Berpisah Bukan Bercerai....

Pertemuan yang singkat tapi seronok. Kawan2 lame semuanya. Dulu pernah suka dan duka bersama. Mane boleh kite lupe, kan? Pernah bertepuk tampar bersama, pernah bersukaria bersama tidur sebantal, seselimut haha...

Lepas habis menjamu selera, lepas jumpa pengantin, borak2 lebih kurang, barulah rase nak beransur. Pertemuan kami berakhir di situ. Bukan senang nak jumpe ramai2 macam ni. Sebab masing2 dah ade halatuju dan haluan hidup masing2. Dah tu, bilangan atau spesies mereka yang dah mendirikan masjid semakin meningkat.


Posing Qudum, posing selamat tinggal...
haha, macam tawaf qudum la pulak..

Kirenya, kalau lepas ni dah tak boleh nak konvoi ramai2 macam ni, sama ada dah ade anak, atau tengah sarat mengandung atau pun dah terikat dengan seseorang....

Itulah resam hidup. Sampai bile je pun nak membujang kan?? Sampai satu mase nanti, semua yang dilalui kami tempohari akan jadi satu kenangan terindah dan paling manis dalam diari hidup kita kan?

Kami yang dok jauh dari KL ni mintak diri dulu dari pengantin dan tuan rumah, salam kaut lebih kurang dan salam-semut untuk dak pompuan2 ni semua, kami beransur nak ke Pekan Rabu pulak. Pernah kut sampai Pekan Rabu??

Ape yang ade kat Pekan Rabu? Pekan Rabu ade ape2 kut...Ade baju, ade barang dapur, ade cik mek molek, ade tudung ekin, ade tudung saji dan lain2 lagi....

Lebih kurang macam Pasar Kedai Payang yang pernah jadi tempat rutin kami dulu...Pernah...

Lelaki dalam gambar disebelah bukan aku ye, beliau cume model pojokan yang tergedik2 mahu gambarnya di ambil. Haha...


Pekan Rabu ni betul2 kat Bandaq Aloq Setaq kan? Sib baik Aloq Setaq tak sesak sangat mase tu, tak jam pun sebenarnya. Nak parking bulih parking kat carpark bertentangan dengan Pekan Rabu ni, depan bangunan yang ade CIMB tu...

Dah sampai sane, masing2 sibuk2 la belek2, kelek2 ape yang rase akan berkenan, menawar dan sebagainya. Orang pompuan la biasenya expert dalam bende2 gini. Nak carik tudung pun sampai habis satu Pekan Rabu di round..

Aku ni sekadar peng-escort je. Tak de ape buah tangan yang aku dok beli untuk dibawak balik. Aku jalan bodoh gitu je. Sengal kan? Patutnye belila buah tangan seplastik dua...Aku tak beli ape2 sebab masetu memang aku tengah mamai, sebab tido tak cukup...Mate macam nak pejam je dah...

Bile dah balik Shah Alam ni, time aku cite ngan mak aku yg aku pi Pekan Rabu, mak aku tanye apsal tak beli kuah rojak ke hape, dodol ke ape...Huhu...Nyesal pulak bile aku pikir apsal la aku tak beli ape2 buah tangan dari negeri Pokok Trompet yang meriah tu...


Tapi dek kerana semangat nak pegi makan2 pulak pastu, terus bersemangat balik...Huhu...Pantang sebut pasal makan, terus bersemangat balik....Haha...asyik makan je kan, camne tak mencanak2 naik badan kan?? Tapi kali ni sekali-sekala je, bile lagi nak makan signature dish kat Penang kan??? Rugi la bagi mereka yang menahan nafsu makannya ketika ini...huhu


Ok la, sampai kat sini dulu laporan dari Pekan Rabu. Kita jumpa di Sg. Dua, Penang yea...
Lepas ni entry makan...!


25 Superb Comments!:

  1. itu la lelaki.. syok sgt duk mengata kat kwn pompuan dia sampai lupa kat mak di s alam. mengantuk la tu ...huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  2. cikgi
    huhu...org pompuan igt la nk beli itu semua kak..
    saye tak igt pon..huhu

    ReplyDelete
  3. uiks..cekgu..aku da tnye oke...ko xnk beli ke pape tuk mak ko...ko wat muke sngal ngn aku..
    na je aku sepuk ko tyme tuh..adesss..
    pe la yg ko mamaikn tuh ye???hahahaha....
    xpe2..mak ko na dodol ye???umh aku de lg..rojak mak bee pn same..meh amek mek..wakakakaka...;p..

    ReplyDelete
  4. chak-EEEE
    takpe laa...len kali laa..
    aku takmo termakan budi...haha
    xde maknenye...

    ReplyDelete
  5. wahh jalan sakan nampak! hehe...

    ReplyDelete
  6. aku nakkkkkkkkk ikan pekasammmmmmmmmmmmmm


    pekan rabu punye the bestttt

    sama kuah petis

    lapa lapa lapa

    ReplyDelete
  7. huhu..cian mak yg menanti di umah..

    ReplyDelete
  8. bestnya dia !
    sampai tak ingat mak kat rumah..
    biasalahtu....
    cuti ni pergi pulak...nak beli kuah rojak untuk mak!

    ReplyDelete
  9. penyapubaru
    huhu...
    xdak ape2 pun...

    NuR
    sian ke??
    huhu

    ReplyDelete
  10. mesti ade gambar mee udang ni ...hahaha..tahan napsu le kita nengok...

    ReplyDelete
  11. cikgu_math
    hehe..
    akak pun nk pi gak ke??

    Kujie
    haha, tau xpe kak..saje nk buat suprise, kasi lambat2 sket..
    esok kut...
    huhu

    ReplyDelete
  12. sedihnya.. mak tunggu bawak balik rojak mak bee nak makan dengan mangga muda..
    chekgu tak ingat mak yeeee bila dikelilingi pompuan comel :))

    ReplyDelete
  13. high taste! bagus!

    citer pasal makan,aku balik april ni, ape kate nko organize satu event geng 24 p makan2..abg besaq mesti on punya.

    ReplyDelete
  14. bjorx
    haha...nk organize camne?? aku tak baguih tang plan2 nih..
    kalu unplanned aku bagus la..
    huhu

    ReplyDelete
  15. huhu... bestnya... sepatutnya isnin lepas aku gi kedah gak.. kawan aku kahwin ... tapi aku tertinggal flight... huhu

    ReplyDelete
  16. Oo kire berjalan time cuti ni weekend lepas la eh..Pergi rumah pengantin terus pergi jalan utara skali arung.. Dah tu sunyi duk rumah je leni..Hm kite ni tak kuar langsung.Lepas ptk baru meround. Doakan kecemerlangan esok k!
    And sile2 meng-update citer ttg Penang plak ;)

    p/s-suke dgn gaya bahasa cekgu yg santai.hehe.

    ReplyDelete
  17. kami ada pekan sari (sehari) je hari khamis..
    takde plak pekan rabu, eheh

    ReplyDelete
  18. salam cikgu

    mai lagi ke kedah no... ;)

    ReplyDelete
  19. Adry
    siannye tertinggal flight...

    Kakak
    akan datang entry tu...
    kejap lagi kut..
    terimakasih kak sebab sudi bace blog saye :)

    mademoiselle azieshakespeare
    saye ade pekan koboi... :P haha

    ReplyDelete
  20. Seronok sungguh cikgu ke pekan rabu..
    Cuti sakan yer..

    ReplyDelete
  21. sempoi kan pekan rabu
    aku kalau pergi mest i nak pergi kedai bahulu panas tuh. mmg sedap melantak bahulu panas2 hehe :)

    ReplyDelete
  22. Faris Ibrahim
    boleh tahan laa....

    KNizam
    ade ek?? apsal aku tatau...
    nk kene pi lagi kut...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png