Cik Anje & Lapang sebelum sempit, Muda sebelum tua...

Salam.
Selamat 1Malaysia...huhu
Sedang mencari mood berbelog, bercerita-ceriti.....

Hmmm, saje la nak kenalkan awek baru aku. Baru je dekat 4 bulan berkenalan. Kami sama2 in love, suka sama suka....Aku selalunya susah nak jatuh cinta. Tapi kalau sekali jatuh cinta, takkan ku lepas sampai mati....hahaha...jiwang!

Jumpa kat Shah Alam ni jugak. Sayang baru aku ni selalu nak aku belai2, mandi bersama dll cume tidur je belum bersama.... :P
Jadi aku kenalkan lah awek baru aku nih....


Ini je la yang aku mampu, nak yang mewah2 pun tetap fungsinya sama. Asal selamat, dapat sampai tempat yang dituju, dapat merasa pendingin hawa di kala panas membakar kulit sawo matangku ini, jadi laa.....
Ade sape2 nak isi borang utk jadi suri aku ke??? tumpang ke?

Aku bagi nama cik Oranje je laa...
Nama manja orang panggil Anje je...
hehehe


Ade suara2 sumbang bertanya; "Bini" lama camne?
Jual ke?

Bini lama aku jual laa...sebab parkir depan umah tak mampu nak menanggung banyak sangat kereta. Jual murah2 je sebab dah jadi 3rd hand punya kereta. Jadilaa....


Penuh kenangan, penuh jasa. Pernah bawak aku jauh sampai ke Penang, tak banyak meragam, tak banyak merengek....senang jaga...tapi jodoh kita dah tiada. Semoga kau berbahagia bersama tuan barumu...huhuh

Tu la, btolla ape yang orang cakap. Allah bagi kita nikmat ini, Allah tarik nikmat yang itu. Allah bagi kita masa senggang, kita abaikan,bazirkan. Allah tarik nikmat waktu senggang, Allah datangkan kesempitan dan kesuntukan masa. Menimbun2 kerja datang bersusun, berebut2, berpusu2 untuk kita selesaikan.

Allah jadikan kita muda, muka licin tanpa kerut, kudrat yang kuat dan kehebatan dalam melakukan kerja. Kadang-kala kita abaikan, kita bertangguh. "Nantilahh....". Bila Allah datangkan waktu tua kita, masa tu banyak bende dan nikmat muda ditarik kembali, mase tu la baru nak mengeluh..."Kenapalah aku tak buat bende ni masa muda dulu ye..?"

Kan?

Aku bukan nak berceramah ke ape, cume perubahan yang jadi dalam hidup aku ni buatkan aku semakin kesempitan masa. Tak cukup nak cari yang lain...sebab itu je masa yang Allah jadikan untuk kita.

Mana mungkin akan jadi 8 hari dalam seminggu, 25 jam dalam sehari. Itulah kenyataannya.

7 Superb Comments!:

  1. alhamdulillah chekgu banihashim, setelah lama tak berkunjung kemari, ku sangka chekgu sudah bertemu suri hati rupa2nya kereta oranje yg menjadi buah hatimu hehehehhee... tak apalah satu hari yg indah pasti sidia akan singgah...

    ReplyDelete
  2. hehehee,,ingatkan cerita pasal girlfriend baru, pasal kereta rupanya..hmm tipah tertipu.

    ReplyDelete
  3. wah..seksi aa gelpren baru kali ni.hehe..

    kekadang kita perlu ingat mengingati sesama kita kan.

    ReplyDelete
  4. wow kete baru la.. kaler oren lagi.. hehehe lama betol tak jenguk jejaka bujang kat sini, asyik masuk rumah mommies je amek tips2.. pasni akan jenguk selalu lah, jgn lupe update ye cekggu!

    ReplyDelete
  5. Ass-salam
    welcome back bro...to the blogger world

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png