POS MALAYSIA MEMBAYAR SUBSIDI MINYAK PADA 1 JULAI 2008

Original article can be viewed using this link

Prelude:
Ini mungkin boleh menambahkan lagi kefahaman kita tentang subsidi yang diberikan kerajaan kepada pengguna kenderaan...
Aku pun tak faham sgt actually...
So marilah kita faham-fahamkan....
Ok??

Ni pun aku guna translator kat CitCat.com

______________________________________

Press Statement


POS MALAYSIA MEMBAYAR SUBSIDI MINYAK PADA 1 JULAI 2008

KUALA LUMPUR, Khamis – Pos Berhad Yang Malaysia (PMB) hari ini mengumumkan bahawa sejajar dengan keputusan semalam yang diperbuat oleh Kerajaan di subsidi minyak, PMB telah dilantik sebagai ejen untuk pembayaran subsidi ini untuk pemilik kenderaan layak. Rakyat Malaysia yang layak boleh mula untuk menuntut subsidi sama sekali 686 pejabat pos countrywide berkesan sedang 1 Julai 2008.


Seperti yang diumumkan oleh Kerajaan, kenderaan-kenderaan dengan cukai jalan yang sah daripada 1 April 2008 sehingga 31 Mac 2009 adalah berhak untuk subsidi tahunan. Pemilik-pemilik kereta-kereta sehingga 2,000 cc serta pikap trak-trak dan jeeps sehingga 2500 cc akan menerima RM625 untuk kereta tiap. Motosikal sehingga 250 cc akan menerima RM150 setiap.


Pemilik kenderaan yang datang sendiri untuk membuat tuntutan di pejabat-pejabat pos akan dimasukkan tunai. Itu yang melantik pihak ketiga untuk menuntut di wakil mereka akan menerima Kiriman Wang yang akan diposkan secara langsung untuk ucapan pemilik yang dilengkapi kepada PMB ketika membuat tuntutan.

Butiran lanjut prosedur-prosedur dan dokumen-dokumen berhubungan dikehendaki untuk tuntutan akan diumumkan tidak lama lagi.


“PMB, melalui jaringan luasnya 686 pejabat-pejabat pos countrywide akan menjadi sedia berkhidmat kita pelanggan-pelanggan dalam pengendalian bayaran-bayaran subsidi dalam satu cara mudah dan TEPAT MASA,” Datuk Abu Huraira Abu Yazid yang tersebut, Pengarah Urusan Acting / Group Chief Executive Officer PMB.

________________________________________________________

Original article can be viewed using this link

p/s: Faham tak???? Boleh laaa...
Skang ni baru jelas skit pasal bende alah ni...

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood