Penguasaan Minda, katenye!

Hari Sabtu skang ni dah tak macam Sabtu zaman aku muda2 dulu...Memang dah tak same...
Dulu, kalau Sabtu je musti cuti, tengah melepak jat umah layan kartun sepanjang pagi sampaila ke tengahari. Ahad pun macam tu gak...
Mesti tak best kalau jadi budak2 zaman sekarang ni. Sekolah aku, asal Sabtu je skolah...Asal sekolah je Sabtu...Haha...
Betul2 cuti memang hari Ahad...Cikgu2 pun gitu gak...
Jenuh laa...


Jadi bersempena Sabtu ni, macam biase la, ade sekolah ganti. Sekolah macam biase dan berangan konon2 macam hari biase....Ini la akibatnye kalau nak cuti lame2 walaupun perayaan tu bukan perayaan kite.
:mHantuk: Rasain!


Ini sekolah ganti sebab dah cuti seminggu mase raya cine hari tu...Dah habiskan satu hari tu macam lama kalau ade kelas. Kalau tengah free takde kelas dalam bilik guru tu, memang kejap sangat mase berlalu...Hampeh je...

Dah le, itu cerita pasal mase. Ni cerita pasal aktiviti budak2 ni anjuran syarikat entahapentah, bagi talk pasal Penguasaan Minda. Penceramahnya seorang wanita India berambut kerinting...

Berbasa-basi pasal Penguasaan Minda...Entah la, aku tak nampak sangat mesej yang dorg ni nak sampaikan, dan budak2 yang kene paksa-rela untuk pinjamkan telinga dorg untuk dengar bende ni pun aku tak sure dorg dpt tak mesej yang diawang2kan tu...
:mSad:

Dah le, layan gambar2 nakal kat bawah nih...


entah ape la yang diperkotak-katikkan dek penceramah itu...
budak pengawas tu layan je laa...

Aksi2 kucing cikgu dan cekgi yang sempat aku rakam... Haha

Dah habis ceramah tu, ade sesi mengukur baju untuk T-Shirt kelab guru dan kakitangan pulak..Memang agak pening la nak melayan songeh cikgu-cekgi ni, nak2 tang beli baju, tempah baju dan sebagainya. Sebab semua bayar, jadi dorg nak ape yang dorg bayar berbaloi utk wang, memang la kena cerewet sket...

Takpe, Ustazah Hizrin rajin melayan karenah cikgu-cekgi semua...Ukurlah baju, ukurlah ape yang boleh diukur...
:mGuilty: Encik Pengerusi pun rajin gak melayan karenah cikgu-cekgi semua...

Segalanya yang terbaik la ye...
Dan semoga sekolah akan lebih baik di mase akan datang...Huhu...

:mNgumpat:Ade lagi entry pasni...Haha, dalam sibuk2 pun sempat berbelog...Macam haraammm...
Haha...

ps: Takpe, aku kan Superb Techie Teacher...haha... Kunun2 laaa...Gasak!



20 Superb Comments!:

  1. hehehe ko mcm x puas hati je ngan penceramah....boring giler ke tuh. hehe :)

    ReplyDelete
  2. KNizam
    haha...bukan tak puas ati dgn penceramah, cume sebab kene sekolah hari cuti...haha

    ReplyDelete
  3. cekgu superb memenag superb sempat menkidnap gambar cekgu cekgi yang laen...
    haisshhh

    ReplyDelete
  4. juelee
    saje nk glemer mereka...
    aci la kan???

    ReplyDelete
  5. dulu masa sekolah, aku paling tak suka sekolah ganti hari sabtu. rasa cam tak puas je coti.huhu

    ReplyDelete
  6. aku nengok muke bebudak busan jerk dengo ceramah tu, haha. esp budak pompuan india pakai skirt yg menopang dagu tu :p

    ReplyDelete
  7. hayad
    bende kalau dah kene pakse, gitu laa....

    ReplyDelete
  8. Superb Techie Teacher, tak puas ati ngan penceramah cakap depan2 la. ni nak marah ni. ecewah macam aku plak yg bg ceramah haha jgn mrh

    ReplyDelete
  9. cikgu... lain kali nak bagi ceramah motivasi camtu saya pun boleh bagi..

    mesti penceramah india tu tunjukkan inner strength, chikung energy bla... bla.. bla..

    ReplyDelete
  10. hehehehehe...

    sekurang2nya bukan aku je yg keje ari sabtu...
    padan muka :P

    tingkatkan produktiviti... yukkkk...

    ReplyDelete
  11. chi am
    tak sempat nk ckp depan2..
    tu yg ckp belakang2 ni..haha

    ubey
    bes ke??
    erm...
    entah laa...malas nk jwb...

    mademoiselle azieshakespeare
    Tuhan je yg tahu besh ke tak azie...

    abahfateh
    sort of laa abahfateh...
    saye tak dgr pun...cume masuk sekali-skale dlm dewan tu...

    ku tak sempurna
    tak baik la KTS, sian kat pekerja di hari sabtu nih...haha

    ReplyDelete
  12. Salam..
    Kalau kena dtg hari Ahad pun tak pe. Berbakti untuk nusa bangsa...Syabas!!Cikgu kan superb!!

    ReplyDelete
  13. Kak Long
    kite kan penjawat jawatan awam...
    yang menurut perintah je laa...

    ReplyDelete
  14. dah kite namenye cikgu... kena la patuh jer..arahan org atas

    ReplyDelete
  15. muslimahsolehah
    haha...
    asyik menurut perintah je kan??
    bila la kite nk memerintah nih...

    ReplyDelete
  16. ooo cuti time sekolah tak pk plak yerrr..bak2 ganti ni berkira..hampagas cikguuu

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png