Berakhirnya Bulan...Dan, TRIMAS Kawan!

Salam semua.
Salam Ramadhan ke-26.
Ada dua cerita.

Cerita Satu, sepanjang bulan kemerdekaan kat sekolah indah aku.

Pakaian Beragam Tahun 3
Macam2 gaya...


Persembahan Tahun 4 Hormat

Persembahan Tahun 4 Amanah; johan....
Pimpinan Cikgu Lama yang baru Praktikum: Cikgu Aishah & Cikgu Rusni...


Persembahan Tahun 4 Bersih; Naib Johan...
pimpinan Cikgu Muslimah Solehah

Persembahan Tahun 4 Jujur: Tempat ke-3
Pimpinan Cikgu Nasuha dan Cikgu BH...huhu

FYI, 4J ni kelas terakhir...
Kelas paling kureng...
Tapi semangat tinggi...

Kibarkan Jalur Gemilang sekitar sekolah...

Di pejabat...


Di Pusat Sumber...


Di Bilik Ilmuan aka Bilik Guru...


Di antara blok A dan Blok B...


Selingan sementara menunggu keputusan juri...

Dendangan suara seorang guru yang menyumbangkan lagu di bulan Ramadhan yang mulia ini. Sape laa cikgu tu... ^__^
Nasib baiklah kesumbangan itu di-cover dek dendangan semua hadirin di dalam dewan...
Haha


Nampak je macam sedap..rasenye, ok-ok jea...

Cerita Dua: Kad Raya...

Semalam sampai kad raya.
Satu comel, satu pun comel..
Dari 2 orang blogger yang comel...


Terima kasih tak terhingga
buat
dak yonna

dengan kad self-made-nya ittew dan comel sekali saiznye...

dan
dak
Adry Sabry nun jauh di Sabah sana...
Tenkiu...

Rasenya tak terbalas aku kad raya nih...
InsyaAllah, kalau tahun depan aku ade kelapangan akan aku balas...

Terima kasih baaaaannyyyaaakkkkkkk!

Aku suke tengok setem Adry, besar dan unik...

Rasenya tak terbalas aku kad raya nih...
InsyaAllah, kalau tahun depan aku ade kelapangan akan aku balas...

Terima kasih baaaaannyyyaaakkkkkkk!

Aku suke tengok setem Adry, besar dan unik...


Dengan berakhirnya hari ni, maka berakhirlah kempen kibarkan bendera di belog.
Belog akan tidak lagi mengibarkan jalur gemilang....

Dan, kita masih ade 3-4 hari lagi untuk berlapar dahaga dan menahan nafsu..
Dah buat persiapan??

Oke, tu jea...
Kesian, trimas!


18 Superb Comments!:

  1. meriahnye Chekgu smbutan kmerdekaan sek chekgu..
    menarik tul laa..siap ada pakaian beragam n nyanyian patriotik lagi tue..:p

    kuih raya xsetel shopping lagi..heheh

    ReplyDelete
  2. @--- Sueanne ----@
    cepat setelkan shopping...
    hari ni dah hari ke-26 nih...
    huhu

    ReplyDelete
  3. masih ada semangat merdeka rupanya. ingatkan semua dah ingat nak raya je.

    ReplyDelete
  4. selamat hari raya gak cikgu,

    mesti cikgu dpat bnyk kad raya kanzzz?..

    huhuhuh

    ReplyDelete
  5. ONE ZABA
    Acara yg dah dimulakan mustilah dihabiskan...
    huhu

    ReplyDelete
  6. maza
    takde laa...
    budak2 skg dah tak main kad2 raye nih...

    ReplyDelete
  7. Meriahnya sambutan merdeka kat sekolah u Chekgu BH..

    ReplyDelete
  8. chekgu BH, akak nak ambik kesempatan nak ucapkan salam lebaran dan menyusun jari sepuluh memohon kemaafan sekiranya ada gurauan kata terlampau..

    berhati-hati dijalan raya..
    dan jgn makan byk2.. berhenti makan sebelum kenyang...ok itu saja nasihat raya dari ku..

    ReplyDelete
  9. nak menyimpang sikit...
    salam aidilfitri maaf zahir batin...
    have a nice raya k...

    ReplyDelete
  10. persiapan?? satu benda pun aku tak siap lagi ni. jeans raya pun belum basuh...

    selamat hari raya...

    ReplyDelete
  11. selamat hari raya aidilfitri 1430h chekgu!
    maaf zahir batin

    Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
    Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
    Suasana hari raya walau di mana pun jua
    Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

    ReplyDelete
  12. tak mo hantar kad raya
    cuma nak ucap SELAMAT HARI RAYA

    jemput la ke rumah.. hehehe

    ReplyDelete
  13. SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN.

    ReplyDelete
  14. Andai jari tak dapat bersentuh,
    tangan tak dapat bersalam,
    hendaknya batin kita tetap bertaut,
    Minal aidin wal faizin,
    Mohon maaf lahir dan batin

    Selamat Menyambut Aidilfitri 1430H kepada Cikgu & Keluarga – Semoga Allah memberkati setiap perjalanan hidup kita. Maafkan segala kekhilafan Kak Jie yang ada, yang zahir atau yang batin, yang sengaja atau yang tidak, baik yang tersurat apatah lagi yang tersirat…

    ReplyDelete
  15. Make ikke cicoh budu
    Jange lupo tamboh satar
    Kelik rayo taksir laju
    Nanti rayo dale sepita


    Terengganu.. .

    Makang ubi jamang jepong
    Makang kepok cicah cuke
    Bulang pose mung bengong
    Bulang raye mung gile


    Pahang...

    Sepadan Pahang ada kasino
    Nasi dagang ikan patin
    Jange mu masam muko
    Raya makan rendang sadin


    Johor...

    Cegitu cegini awak suke
    Awak suke kite tak suke
    Esok luse hari raye
    Sama-sama bersuke rie


    Melaka...

    Hawau kau berak merate
    Kaki bengkak ulau patok
    Kalu balik naik kerete
    Jangan pandu kalau ngantok


    N. Sembilan...

    Masak lomak cili api
    Campo dongan! daun turi
    Hari rayo kolumpo sopi
    Tinggal penyamun dongan pencuri

    (org kolumpo jgn kocik ati!!)


    Selangor/K.Lumpur. ..


    Wa cakap lu wa tak tau
    Tapi wa tipu sama lu
    Raya jangan buat tak tau
    Angpau ada bagi gua dulu


    Perak...

    Gulai tempoyak ikan mayong
    Deroyan busok tebok tupai
    Pandu hemat ingat kampong
    Asal teman selamat sampai

    ReplyDelete
  16. sampai jugak kad raya aku tu... hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png