Macam sibuk sangat, nak servis diri pun tak sempat...katenye!

Tika dan saat ni, otak aku sangat penat.

:mNo:Mental aku sangat2 letih sekarang ni. Kadang2 kelas aku dalam satu hari tu tak banyak pun. Kadang2 kelas aku cume 4 mase means cume 2 kelas, tapi sampai kol 1, badan aku jadi sangat2 penat. Sangat2 exhausted!

Bukan nak mengeluh, nanti orang cakap aku ni kaki menunjuk yang aku ni buat2 rajin keje la, GiPang la, itu la, ini laa...Bukan itu, cume luahan perasaan sebab aku memang penat. Tapi takpe, aku bukan nak harapkan ape2, cume kalau dapatlah aku rehatkan diri, dapat pi SpaQ jumpe Qistina pun ok gak ape...haha
dan lupekan sementara keje skang ni, kan bagus...

Kalau ade orang yang amik berat, buatkan kopi ke, teh ke, tolong urut2kan batin bahu yang sengal2 ni ke,
kan bagus...
tak pun tanye khabar sihat ke tak....kan bagus??
kan, kann??

Sudah, jangan nak berangan...
:mDarah:
aplikasi pendaftaran UPSR 2009

Due date pun dah nak dekat, hujung bulan ni je..Pastu nak melayan karenah dan kehendak mereka2 di sekeliling aku, dan semua yang terlibat dalam hidup aku. Aku bukan tak seronok, tapi sedikit sebanyak bebanan luar kotak dan ruang lingkup aku sebagai pendidik buatkan aku macam sedikit lemah dan longlai mase masuk ke kelas untuk mencurah ilmu.

Nak2 aku memang dijodohkan dengan 2 kelas hujung yang memang memerlukan tahap kesabaran yang tersangat2 tinggi. Nak melayan antics dorg ni memang lain sket. Budak lemah tak macam budak bijak, tak jar, maka mereka bukan dilahirkan bijak. Bila dah diajar, outcomesnye tak secerah mereka di kelas atasan.

Nasib aku, tapi takpe. Mereka ini cermin kite sebenarnya. Elok didikan kite, eloklah buahnya. Macam kata Ustaz T yang semakin giat berblog skang ni,

GURU ADALAH PEKERJAAN YANG MULIA. BERUNTUNGLAH MEREKA YANG MENJADI GURU KERANA ILMUNYA BERKEMBANG SEPANJANG MASA. JADILAH GURU YANG BENAR-BENAR IKHLAS DAN MENGAJAR ANAK-ANAK MURID DENGAN BERSUNGGUH-SUNGGUH KERANA SUATU HARI NANTI GURU YANG MENGAJAR ANAK KITA JUGA AKAN BERSUNGGUH-SUNGGUH MENGAJAR ANAK KITA. JIKA TIDAK SEBALIKNYA AKAN BERLAKU, JANGAN MENYESAL PADA WAKTU ITU. SAMA SAMALAH KITA BERMUHASABAH.
Mari berhempas pulas meng-key-in nama mereka... Semoga aku tabah dan cekal sekali lagi.

Sebelum habis, sedikit sneak preview of our chamber of wisdom....

Chamber of Wisdom aka Bilik Guru daa...
Haha...

dan lagi sket...


Ade ape2 komen??
Meja aku??
Nanti laa....

ps: tau ke ape tu GiPang??
:mHihi:



39 Superb Comments!:

  1. cumel meja cekgu buat keje ye...hikhikhik..

    nak urut ye? ape lagi cari la tuan puteri untuk memenuhi tanggung jawab dan keperluan itewww....

    ReplyDelete
  2. salam ziarah cikgu..

    penat kerje cikgu tapi balasan amalnya lumayan (jika di lihat dari balasan disebalik RM..)

    ReplyDelete
  3. mak oiii!! kemasnya meja bilik guru.. tak buat kerja ke?? hahaha!!! memain aje..
    akak tahu dah.. sebelum chekgu snap gambar tu, mesti paksa budak mana entah kemas elok2 meja2 tu hehehee...

    ReplyDelete
  4. wahhh...kemasnya meja cikgu cikgi ni...

    iye ke tu?

    hehehehe

    ReplyDelete
  5. juelee
    mane nak carik jue??
    tlong arr carikkan...
    haha

    AyKay
    salam AK..
    mmg btul la tu, semua keje musti penat...
    balasanNya Tuhan je yg tahu..

    Neeza Shahril
    erm...mmg bilik guru tu kemas, kak...
    masing2 tau jage diri...huhu

    ReplyDelete
  6. Kujie
    iye kak...
    jgn cepat tak percaye...
    tgk siapa pengerusi kelab GURU nye laa...
    haha..

    sayela sape lagi...huhu

    ReplyDelete
  7. bilik guru cam ni la beh,
    ade sy gi sek membe aritu meja dorg ade divider, x beh lgsung rs nye, susah nak b'komunikasi n gosip2, eheheh :))

    ReplyDelete
  8. GiPang adlh gilaPangkat, btoi x cgu?
    (uh sy memg terer bab2 rgkasan @ summary)

    ReplyDelete
  9. mademoiselle azieshakespeare
    even kalau ade divider, buleh je kalau nk bergosip liar..
    tp tak nmpk muke laa..haha

    gipang tu btoll laa...
    clever girl!

    ReplyDelete
  10. hi cekgu tewww.. sibuk tapi sempat update blog sambil tangkap gambo sambil tampal gambo dlm blog.. ekeke

    ReplyDelete
  11. en_me
    dah namenye BLOGGER...
    sibuk pun, update mesti update...
    curikla mase berkualiti sket...hehe

    ReplyDelete
  12. GiPAng is Gila Pangkat, hehe.

    ala, kdg2 kita bukan gila pangkat. dah pentadbir yg bg pangkat kt kita byk sgt. nk wat lagu mana? ye tak?

    ReplyDelete
  13. hayad
    tau xpe hayad...
    dorg kunun2 nk test power kite laa...
    mentang2 la dier tgk kite mude, mcm poyo sket...hehe

    ReplyDelete
  14. bergosip liar.. tp tak nmpk muke?
    kna menuntut neh, ahahah :D

    sy memg agk2 clever dlm bab 'bahasa'

    ReplyDelete
  15. mm,bagus ayat2 ustaz T tu..
    nanti kalau anak2 murid semua dah besar n berjaya,rasa gembira & berbaloi penat lelah cikgu2 selama ni..
    *ade org2 kate jd cikgu senang..emm,saye rase tak berape tepat.Banyak jg cabaran yang menguji kesabaran kan..? : )

    ReplyDelete
  16. mademoiselle azieshakespeare
    sile isi borang kursus "MENGUMPAT TANPA MELIHAT WAJAH SI PENGUMPAT YANG LAIN"
    haha...
    boleh jadi pakar bahase cam kak ROMELAH itu laa..huhu

    Nadine Zuharra
    Hanya Cikgu tahu tugas Cikgu..
    Nak tau senang ke susah jadi cikgu, jadilah cikgu...

    Hanya johari mengenal maniam...haha

    ReplyDelete
  17. ko snap gambar lps gotong royong blk guru. tak aci! :)

    ReplyDelete
  18. Kalau dah gini..eloklah ko pergi spa....dapatkan urutan mengembalikan aura..heh...he..he..

    ReplyDelete
  19. cikgu jawe
    saje la tu nk fitnah aku...
    ni mmg keadaan semula jadi bilik guru sekolah aku...
    tolong percaya?? pleasee...

    xiiinam
    saye nk pi spaQ, nk jupe Qistina...
    letih la jugak...
    tp nk wat camne...pasrah je la kak...

    ReplyDelete
  20. ah... alasan semata2 nk jumpe qistina. haha...

    cikgu... apa kata cuba makan makjun...

    ReplyDelete
  21. sultan
    aku tak bese la ubat2 tradisi nih...
    rase mcm nk amik supplement...
    herm...

    Qistina tu oke ape?? haha

    ReplyDelete
  22. buatla sket2 dan cool2 chekguBH dalam melaksanakan tugas dan tggungjwb kite nih...yg penting ikhlas dan keje jalannn

    ReplyDelete
  23. muslimahsolehah
    kalau semua push kite dlm mase yg same, maunye tak flat...
    mmg cube seikhlas mungkin, tp kudrat mengatasi segalanya...
    huhu

    ReplyDelete
  24. amboih.. checkgu... takkan dijodohkan dengan kelas
    jer... bile plak nak dijodohkan dengan orangnye plak... hahaha~

    jangan sensitip ar. bukan senang nak dapat gurau
    gurau dengan chekgu ni.

    kalau dah berjodoh besok, ade la orang tolong
    urut-urutkan everything... miahahaha :))

    ReplyDelete
  25. kena banyak bersabar tu kalau ajar yang 2 kelas belakang tu...memang betul-betul gunakan psikologi yang berapi nak uruskan diorang...hehe

    ReplyDelete
  26. Kalau dapat jumpa Qistina kat SpaQ mmg ok. Takut ko jumpa Ifa Raziah (sapa nama dia kat citer tu?) makin tambah sakit badan hehehe

    ReplyDelete
  27. Tuh dia workstation seorang blogger bernama chekguBH.

    meja ala2 jepun gitu, oh kelihatan seterika disitu juga

    ReplyDelete
  28. Mr. Azman @ Kreuger
    aku xsensitip lgsg, lagipun aku tak tua sgt kut...sedang ok-ranum-lemak-manis la skg ni, kalau2 nk cari seseorang...haha

    al-hussaini
    kdg2 kelas aku byk pakai utk nasihat dorg, sbb dorg ade masalah attitude...
    nk ngajar pon kdg2 dorg ni kuat ckp...
    kalau asyik gune kekerasan, kang dorg lali lak...

    Yunus Badawi
    haha...kalau jumpe ifa raziah tu, aku larrikkk...
    haha

    Rjuna
    haha...ni workstation sementara je, saje ngadap tv, takle busan sgt...workstation yg btol ade kerusi...

    iron kene ade sbb ari2 iron baju sendiri, xde sape nk ironkan...huhu

    ReplyDelete
  29. nampaknye cikgu kena mencari pembuat teh cum pentanya kabar cum pengurut tuh...

    BTW ipang tu mende???

    ReplyDelete
  30. Yatie SawaNiLa
    haha...susah nk carik calon cenggitu...
    GiPang tu, Gile Pangkat yatie...

    Jard The Great
    kalau bulih la tido kat ofis, mmg dah tido dah...

    ReplyDelete
  31. chekguBH..penat mcm mana pun x akan sama dgn penat seorg wanita yg bekerja....tetap jlnkan rutinnya seperti biasa.

    ReplyDelete
  32. ntah kan
    diaorang hengat senang ke jadik cikgu
    susah tau. heheaku tabik la sam ako sebab berani jadik cikgu
    banyak pahala dowh ! hehe :)

    ReplyDelete
  33. KNizam
    erm...aku setakat ni masih bertahan laa...
    lagipun aku baru...
    brg baru, musti nk test power dulu kan??

    ReplyDelete
  34. hurm.. ni baru budak2 ko ajar kan weh..
    i mean kelas2 belakang la.
    makteh aku ajar budak2 f4 and f5 kelas2 belakang.aku rasa tiap2 hari dia rasa nk bakar kelas2 budak2 tu hahaha..

    sabar byk2 ok :)
    jadi guru dpt banyakk pahala :)

    ReplyDelete
  35. yOnnA
    salam yonn...lame tak nmpk, mane tercampak?
    aku cube la byk2 bersabar..
    insyaAllah

    ReplyDelete
  36. cikgu, mane nak dapat borang "MENGUMPAT TANPA MELIHAT WAJAH SI PENGUMPAT YANG LAIN" tu eh?

    ~ adeyh byk nye la nak isi borang :)

    ReplyDelete
  37. mademoiselle azieshakespeare
    huhu...
    boleh isi borang online ye...
    ni urlnye.. www.mengumpattaknampakmuke.com

    isi sekali borang nikah ye..haha

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png