Duhai awan, hentikanlah tangismu...

Hujan..satu rahmat.

Tatkala aku menulis entry ni, hujan kat luar masih renyai2...
Tanda hujan nak berhenti masih tak nampak.

Aku sebenarnya gusar.
Gusar dalam hati.
Sebentar tadi, lepas aku keluar nak beli barang kat kedai, aku sempat singgah sekolah.
Intai2 kalau2 prop pentas kami masih utuh walaupun dalam hujan yang sedang turun nih.

Aku gundah sebenarnya. Gulana dalam hati, sebab esok kami akan menyambut Hari Guru peringkat sekolah.
Tapi kat luar masih hujan.
Dah jenuh berdoa agar hujan dikurangi, tapi belum ade tanda.
Takpe, ini dugaan.

Macam2 bende yang bermain dalam otak aku nih...
Tidur pun kadang2 termimpi2....
Betul....

Aku terlalu risau sebab kelancaran esok, menandakan aku sebagai perancang yang baik. Tapi kalau tak selancar yang sepatutnya, itulah suratannya.
Aku pun masih belajar. Belajar menjadi ketua, belajar menjadi pengajar.
Perancang SEBENAR adalah yang di atas sana.
Kita adalah perancang, tapi DIAlah penentu.

Aku tak dapat nak menjejaki mereka yang dah banyak bagi ulasan dan ucapan Selamat Hari Guru untuk aku dalam entry yang lepas.
Terima kasih banyak2 yea...Aku sangat2 hargai ucapan itu.
Kalau aku lapang lepas esok, aku akan jejaki rumah korang pulak...oke??
Janji....!

Doakan kejayaan kami untuk sambutan esok yea..
Aku tak sempurna.
Dalam sempurna, pasti sebenarnya ada khilafnya....

Aku nak mintak maaf kalau sepanjang aku semakin disibukkan ni, aku terabai, terguris hati dan perasaan dsb, sebab kadang2 khilaf itu kita tak sedari.

Semoga kita berdamai. Peace!

Assalamualaikum.

Selamat Hari Guru 2009.


15 Superb Comments!:

  1. selamat hari guru cikgu.
    jasamu dikenang sehingga ke akhirat jua...

    ReplyDelete
  2. ooo.. risau pasai hujan. hujan tu kan rahmat. kalu hari ni dah turun dgn lebat, besok cerah la kut.
    harap semenye menjadi spt yg dirancang. kita hanya merancang tuhan yg menentukan.

    anak jiran aku cakap
    cekgu macam L'oreal,
    kerna dirimu begitu berharga
    Selamat Hari Guru! tuk cekguBH

    teruskan perjuangan mendidik anak bangsa

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Guru Yang kali pertama...semoga yin tabah dengan dugaan tugasan guru dan sedia menghadapi cabaran di masa depan demi mendidik anak bangsa kita...tq....amin...

    ReplyDelete
  4. makna nya esok ada program dengan murid2 kat sekolah la ya... si hazwan dah beli hadiah kata nya nak bagi cikgu.. hehe

    ReplyDelete
  5. aku doakan semuanya berjalan lancar esok dan ko mendapat pujian yg sepatutnya.

    ReplyDelete
  6. KNizam
    tq...

    Mr PenyuBiru
    pandai anak ko berbidalan ni ek??
    huhu
    macam KSW lak..

    sedi73
    amiin...
    bukan sng nk jadi superb kan??

    zino
    bagusla gitu, hazwan igt kat cikgunye...

    Yunus Badawi
    bukan nak pujian, kelancaran program tu yg penting...riso nih...

    ReplyDelete
  7. Cikgu...... spt juga cikgu..kami yg dtg bertandang...tak harapkan balasan.


    Moga dipermudahkan segala urusan cikgu hari ini....moga dapat mengembirakan anak2 murid hari ni...

    sonok tau anak murid nk sambut perayaan mcm ni....mcm anak kak jie..tak tido lena malama tadi tak sabar nak pergi sekolah pagi ni..


    hehehe

    ReplyDelete
  8. Biarlah hujan turun lagi ... tidak tertahan dengan cuaca panas yang

    ReplyDelete
  9. semoga yang dirancang telah berjalan....dengan lancar dan meriah!
    selamat hari guru!

    ReplyDelete
  10. So, how ChekguBH? Ok ke the majlis? Hope so. Skolah sy pun tadi buat. Syukur, cuace seolah-olah memahami. Enjoy je tadi sehari suntuk bersuka-ria. Hehe.

    ReplyDelete
  11. Cekgu!
    Alhamdulillah harini cuacanya baik di tempat saya.
    Sampai masa utk acara padang dan permainan pukul 10 pagi tu dah terasa bahang terik sangat.

    Suasana sambutan masih meriah, PA sistem baik dan jelas, masa baca ikrar dan nyanyi lagu Guru mak aii bergema bersemangat habis! :) Harap acara di skola ckg juga dan MC majlisnye juga baik2 ajer ye..

    ReplyDelete
  12. Kujie
    kite kan blogger yg supportive kan??
    budak2 ni buat persembahan, lagilah excited kan??

    Abang Long
    huhu...kalau hari lain, lantakla nk ujan ke tak...
    ni ade event YB...huhu

    bjorx
    selamat hari guru gak utk ko bjorx!

    cikgu_math
    tq CM...
    selamat jugak utk CM...

    muzem
    erm...it went well muzem...
    okelaa...
    huhu

    ReplyDelete
  13. Kakak
    kami pun cemtu laa...
    alhamdulillah...
    oke jea...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png