Baru

BARU...
Banyak bende kalau dah lame akan jadi buruk...
Jadi bila dah buruk, nak tak nak akan tiba satu mase, saying macam mane sekali pun bende tu pasti akan berganti mungkin sebab factor rupe dan performance....
Susah...
Memang susah!

Dan bile nak mencari pengganti yang baru tu, bukan percuma...
Dalam dunia nih dah zaman sekarang nggak ada yang gratis...
Semua main duit...
Dan aku tak terlepas la dari mencari pengganti untuk sesuatu yang pernah banyak berjasa pada aku..

Nak cakap pasal 2 bende yang aku kene ganti mungkin sebab dah tiba masanya aku mencari pengganti yang lain...
Bukan saje nak cari lain, tapi lepas takde apa yang boleh disumbangkan pada aku, aku kene cari pengganti laa...


Satu: Handphone, Kedua: Printer HP yang terlalu banyak jasanya pada aku...
Sayang memang la sayang, sayang-sayang buah kepayang, sayang selasih hamba lurutkan...

Printer ni la yang membantu aku bekerja keras dulu mase mula2 beli, dah kerja keras nak print kad kahwin abang aku...
Abang aku sekarang nih dah ader sorang anak, dari taka de ke ade anak dah dah dekat setahun, mungkin sampai sini je la jasa printer nih pada aku...

Memang kalau nak dikenang balik memang banyak sangat jasanya, terutama mase praktikum nih...
Buat ABM yang marvellous and creative meletop-letop nih...Memang banyak jasenye....
Dah semalam Printer nih buat hal dan tak boleh aku nak pakai lagi...Jadi aku amik decision pi Warta Bandar Baru Bangi pi recce and terus beli printer yang same cam Cekgu Pyan...Jenama yang same, model yang berbeza...

HP nih pada aku amatlah bagus dan reliability dier dah buat aku takmo beralih pada model lain...

Pasal Henset pulak, actually aku bajet nak beli yang bese2 jer...
Sebab Nokia 6600 aku dah tingtong takleh nak pakai..
Nak repair kang takut tak berbaloi la pulek...
Aku tak buat ape2 pun kat henset tu...
Just let it be like that...Sebab hanset tu dah banyak berjasa dan ader sentimental valuenyer...
So aku tak trade-in ker, bagi kat sape2 ker...

And skang aku dah ader teman baru..
Pengalaman dengan Nokia 6600 tak dapat nak lupe dan kini aku bersama dengan org baru pulak...
N70 dah jadi galang-ganti sebab tu je yang aku mampu...
Harga pun not bad laaa...
Kunun-kunun N70 nih untuk music laa...
Actually, henset dream aku N95...Tapi regenye yang membuatkan ianya tak berbaloi...
Maybe next time laa...
Dunno yet!

Entah laaa, aku tak sempat nak explore lagi henset baru aku nih....Anyway, Selamat Datang ke Dunia BaniHassim HP Deskjet Printer D2460 dan N70...
Chayyo..Chayyo...

Comments

  1. terima kasih cikgu hazrin.cikgukan kalau ajar memang coollah sampai kita orang tegak macam askar.

    dari,
    muhd farhan
    kelas 4mercury

    ReplyDelete
  2. Farhan, hang yang mane satu dlm gambar tu?? Cekgu tanye Cekgu Khairul most probability dier tak kenal kot...
    Try tengok kat gambar2 tu..Ade tak muke hang???

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood