Hidup....

Sebenarnyer maleh sgt nk update...Bukan malas camner, tp maleh nk naip...Bende2 ader jer yg nk diciter kn...

Norm pon dah explain misundertanding yg takberaper nk penting tu...Norm dah nak start duty report luse...Chayo2 Norm...Selamat menghadapi dunia yang lebih susah...Susah? Memang la susah, tp hidup mmg cemtu...Nak hidup ner der mudah..Semoga ko tabah menghadapi dugaan dan cabaran Illahi...Muahaha....Shades

Berkisar tentang hal semasa skg nih yg tgh Hangaet...Org yg dah berumur berkahwin lagi...Kalau selama ni kiter dok dgr jer psl artis yang dah mendude kahwin lagi...Skng ni tiba lak giliran family aku nk merasai "real-time" situation...Saper yg kawen?Abah aku ker??Abang aku ker yang belum setahun jagung kawin tu...Takkan dah gatal nak kawen lagi...

Oscar 2006....Filem Departed tu yg dpt filem filem terbaik??Aku dah tgk movie tuh tp buhsan nyer giler babas...Agaknyer memang yang slalu dpt anugerah nih filem2 yg buhsan agaknyer...Even genre filem Departed nih cam Thriller, tp plot citer memang lemah giler...I mean the plot was really soo---ssooooo slow...Naik mengantuk aku tgk....Jalan citer pon tak braper nak best...Tapi memang cenggitu kot...Filem terbaik tak semestinyer popular dan kutip berjuta2 lemon kat pawagam...tapi nilai filem tu meybe lain di mata juri...Cam Mukhsin, Sepet, Gubra....Kutipan pawagam mmmg angin2 jer...Tapi gondol anugerah dalam dan luar negara sebeban banyaknyer.....Entahler.....


" Sambung balik psal saper yg nak kawen lagi tu...Bukan abang or abah aku..tapi ATUK aku!!!Memang jarang berlaku tapi biler jadi jer, memang membukak mater sumer org dlm family aku...kalau selamer nih dok tgk jer kat drama2 tv...skang nih bende nih bakal berlaku dalam family aku...."

Atuk berumur 68-->>69 tahun...tapi entah naper ntah tetiber jer Atuk aku yg dah kematian Arwah nenek kire2 6 tahun yang lalu memaculkan dr mulut dier ckp nak kawen lagi...Bermula dr saat tu la family abah aku yg dulunyer biaser bertukar jadi hangat...Luar biasa....Kalau dilihat dari anak2 lelaki, memang sumer ckp "Kami tak kisah abah (atuk) nak kawen...."...tu pada zahirnyer...tapi batinnyer tak sumer tau....Antagonis anak lelaki atuk, anak perempuan memang tak setuju sama skali...terutama Ucu aku yang blom kawen2 lagi skng nih...Umur dah dkt 30++ laa....and yang menyedihkan dorg lagi, Ucu aku tuh duk skali ngan Atuk, and as the closest to Atuk, she's took full reponsibilities to take care of Atuk...tapi biler atuk dah kawen nanti, camner agaknyer naseb UCU....

Memang btulla sumer jodoh pertemuan perpisahan di tangan Tuhan...Tapi yang mungkintak braper nak memuaskan hati anak2 atuk nih...calon yang nak dikawen tuh bukan org tempatan....Indon la plaks....Hah!!!Memuler kitorg quite astonished coz ader gak org nak kawen ngan atuk...Meaning that atuk wasn't really healthy man with sickness....Old folks bese laa kalu ader penyakit....segala penyakit org sekarang nih atuk ader...Hemodialisis lagi...tak ker tu akan menyusahkan org yang nak kawen ngan Atuk....Sanggup ker dier nak kawen ngan Atuk....???

Sanggup ker dier nak melayan karenah atuk yang agak temper tuh???Sanggup ker nak menghadapi anak2 yang mungkin akan bersikap dingin sebab tak braper nak suke kat dier...Sanggup ker nak uruskan makan-minum atuk yang selama nih diuruskan UCU...Sanggup ker berenti kerje semata2 tuk nak jaga atuk....

Selama nih pun dak pompuan nih keje kat somewhere as cleaner ker tukang masak...tatau laa??takkan nak berenti keje???Berenti takder laa gaji...Kalau nak diikutkan, memang hampir seluruh family aku tak suker atuk kawen...nak plak kawen ngan org yg bukan warganegara....Pompuan tu pon dah 3-4 kali kawen cerai...kirenyer tu bukan calon pilihan laa...Ntah aper yg dah dibuat kat atuk pon aku tatau...

Org indon nih tau la aper bende yang dorg leh wat...Maleh nak ckp tapi semenjak atuk berhasrat nak kawen ngan pompuan indon ni, he's totally changed...dulu atuk used to be Imam...jadi kategorinyer mmgla baik...CKP and nasihat kat org lain jgn buat itu, jgn buat nii...Tak boleh buat nih, tak boleh tuh...Alih2..dier lak yang wat bende2 yang dulu tu dier larang...

Skang nih dier dah pandai berdating2..bergayut...macam2 la yang geli-geleman aku nak citer...Kalau diingatkan cam maser muler2 nak bercinta...cam tu laa...yang bezanyer org yang jauh lebih tua wat gtu...Anak2 pon yang dulu jarang skali kene tengking herdik, jerkah...skang nih kalau ader jer yang menghalang laluan atuk dari berkawen dgn DreamGirl dier tuh (uweekss), buahh tangannyer, Herdikan...

Banyak lagi bende yang aku boleh criter...tapi apa yang boleh aku ckp kat sini Manusia nih mmg senang sgt nak berubah...Baik kepada tak baik lagila senang sgt...Skang nih kalau diikutkan atuk aku dah selamat diijabkabulkan...shud be married last Chinese new year...tapi disebabkan byk sgt prosedur yang kene lalui, atuk kene la menanti sampai la saat dan waktu yang seswai...Bukan senang nak kawen ngn org Luar...Kite tunggu dah lihat jer aper keputusannyerr..... BTW, selamat menjadi Bakal Pengantin Baru...ATuk!!

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood