Last day of my Suffer...

Huhu...sebelum nih kalau update pun update gambar jer, aku teringin-teringginnn le sesangat nak update alphabet nih...huhu...

Semalam was my last day to come to maktab to submit my endless assignment...MasyaAllah... Mase driving nk ke maktab tu au dah cam Zombie jer..Yelaa, dengan jalan yang hampir2 nak jam tuh, mellow semacam jer...Aku pun tido tak berape nak cukup...Keje assignmt TM tu blom siap lagi...ader bende yang nak add-up lagi...Gilooo...Memang gilooo....

Sampai kampus dalam pukul 11 lebih, thought so. Sebab i bertolak keluar umah kat ShahAlam nih dalan pukul 10lebih....Hhuhu..Dengan mata yang separa "stim" kuyu2 manje nih....Aku driving ke IPTeknik...Kunun2 komitment utk assignment laa....

Sampai maktab jer, tempat dituju adalah...LIBRARY...Even our library was like ALACarte jer, ok laaa...Ader wifi....Ader buku (ofcourse laaa)....Ader ape lagi...And u know what? Even maktab aku skg tgh dalam cuti semester, tapi meriahnyer macam hari biase sebab dak2 KDC (kursus dalam cuti) utk dak2 j-Qaf mmg ramainyer kat sini...

Masuk library pun gitu ler gamaknyer....Dalam "lambakan" student j-Qaf tu, ternampak sorang Makhluk nih ....Macam kenal...Looorrr..Jamal ker....huhuh....Sebelum tu aku memang dah ternampak JCS dier kat luar....Alkisahnyer dier berciter2 nak dtg library kalau buliih hari2....nak surfing katenyer...LANTAK....Ko duk kat damansara skit punyer banyak tempat yg ader WIFI..takkan semata2 nak surfing dtg library yang ADO nih...huhu....

Dalam library memang ramai umat manusia....Dan ader la sorang hamba Allah nih, yang memang lecturer kat IPTeknik nih...Duk dalm libary bukan sgt la nak bace buku ilmiah...Majalah Wanita ke hape..Girl things laa...duk kat meja yang agak dkat ngan meja yang aku duk....just let her laaa...Maser tu aku sorang....Lepas setengah jam cam tu, Susan sampai dan kami start la discussion...mase tu dier dah start staring kat kitorang.Tapi aku dah nampak dier staring aku wat derk jer....Then biler Jamal start dtg masuk join discussion kitorg...Jamal ter'over' loud pulak volume....tak ler kuat maner....Si Lecturer Ala Datin nih dah start staring....huhu...dah lamer penat staring, baruler kuar suare..."ehem....syhhh....eh-eh"....

Terkedu jugak la kitorg yng tgh syiok discussion nih....terus lowerkan volume....huhu....ape kes la mak datin nih.....lantak ler nak bising ke haper...ko tu bacer magazine jer. bukan ilmiah sgt pun....lagu dr radio yang memang dah terpasang dalam library tu lagi kuat ko tak kecoh pun!!!Dasar Mak Datin.....huhu...<<<----cesss, marah benor aku nih.....

Lantak ler....kami berterusan gitu ler sepanjang dier still ader dlm library tu....itu satu cerita....nih lain pulak cerita....dah 2-3 hari ke belakangan nih aku agak close la dengan Susan...dan banyak ler bende yang out-of-topic yang kami dok korek dari masing2nyer world....dan banyakler cerita yang aku dapat dari dier....ternyata memang girls nih ader bermacam2 view diorang yang kadang2 aku sendiri pun tak paham...

Girls were like some typical, some being so judgemental....kadang2 diorang nih senang nak nilai orang dengan how they look like...aku dengan Susan jadi agak rapat sebab kiotrg berkolaborasi dalam satu kumpulan for certain assignmnet....tu pun dah buat org assume macam2....even they don't say it, i can know it...It's normal laaa....Tak kisah ler....janji kiotorang tak buat ape bende yang tak sepatutnyer, it's ok for me....

Kire skng nih burden aku tanggung for those assignments dah habis laa....skg nih nak bantai tido nak qada' balik mane yang tertunggak tuh....Pasal discussion aku dengan Susan tu biarlah Rahsia aku dgn dier jer....Kadang2 Kak Nor pun join the discussion and we aill talk about people...kadang2 cam mengumpat pun iye gak....hehe...what ever laaa...Skg yang penting aku dah merdeka buat sementara waktu....Sementara ler..

And skg nih aku tgh plan untuk beberapa misi sepanjang cuti sekolah nih....Nak buat ape yer....
Semalam for the 1st time aku melepak umah Ubai....itu pun atas ajakan Shah....TQ very much such....Sebab semalam dah petang lepas habis our last assignment ngan Susan, aku pi umah Shah nak amik buku Sains yang dak KECIK tinggal kat Shah..Dier ajak singgah, at first , aku jualmahal sket laa...segan maybe, tak biase pun iyer gak....at last, aku singgah...siap baring2 lagi kat umah Ubai...Ubai tgh dok membute, maybe penat kot...

Malam sebelum aku balik, Ubai ajak makan, dier yang belanje, tak expect pun, tapi TQ verymuch la Ubai...So kind of u....mase makan kat Kedai makan dekat Flet Sir Penara tu, and sebelum pi makan aku dah tau umah Mas and Sue kat ner, siap boeh jerit2 dari bawah panggil2 name Sue...Ubai pun dok galak ajak makan...Tapi hampa....Huhu....

Ubai cerita la yang dier nak aku tlg burnkan gambor2 lwak2 kitorg sepanjang di maktab...aku memang banyak collection gambar and video kitorg kat sini....tgk balik musti gelak punyer...Lepas tu dier mintak aku bukak website ker peebende....I said, tgk la camner...Boleh buat cume rajin tak rajin je laa....

Ubai bla dulu sebab dier nak balik Kelantan naik kat Putra..Tinggal aku ngan Shah dan tak lame pastu aku mintak diri gak sebab dah lotih sesangt laaa...takkan nak melepak rumah org kot...
Dalam CUTI SEKOLAH nih aku ader bebrapa plan laa...dan plan tu musti dicapai dalam mase lebih kurang sebulan setengah nih....huhu....

Seeyaa.....

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood