.:: Jangan Jadi Obess ::.

Kalau sebut pasal body nih saper yg takmo body yg the best tuk dr sendiri kan?Aku skng nih sedang dlm proses menuju masalah org skrg nih…Benci tol ngn perktaan tuh…OBES…Uitt…Selow2 skit sebut…sensitip aku nih….org ckp ader byk bende yg sebabkan sseorang tu jadi obes…factor keturunan, factor tabiat dan cara pemakanan, factor sepunyer…Mcm2 la factor…and masalah tu yg skg melanda aku….Bingung pon ader…



Biler sluar2 lamer dah jd ketat semcam jer…Biler pinggang dah jd cam ukurlilit kayu balak, biler nak lari pon raser cam berat jer…Lemak pulekkk berlonggok2 kat keliling pinggang, lengan, muker cam sembab semacam jer…Itu tandanyer aku dah semakin menghampiri obes…




.: Naluri Lelaki K*t*t (ahaks!) :.



Udah ler aku nih tak brper nk tinggi melangit a.k.a KETOT…badan yg berisi and gemoks cenggini wat aku rimas…tak selesa, low self-esteem…Macam2 lagi….Dulu ngan skg aku idak ler cenggini…even dulu org still anggap aku chubby nak mampus…Skg nih lagi laa…CAmner nak settelkn probs nih pon tatau…Nak exercise maleh…nak diet pon camner ek…Ko taula klu dok kt umah nih bile sang ibu masak yg sedap2….manerla tak tergoder….



So aku dah tetapkan Azam tahun baru:


Nak carik kje yg seswai…paling menjamin mase depan aku…


Nak lose kn few pound…tak kurus sgt pon xper, janji aku akan raser sihat cam dulu…


Nak tingkatkan amal ibadah…jadi anak yg baik…hambaNya yang baik, umatnya yang baik…serba serbi baik….



Harini aku dpt surat dr Jabtan Laut NRE tuh…ingat surat aper..ingat surat tawaran kije ker haper…(manelaa tau tetiber lask boleh berubah, even dah tau aku mmg tak dapat)….Ruper2nyer surat jawapan interview tuh laa…aku ni jd calon reserve…Erm….Cam nak sedapkan ati aku jer…tp xperlaa…aku redha je laa…kalu ader rezeki aku terima, kalu takder aku cr lain…Bumi Allah nih luas…Percaya bagi Qada' dan Qadar…That's all…



To nORm (and the rest of goodluckers)….GudLuck on ur new job…Keep on makin & tryin the best and saves the best for last (ye ker??)….Aku doakan jerk org berjaya and doakan aku berjaya gak ek???



Semoga azam tahun br kiter sumer akan terlaksana dan hari2 mendatang akan menjanjikan ruang dan peluang utk kiter bernafas lebih dalam dan baik skali….Pada saing2 aku yang belum dpt apery g kiter nak tu samer2 la kiter berusaha dan berdoa serta berikhtiar agar dapat mencapa aper yg kiter nak tu….Kalau tak dipecahkan ruyung mane kan dpt shagunyer…



Skg nih macam2 bende boleh jadi…kalau tgk briter skg mcm2 bende boleh berlaku…Org yg memegang amanah pecah amanah; eg: Ketua Pengarah BPR pon terlibat rasuah….Pekerja tabung Haji pon songlap duit…Emak sendiri bulih tergamak bunuh anak sendiri sebab "jeran" ngan laki sendri yang bercite2 nk kawen shatu lagi…ISh3x….




.: Kunci Khazanah (KK) :.


Hari ni pagi2 lagi makcik aku, Wak Diah dah msj kat aku memuji2 aku segak bergayer dlm Kunci KHazanah tuh….Erm…tak ler, bese jer….aku pon terimer jerlaaa….HEheh…Kunci Khazanah tu pon bende lamer...Rakaman setahun yang lepas…Muder laie…Broadcast skg nih pon yg repeat nyer…Seblum ni dah tayang, pun aderla several frenzy g perasan aku kat TV…heheh…



Nak bangge pun idakler, pasal aku tak menang pon…tapi experience masuk studio Astro tu cam satu keseronokan bg aku…Ok laa dpt tgk Fah-rin Ah-mad (stail dier ckp namer sendiri) live depan mater….Masuk studio yg kecik tp nmpk besar dlm TV…Sumer teknik kamera je….



Dlm KK tu aku jd ejen…Geram tol sebenarnyer, sebab saper jer yg nk jd ejen, aku simpan jer la dlm ati sampai abis show…Sebab aku tau peluang aku nak menang dlm KK sebagai ejen memang nipis giler nk kalahkan si Mat "the manace" tu….Tak puas ati langsung…Gara2 aku tunjuk bijak pandai maser audition aritu, hambek!! ko jd ejen…I ended up as RM 70 winner(menang ker!??)…Sebagai saguhati aku dpt subang mutiara cinonet jer…t upon dah bagi kat Mama…Nak pakai sendiri cam "SOngsang" lak nanti…Sebab tatau nk bg saper, aweks pon aku takder…Maner nk carik aweks???



Anyway, masuk Tv memang pengalaman yang best and unforgettable laa…Si SHae tu sibuk dok promo suh gk muker dier yg kunun2 encem tu dlm MMA (Macam2 Aznil)….Episod Hattan ker haper….Tgk jer…Glemer ker ko ni shae…???Muahaha…:P



p/s : Dalam diam makan hati jer ngan memember yg dpt kije best....

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood