Pokok apakah ini...

Abah aku mmg orang yang terlalu obses dan gemar bercucuk tanam.
Gene gemar bercucuktanamnya mungkin diwarisi daripada atuk...
Banyak pokok yang ditanam kat depan rumah kami...
Dari pokok bunga sampailah pokok buah-buahan...
Memang banyak..


Tapi ada satu pokok yang abah tanam ni unik betul.
Sungguh.
Pokoknya seperti pokok nanas.
Tapi buahnye kecik...
Dah la kecik, banyak pulak tu...
Malangnya, buahnya tak boleh dimakan..
Entah...
Abah sendiri pun tatau apa namanya...
Ade sape2 yang tau name pokok ni ke???
Posted by Picasa

11 Superb Comments!:

  1. incek...itu mmg bunge nenas ler....haisey owang bando la ko nirh. hikhik

    ReplyDelete
  2. Aan
    ye ke aan??
    Ni nenas xakan bsr2..
    dah tu nenasnye xleh makan..
    rugi je tanam cmtu..:p

    ReplyDelete
  3. haah la kan..nanas ni mmg x beso2. ni hiasan ajer...cube ko kupas kulit, xder maknanye, kan?hahaha...

    ReplyDelete
  4. tu la pasal aan..
    Aku igt bende ni bleh besor mule2 dulu...
    ini sudah bagus sebb satu pokok ni bleh ade 5-6 bijik...
    kenyang makan, rupenye hampeh...

    ReplyDelete
  5. KakIna..
    sbb bende ni xleh makan..
    tu yg buat hiasan je kot..
    saye geram je nengok buahnye, comei, berjurai2 kat pokok...
    sib baik xleh makan...kalau xdah lame saye wat ulam...

    goreng pon sodap!

    ReplyDelete
  6. Apis
    ye ke??aku tatau...
    yg pntg pokok ni comey je...
    kiutmiut..

    ReplyDelete
  7. lor....kakjie pun ade tanam lah..pokok ni dulu..
    kt rumah org2 cina selalu ade
    cessss.....ngapelah ko tak pernah tgok sebelum ni

    :-p

    ReplyDelete
  8. KakJie
    Ye ke Kakjie..bende ni pelik, dah tu mmg btul xpernah nampak...
    saje je nk tanye...
    pokok ni pun comey je..

    ReplyDelete
  9. comelnyer..mana boleh dpt yer? nk tnm jugaklah.. x pernah tengok sebelum ni, kalau pokok nanas batu yg mak tnm lain skit, yg tu boleh buat ubat...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png