Bertenang, Don't Crack Under Pressure...

Salam.
Banyak bende dah aku cerita kan? Perihal meeting PIBG dah lepas. Dah ramai yang bagi komen, terima kasih.
Ramai yang tak puas hati dengan En. A tu kan??

Ade lagi bende mendidih, membuak2, semakin bernanah dalam hati aku. Tapi sape yang tahu? Takpe la, aku kan penyabar, calm and relax...Kool je...
Even ribut petir melanda kat luar sana, aku masih nak tenang lagi...

Takpe dengan bantuan Abang2, ngan kakak2 aku kat sekolah ni yang sangat2 supportive, aku yakin dapat survive.

Diorang paham, aku baru, mentah, muda dan kacak lagi bergaya...takkan diorang tergamak biarkan aku terkontang-kanting sorang2 kan? Tambah pulak, aku memang tak ade pengalaman dalam banyak hal...

Banyak benda yang bersarang dalam benak aku nih. Beban itu dan ini tak payah cakap. Orang mane yang tak ade masalah kan? Orang gile isim pun ade masalah...Tak caye tanya orang gile.

Harapnya, bile beban tu berlalu dengan sempurna dan kurang cacat celanya, aku akan kembali tenang. Takde ape la...Be positive dan jangan terlalu negative. Kalau orang lain boleh, kenapa aku tak, kan??

Ok la, nanti aku cerita lagi. Mungkin sedikit kata2 bijakpandai ni mampu menenangkan.

4 things that u cant recover

Batu itu, selepas dibaling...

Kata-kata itu, selepas diungkapkan...

Peristiwa itu, selepas ia lenyap....

Masa itu, selepas ia berlalu...

ps: kenapa orang suka ambik kesempatan atas kebaikan dan ketulusan orang lain? Kenapa mereka tak adil? Kenapa kita terus berdiam kalau kite tak puas hati? Masalah nilai dan penerimaan.
Gasak laa...

kenapa ade orang tu baru je berjinak dengan dunia cacamarba blog ni, tapi ditinggal2kan terkapai2 kegersangan dan tandus, kalah peribahasa melayu itu:

Sayang anak tangan2kan,
sayang blog bini tinggal2kan...

Sori le bro, tak niat nak kutuk hang..hiks...


24 Superb Comments!:

  1. hahah ni posting tekanan ke ni cekgu
    rileksssssss hehe :)

    ReplyDelete
  2. KNizam
    selain dari Tuhan, kat sini jugak aku mengadu...

    ReplyDelete
  3. in 10 yrs time...hang jadi guru besaq..

    ReplyDelete
  4. benludin
    erm...kalau aku takmo??
    aku nk jadi cikgu biase, tp gaji stendet GB...
    boleh kut...

    ReplyDelete
  5. setiap sesuatu ada hikmahnya...

    bersabarlah sahabatku...

    ReplyDelete
  6. al-hussaini
    ye laa...terima kasih...
    kawan2 byk bagi nasihat dan pendorong...

    ReplyDelete
  7. allo chekgu...pa crita ni..is it sebab lu fire en A tu lebey2 kemarin???last2 lu kena fire back...hohoho...sabau ja la chekgu...cikgu tu kan lilin,pilih ja la nak jd lilin apa.. lilin aromaterapi ka lilin masak ka..haha..ampunkan patik chekgu..

    ReplyDelete
  8. ~attahrel~
    takde kaitan pun dgn en a tu.
    En a cume sepicis daripada cerita semalam.
    ini bende lain...
    saje je...nak mengadu pada mereka yg nk mendengar/membace...

    ReplyDelete
  9. aku rase aku ade entri tertinggal...
    argh... bace pon macam clowdy-mowdy jer
    sabor ja chekgu... ade kalenye kite ni
    senasib. dari apa yang cikgu citer...
    nampak cam ade org tak puas hati ker?

    huhuhu... tak pe rezeki bukan kat tangan
    depa... ape ape pon... kalau nak marah
    kat depa... makan ar bebanyak.. gemok skit.
    keh keh keh

    *off topic~

    ReplyDelete
  10. Mr. Azman @ Kreuger
    ko suh aku makan byk2 ke??
    takmo laa...aku dah la mmg stok chubby gini...
    kang kalau ter-ku2 kang...jenuh laa...

    bukan org tak puas ati, aku yg tak puas ati dgn orang lain...
    bukan sape2 laa, cume mainan perasaan je kut...

    ReplyDelete
  11. alamak.. comment hilang!!!
    akak stress niiii...

    chekgu stress ke?
    bukan chekgu kan.. tapi.. sabarlah ya chekgu..
    jom minum kopi :D

    ReplyDelete
  12. Salam... aduss aku pun stress gak bila tengok org stress.. tp stress ni tak baik utk kesihatan.. so always calm down.. kalu stress jugak.. gi main bowling campak bola tu kuat-kuat he he...

    ReplyDelete
  13. Neeza Shahril
    erm...
    stres dlm diam je kut...
    erm...entah la...

    cuitnazz
    kalau ade kawan yg memahami, lagi bagus kan???

    ReplyDelete
  14. ooo... stress management... good info!! hehe..

    ReplyDelete
  15. org lain bole b'simpati, tpi utk b'empati adlh sukar (btoi ke ape aku taip neh, ehehe) :?

    ReplyDelete
  16. kdg2 kita pun tak perasan yg kita sbnrnya ada ambil kesmptn ke atas org lain...

    buat baik berpada2... buat jahat.... nope... jangan

    sama2 muhasabah diri...

    ReplyDelete
  17. leks bro... kalau takde tekanan, takde ketensionan.. mcm kurangnya gula dan garam dlm makanan. semua yg kita hadapi tu akan 'menyedapkan' lagi dan menambahkan lagi aroma kehidupan kita..:-)

    cikgu² baru mcm kita ni mmg byk cabaran, mmg byk tugasan. kita kan serba boleh dan serba tahu..tu pasal la byk keje dibaginya pada kita... chaiyookkk....;-)

    ReplyDelete
  18. Jard The Great
    erm???

    kuIna Jentayutiara
    nk minum mane kak??

    mademoiselle azieshakespeare
    empati ngan simpati berbeza, tp sikit je...
    entah, aku pon kurang arif...

    enchek || CAMERA™
    ye laa, kene byk2 sabar...

    ku tak sempurna
    btol, aku setuju..
    muhasabah diri, jgn nk tuding salah pada orang lain...

    kapallayar
    tu la masalahnye kalau tertunjuk pandai...
    kalau betul pandai takpe, ni buat2 pandai je...

    ReplyDelete
  19. positif tuh adalah satu sikap yg membuatkan kite terus tabah dan yakin dengan setiap keputusan..
    nampak cam senang kan? tapi bukan mudah nak terapkan pemikiran positif tuh
    huhuhu
    aku pun ngah belajar menjadi positif neh...
    bukan pe, klau dilayan org yang tak adil neh memang biol otak...
    so biarkanlah mereka terjun ngan labu2nya..

    ReplyDelete
  20. orang tu pun same mcm awak sibuk :?

    ReplyDelete
  21. cikgi
    entah kak...tanye la dier...
    dier dah bese...dah hustler...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png