Ya Allah, Kau Sembuhkan Mama kembali...


Berita sedih...
2-3 hari kebelakangan ni, aku rase cam nak slow down sket berblogging ni..
Dalam kepala aku dok pikir perkara yang teruk je pasal musibah yang menimpa Mama aku...
Bukan tak mo berfikir positif, tapi lepas Mama being warded for her swollen foot, aku dah ingat macam2 dah...


Dah nak raye ni, dan harapan Mama untuk sembuh sebelum Lebaran memang menggunung..
Tapi itu dah tak penting sekarang ni...Yang paling aku pentingkan ialah kesihatan Mama aku, tidak jadi yang lebih teruk yang aku takmo sebutkan kat sini...

Mintak simpang!


Aku jadi macam ni sebab sebelum ni bukan mak aku tak pernah warded for her illnesses, tapi kali ni aku rase semacam...
Entah lah...Tuhan je yang tahu macamane rase dalam fikiran aku ni...

Mama pernah kene ketumbuhan di dalam rahim (fibroid), ketulan di buah dada dan penyakit Mama yang sedia ada sekarang ni: kencing manis dan darah tinggi...

Mama mengalami banyak kepayahan dan kesukaran dalam membesarkan kami berempat mase Abah bekerja di luar kawasan dulu...Aku rase aku yang lebih merasai kepayahan tu sebab aku anak ke-2 yang lebih cepat matang berbanding abang sulung aku...

Mulanya Abah bekerja di Shah Alam (masih dekat dengan rumah), kemudian dipindahkan ke Pahang selama 9 tahun dan ke Perak selama 5 tahun...Selama itu Mama hidup dengan kami dan aku selaku anak yang ke-2 yang lebih matang menanggung kesusahan dengan Mama sebab Abah jauh bekerja dan hanya pulang seminggu sekali sahaja...

Aku pernah bangun awal seawal 5 pagi untuk temankan Mama buat lauk untuk adik2 yang masih kecil lagi, sebab Mama kerja mase tu... Sambil menemankan Mama, aku akan buat kerja rumah yang belum siap atau sekadar menonton televisyen di ruang tamu...

Aku tau, Mama kalau diikutkan hati mahu sahaja mengikut Abah bekerja di luar kawasan, tapi Mama pun inginkan anak2nya hidup macam anak orang lain juga...
Nak pakai itu dan ini, kalau nak diharapkan gaji Abah pasti tak mencukupi dan tidak akan sebahagia dulu...

Jadi, Mama tabahkan hati untuk duduk berdikari berjauhan dengan Abah demi untuk mencari rezeki dan membesarkan kami berempat...Banyak pahit getir yang dilalui dan aku rase aku banyak tahu tentang segala kesukaran yang dialami oleh Abah dan Mama, yang tak diketahui oleh Abang dan 2 beradik aku yang lain...

Kepayahan Mama bukan senang, dengan segala penyakit yang menimpa, sampai hari ini Mama tetap tabah mengharungi turun dan naik resmi hidup...

Dan, sekarang ni aku berada di dalam kesedihan dan sangat2 mengharapkan cerita sedih yang menimpa keluarga aku sekarang ni berakhir dengan kuasa Yang Maha Esa bertukar kepada cerita suka; Mama sembuh seperti sedia kala...

Terima kasih berbanyak2 aku nak ucapkan kepada pengunjung blog aku yang tak putus2 memberikan semangat, dorongan dan kata2 perangsang buat MAMA khasnya...




Dan aku ambil keputusan untuk berhenti untuk berblog buat seketika dan akan bersambung bila aku rasakan sesuai...Harapannya dengan berita gembira yang kembalikan menceriakan dunia kami sekeluarga kembali...

Aku berhenti, buat seketika, kerana aku sedang berduka tika ini...
Terima kasih!



YA ALLAH, KAU KURNIAKANLAH KESIHATAN KEPADA IBUKU...


19 Superb Comments!:

  1. akak doakan semoga mak BH cepat sembuh...AMIN...

    ReplyDelete
  2. moga mak cepat sembuh. byk2 sabar BH.

    ReplyDelete
  3. Akak faham perasaan cikgu.. mak akak pernah kena cam tu.. cuma dia hypo..
    Semoga segala yang terbaik untuk mak cikgu..
    Banyakkan doa cikgu. Insyaallah, Mak cikgu akan segera sembuh...

    ReplyDelete
  4. Tengok pic kaki mak cikgu ni teringat plak ngan arwah mak ngan arwah abah saya... sabar sabar ek... saya faham sangat perasaan cikgu sekarang ni...

    Dulu pernah hadapinya... Allah nak uji kita sebagai seorang anak.. baik buruk semua datang dariNYA... jd usaha dan berdoalah selalu ... tawakal kepada Allah yang Esa...

    Saya doakan mak cikgu sihat semula supaya ble sambut raya bersama... Sampaikan salam saya buat mak yer...

    Adry @ http://www.adrysabry.com

    ReplyDelete
  5. weh!!menitik air mata aku baca entry ni!!
    serius weh..
    aku dapat rasa kesedihan ko..

    sabar byk2 ok..
    i;allah mak ko ok.
    be positive,dear..
    kitorg kat sini semua doa utk mak ko

    ReplyDelete
  6. aku doakan ibu ko cepat sembuh... 10 ramadhan terakhir ni elok memohon pd Allah... insyaallah akan dimakbulkan...

    ibu memang takkan dpt ditukar ganti... jasa ibu sejak kita dr dlm rahim hingga lah ke mati.. dia akan berkorban utk anak2nya...

    ReplyDelete
  7. Saya doakan semoga mak BH cepat sembuh.Berbaktilah kpdnya selagi dpt.

    ReplyDelete
  8. salam ziarah..
    moga ibu nordee kembali sehat seperti dl..
    banyakkan berdoa dan bersabar..
    ini ujian utk insan terpilih..
    percaya lah bahawa Tuhan itu Maha Mengetahui..

    ReplyDelete
  9. Salam Cikgu BH,

    Bersabarlah, Kak Jie pernah merasai semua ini. Bersabarlah dan berdoalah.

    Kak Jie doakan moga emak Cikgu BH cepat sembuh dah dapat keluar dari wad secepat mungkin. Balik ke rumah dan berhari raya bersama keluarga.

    ReplyDelete
  10. hope ur mama sihat Walafiat..
    semoga cepat sembuh..
    sempena kedatangan Syawal..
    sabar...
    banyakkan berdoa..
    InsyaAllah smuanya akn jadi seperti sediakala

    ReplyDelete
  11. sabar....
    doakan yang terbaik buat bonda ya....
    sejuk hati dia ada anak soleh camnie..

    ReplyDelete
  12. Semoga mama Cekgu cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan yang berkaitan..

    ReplyDelete
  13. kasih ibu membawa kesyurga, kasih bapa tiada tolok bandingnyerr.. moga ibu cepat semboh.. salam ramadhan cikgu BH.. selamat ariraya aidilfitri.. maaf zahir bathin..

    ReplyDelete
  14. sedih membaca entry ni...Saya doakan semoga ibu cikgu akan cepat sembuhnye dan dapat bersama2 beramal dgn lebih sempurna dan jua nantinya dpt beraya di bulan Syawal yg mulia...take care ok.Tiap amal anak yg soleh kpd ibubapanye, amat2 besar ganjarannye di sisi Allah...
    Atuk saya di kg sekarang pun sedang tidak sihat, kerana letih berpuasa di bulan Rejab dan Syaaban...hingga bila tiba Ramadhan, usia tuanye tidak mengizinkannya utk terus berpuasa...apepun didoakan harapnye semua amalan2 mereka akan diterima Allah sbg bekalan mrk nanti...dan harapnye, tika pulang dr Uk nanti, Allah masih memberi peluang utk saya bertemu dgnnye lagi...

    ReplyDelete
  15. nordee
    Terima kasih kak...
    InsyaAllah, mudah-mudahan...
    cikgu jawe
    Terima kasih CJ!

    Neeza Shahril
    Saya tak pernah alami bende camni, tu yg down sket nih...
    Skrg ni dah pulih sket, insyaAllah...

    Adry
    Harap-harapnya cepatlah sembuh...

    ReplyDelete
  16. yonna bebot =)
    sorila kalau buat ko sedih...
    aku pun sedih gak nih... :(

    theconfused
    Amin...

    ku tak sempurna
    Doa aku panjatkan pada yang esa, hanya Allah yang dpt membantu aku dlm saat2 genting cemni...
    Alhamdulillah, perubahan positif...


    cikgu panji
    Amiin...
    InsyaAllah, selagi mereka hidup, selagi itu saya akan membalas budi mereka..

    ReplyDelete
  17. azza_irah
    aaza maybe salah org kut...
    tp xpe, terima kasih atas ucapan tu...

    Kujie
    Saya tak pernah alami cemni, tuh yg reaction pun lain sket...
    Apa2 pun yg jadi, saya serahkan pada yang Maha Kuasa...

    mOhD^.^rAz
    InsyaAllah Zie...

    zonaku
    saya hanya mahukan yang terbaik sahaja utk ibu saya...
    Mudah-mudahan...

    ReplyDelete
  18. juelee
    Terima Kasih...insyaAllah..

    en_me
    Terima kasih me, Selamat Hari Raya...

    cikguzue
    Terima kasih kak, atas nasihat...
    InsyaAllah akak ade jodoh utk dipertemukan lagi dgn atuk tercinta...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png