budak2 mewah sket la kak...
Saya dapat tie....saya dapat...bla-bla2....

Aku sebagai pendengar je...
Diam, tak nak menyampuk pun. Orang tua cakap tak baik nyampuk org tua2 cakap...

Aku dapat ape?? erm...sikit je yang aku dapat. Sebab dah itu rezeki aku...takpe laa...
Ni jea...
Tapi aku tetap gembira...
Asal ikhlas, ucapan selamat hari guru pun dah memadai...


Oke laa..
Lepas habis je acara, kami (aku, cikgu MS dan cikgu PD serta cikgu Syifida sempat menikmati hidangan di PakLi....)
Dalam entry yang lepas tu, aku dah tayang...kan??

Pastu, dan2 terus singgah main boling...
Haha....
Kunun2 nak release laa...lepas penat lelah menganjurkan acara yang besar...
sambil2 tu, borak2 pasal hal kawan2 kat sekolah...dok bincang pasal kawan2 jugak...

Akhirnya, masing2 balik dan bantai tido....huhu

Okelaa, sambung part II pulak...
Salam...


28 Superb Comments!:

  1. tahniah cikgu..
    byknyer hadiah.

    tak nmpk mcm garang pun..
    hikhik!

    sekolah cikgu ada buat vote cikgu paling baik,paling sporting,paling garang tak?

    ReplyDelete
  2. fauzi
    erm...bese2 je nih...

    Muslimahsolehah
    huhu...neves kut...

    NuR
    ade...nnti saya umumkan result...
    mood malas nih...
    tak nmpk grg ke???

    ReplyDelete
  3. jelesnye mentengok hadiah. aargghhh aku nak jadik guru skang jugak. sempat lagi tak dpt hadiah.hehe..

    btw, tahniah!!

    ReplyDelete
  4. Mr PenyuBiru
    haha...ko kene amik test la dulu..
    pastu kene interview dulu...tak sempat...
    haha

    ReplyDelete
  5. organizer mmg super la cikgubh...siap ada kompang2..hadiah cikgu pun bkan main bnyak..

    ReplyDelete
  6. mcm tu punya gedabak hadiah pn cakap sikit????...banyk la tu cikgu...nnt akan up r dr tahun ke tahun...macam gaji gittew lorr....hahaha
    **owhh itulah cikgu MS....wink2!!!

    ReplyDelete
  7. ish merahnya....macam chinese new year...heheh...well...life goes on bro, terkenang hari guru di 24...cik farah, banyak ke ko dapat hadiah?

    ReplyDelete
  8. guru profesyen mulia.memang sepatutnya diberi penghormatan.

    ReplyDelete
  9. Selamat Hari Guru. Uih ... banyak tur hadiahnyer. Kalu I mau ciput jer. Cian I. Anyway ... kalau suker award boleh ler amik kat Precious. Thank you for following me.

    ReplyDelete
  10. chekgu! ;;) consider byk la tu!
    err..ni yg teringt zmn jd cikgu kelas dlu. cikgu ganti je :P err..dpt baaanyyaaakk..melebihi makcik sndr yg cikgu jg :p tp sbb cikgu kelas kan? jd anak murid pun bg byk la. siap bg pokok bunga :P tp dh mati lama dah :P x larat nk jaga :p

    ReplyDelete
  11. salam tengahari chekgu BH..
    wah,merahnye mak ngah..mmg nampak meriah..

    tahniah,dan tak terlambat juga saye nak ucapkan selamat hari guru buat chekgu..
    saye pon esok dah mula tugas blk jadi guru..guru tadika,heheh

    ReplyDelete
  12. Selamat Hari Guru

    dpt berapa bijik epal ???

    PakLi ... ??
    Kopitiam kat Ole Ole tu ker ???


    Dah pernah g makan kat restoran mukmim kat seksyen 19 tu ???

    Superbbbbbbbbb

    ReplyDelete
  13. Selamat Meraikan Diri....


    Heh...heh...heh.....


    Kami pun tak selesai lagi episod meraikan diri ni, sebab nak bagi laluan pada budak-budak ngadap exam dulu.....habis sok, baru kami nak berfoya-foya..

    ReplyDelete
  14. byk hadiah tu...takde pun nak bagi kat saya..oh lupa saya bukan guru ngeheheee

    ReplyDelete
  15. mae
    takdela superb mane...bese2 nih...
    hadiah tu sket je aar...

    hani@debumelukut
    tenkiu...

    ~attahrel~
    berminat ke attahrel??
    nk masuk line??
    huhu

    bjorx
    hehe....tu laa...sape suh nk jadi lecturer..kan dah rindu...
    cik farah dah senyap dah skg...
    hidup lagi ke?? hehe

    AZANI
    kami tak mintak, tapi kalau diberi, kami amik jea...

    Precious
    same2...insyaAllah, nnti saya mai blog awak...

    Jard The Great
    meriah ke?? merah makngah kan??

    snm | snm
    hehe...best jadi cekgu nih...
    dan takbest pun ye gak...

    ReplyDelete
  16. Insaflah
    erm..ucapan paling best kut...

    ONE ZABA
    selamat hari guru gak utk cikgu one...

    Nadine Zuharra
    oke la tu, cikgu jugak kan??

    pB
    haah...ole2 la mane lagi...
    restoran mukmin tu mamak ye kak??
    ape yg best??

    xiiinam
    tak abis lagi??
    tak puas lagi ek??
    lantak...asal skolah akak bahagia..

    ~Cinta Cukulet~
    org lain lagi byk CC...mintak ngn dorg,haha
    ckLah pun byk gak...

    ReplyDelete
  17. idak pula nmpk garangnyer..
    ok je..
    or maybe ur voice.. who knows?tu yg buat bebudak takut.. hikhik..!

    ReplyDelete
  18. NuR
    mungkin laa...sore cam guruh yg buat cuak kut..
    entah laa...

    penyapubaru
    ni sket je...takleh bagi! sbb ade sket jea..
    huhu

    ReplyDelete
  19. yg pastinya cikgu BH
    yg suara bak halilintar memecah bumi, bagai guruh di langit tu la yg akan dikenang sepanjang hayat. sbb kanak2 ribena mudah igt.

    sy pun still igt guru sy yg suara besarrr giler masa skolah rendah dulu..... besar pun tak mcm tu la.. haha !

    ReplyDelete
  20. huyooo cikgu hensem pakai batik merah hahaa
    weh wajib ke pakai baju kaler merah tu? err tu baju tahunan eh?

    eh eh sorry to say eh, apesal dialog2 cikgu tu mcm annoying je? mcm nak banding2kan hadiah tahun ni dengan tahun2 sebelumnya. haru guru bukan hari nak maeraikan hadiah..

    oit2,byk la tu hadiah ko dpt! aku rasa satu benda ja yang aku suka bila jadi cikgu (sebab akan dpt ramai anak murid dan byk hadiah! hahahha) ok2 salah niat sebab tu x layak jd cikgu :D

    ReplyDelete
  21. NuR
    huhu...ye ke??
    aku mmg kuat menjerit kat sekolah..
    silap2 mmg kene jerkah ngn aku...
    diingati ke??

    yOnnA
    tkde manenye hensem...
    huhu

    erm. dorg dah bese dpt present kut...
    dan aku rase dorg tak niat nk nunjuk...
    erm...biar laa...

    aku tau, ko mmg niat tak betol kalau ko jadi cikgu kan?? hahah

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png