Untuk Mereka, Ibu Bapa Mereka dan Kami Seisinya...

Inilah harinya, inilah detiknya.
Tepat jam 8 pagi, mereka akan masuk ke dewan/bilik peperiksaan dan akan memulakan subjek pertama; BM...

Mereka akan bertungkus-lumus menentukan nasib dan halatuju mereka selepas ini.

Inilah permulaannya. Inilah titik mula dan titik segala kerja keras akan dinilai.
Kalau ada rezeki mereka untuk berjaya, maka mereka akan mengecapinya.

Menjawab exam dalam bulan puasa, dalam keadaan perut mungkin tidak terisi, satu cabaran buat mereka.
Semoga mereka tabah.

Kami, seluruhnya mendoakan kejayaan buat mereka yang bergelar pelajar yang menduduki peperiksaan UPSR di seantero Malaysia.
dan tak lupe buat anak kpd ckLah yang akan menduduki exam ini... :)

Lakaran bunting yang dinukilkan oleh aku untuk dizahirkan ke atas kanvas dan dijadikan kata2 pembakar semangat mereka...

penzahiran lakaran ke atas kanvas...sebagai azimat buat mereka...
InsyaAllah...

Buatlah yang terbaik, buatlah yang termampu, buatlah demi mereka yang kamu sayang.
InsyaAllah, kejayaan akan mengiringi kalian...
Amiin....

15 Superb Comments!:

  1. Salam cigku
    Wah...begitu sekali pengorbanan cekguBaniHassim...
    Cuma kadang kadang ...ada juga yang fikir murid bagus sebab murid pandai...murid tak bagus sebab guru tak pandai!

    Exam dalam bulan puasa memang mencabar...namun percayalah...Ada Rahmat tersembunyi!

    ReplyDelete
  2. smoga berjaya adik2ku sumee di seluruh malaysiaaaaaa..:p

    ReplyDelete
  3. good luck tuk anak murid cikguBH dan adik² sekalian.

    ReplyDelete
  4. hazeleyed
    erm...zaman skrg ni ape2, kami yg dipersalahkan wlaupun bukan salah kami...
    takpe, kami redha sbb bukan semua akan menyalahkan kami...
    masih ada yg menyokong...

    @--- Sueanne ----@
    waaa...mcm ucapan raya pulak...haha

    Mr PenyuBiru
    ceh, adik2 ke?? ke anak2...??

    ReplyDelete
  5. "Terima kasih pakcik...eh abang BH..." Kata anak ckLah......


    Ayat pertama yang dilafazkan masa ckLah ambil dia di sekolah hari ini;

    "HABISLAH BU!" Aduih....

    ReplyDelete
  6. hoho...dh 13 tahun berlalu sejak aku amik UPSR..sijil dia masih tersimpan rapi

    p/s : cantik banner..hoho

    ReplyDelete
  7. chekgu..sekarang musim upsr ye..apelah saye.masih duduk bawah tempurung.
    hehe.tetibe teringat time upsr paper science, siap tanya pengawas periksa lagi ape jawapannya..hehehe..alhamdulillah dapat A berkat kecekalan menanya pengawas peperiksaan yang bertugas..weeweewee~

    ReplyDelete
  8. moga tercapai..

    anak buah ada ambek periksa nie gak semlm hantr sms.. "tok, wan, maklong, makngah, maklang ..... doakan utk kakak ya!"

    ReplyDelete
  9. ni anak murid ke, cikgu yang nak exam..huhu

    ReplyDelete
  10. anak saudara ada sorang yg ambil UPSR..moga Ku Mira berjaya...

    ReplyDelete
  11. Semoga berjaya utk anak2 kita yg sedang m`duduki exam UPSR. :)

    ReplyDelete
  12. selamat berjaya murid2 ya
    buat cikgu2 yang penat lelah mendidik mereka juga
    mesti tak tido malam cikgu2 neh sekali kan. hehe :)

    ReplyDelete
  13. xiiinam
    same2 anak ckLah..
    abg BH doakan ko dpt jwb sc terutamanya dgn baik...hehe

    n@m@n
    erm...bese2 je banner tu...huhu

    ♥chentatiku♥
    ade jugak pgwas yg baik hati bg jawapan..
    nasib baik la cemtu...

    kuina
    semoga mereka pun berjaya...

    imanshah
    normal la tu...hehe

    ReplyDelete
  14. Kujie
    good luck KUMira..

    Zyma Saad
    semoga mereka berjaya!

    KNizam
    eh, tido tetap kene tido...huhu

    maiyah
    insyaAllah..terima kasih...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png