Hilangkan Gundah Itu, Kembalikan Kuntum Senyum...

Awan SK Seksyen 24 di kala petang...kuasa Tuhan...

Biarlah segala pahit maung itu berlaku, sebab itulah kehidupan. Kalau tak ade asam dan garamnya, segalanya manis tak best la pulak kan?
Silap hari boleh kena kencing manis dan akan dihurung semut pulak... :P

Kita senyum kembali, kita hilangkan lelah itu, dan kembali seperti dahulu. Kekal bersemangat dan teruskan hidup.

flip flap flower; korang ade ??

Bunga comel ni dah jadi trend skang nih. Dah banyak kereta yang memilikinya.
Tersengguk2, terhangguk2, tergedik2....
Memang comel...dan cume menggunakan kuasa dari sang suria...
Aku beli kat pasar malam je...sebab aku jeles tengok kereta colleague2 aku dah ade..
Bukan 1, tapi 2, malah 3 pun ade!
Saje je...

Sebelum ni aku ade berkeluh kesah kan?
Bukan niat aku nak tagih simpati, tapi sekadar pelepas penat-lelah, turun-naik, asam-garam dan pahit-manis dalam menempuh hidup.

Kalau aku bercerita atau mengadu pada sesiapa, takut ade yang jelak pulak nak mendengar...
Biar aku bercerita pada mereka yang terdengar saje...

Ok la, yang pasti aku akan tetap teruskan hidup. Dugaan aku hadapi, kita ketepi demi kelangsungan hidup.
Hidup mane yang tak dirundung duga kan?

Yang jelas, aku dan barisan kengkawan cikgu-cekgi sekolah aku jelas sibuk dan tunggang-langgang sekarang nih.

Yang pasti antara peristiwa yang akan datang ni ialah:

  1. Rehlah Ibadah Tahun 6 (Khemah Ibadah)
  2. Kelas pemulihan Tahun 6
  3. Ujian Percubaan UPSR Tahun 6
  4. Klinik UPSR
  5. LaDaP 5
  6. Sambutan Jamuan Perpisahan
  7. Minggu Maths, Sains dan lain2...

Ape lagi?
Entah...Yang pasti, minggu ni adalah minggu meeting...Segala panitia bermeeting utk melihat perkembangan ujian pertengahan yang lepas. Ada yang naik, ada yang turun....

Itu yang kena diusahakan lagi...
Prestasi Sains dan Maths memang merudum. Syukur PPSMI akan dimansuhkan, tapi kenapa ambik mase yang agak lame.
Kenapa tak tahun depan jea...

Takpe laa..yang pasti, kami tak akan pernah putus asa dan sentiasa menjunjung perintah.

Azam pun dah discas. Dah semakin sihat, cume kakinya yang dimasukkan besi tu masih membengkak.

Yang penting, Azam dah ade kat rumah dan Mama tak perlu nak ulang-alik ke HSB.

Terima kasih atas doa kawan2 yang sentiasa memohon kesihatan dan kesembuhan untuknya.

Sebab Azam tak biasa dengan kekurangannya itu, mase mula2 tu Azam melalak jugak la, mengaduh kesakitan dan tak tahan...

Hampir 4 hari ni, Azam semakin biasa dengan keadaannya. Dan semakin sihat, insyaAllah...

Esok hari Jumaat. Tapi tak berakhir begitu sahaja sebab esoklah Khemah Ibadahnya.
Sebagai ikhtiar akhir kami selain latih tubi untuk budak2 UPSR nih.
Kami akan bermula petang esok dan berakhir petang Sabtu.
Aku ditugaskan untuk bahagian riadah selaku Camp Com...
Huhuhu..
Kenalah aku berperawakan ganas dan brutal...tapi menten...
Hahah...

Okela...tu jea...terima kasih....

ps: pengebumian Micheal Jackson aka Jacko aka MJ aka Mikaeel tu katanya mengikut cara Islam...
Islamkah kalau dah "ber-halelujah-halelujah" tu?? Bernyanyi sakan segala bagai...
Aku kesiankan si jenazah je...2 minggu diperam tak ditanam...
Dunia-dunia....

Tapi majlis tu cukup terkesan laa...


36 Superb Comments!:

  1. salam..terima kasih atas komen cikgu di blog saya tu..betul lah kata org, mata yang memandang tak seberat bahu yang memikul..

    ReplyDelete
  2. hani@debumelukut
    kita kan blogger...haruslah saling komen mengkomen kan??
    heheh...

    bahu ni kdg2 tak tertanggung...

    ReplyDelete
  3. semoga cerah kembali awan yang mendung,semoga ceria, cikgu.selamat beraktiviti.

    ReplyDelete
  4. haluu.. cikgu BH
    lama tak jenguk umah cikgu..

    huhu... cikgu dah ada bunga tu..?
    nur jeles ni.haha! baru je dok buka topik pasal bunga tu kat skolah tadi.. ramai juga geng cikgu2 dah buh kat keta...

    apapun yg terjadi, kehidupan kena diteruskan.. kan cikgu? bab org taksuka tu emm.. memang ada.. tp nak buat mcm mana, kita tak terdaya nak tutup mulut org melainkan kita punya kuasa utk simen je mulut yg berkata2 yg tak enak tu. huhu...

    akhir kata majulah cikgu dan sukan utk kem ibadah tu..

    caiyok2.. :D

    ReplyDelete
  5. Ehm....banyak sungguh agenda yang sedang menunggu giliran....sure penatnye tak terkata...

    Tapi tulah...penat macamane pun...sure cikgu2 akan menjayakannya juga ...smuanya sebab anak bangsa....bukan semata2 kerana 25hb sahaja.

    ReplyDelete
  6. AZANI
    TERIMA KASIH....

    NuR
    yes...exactly...hidup musti terus walau dicemuh atau disanjung...
    huhu
    silala beli bunge tu...sebelum ia jadi outdated!

    ReplyDelete
  7. Eyna's
    Kalau anak2 ni berjaya, itulah hadiah paling manis...
    bukan wang ringgit yg kami dambakan...
    seronoknye menjadi cikgu...

    ReplyDelete
  8. Jagalah Azam dengan sabar....dan kasih sayang..

    ReplyDelete
  9. mmg amik masa la aku rasa utk biasakan diri kan...sesapa pun camtu gak

    yg pentingnya support dari sume org

    ReplyDelete
  10. salam..alhamdulilah Azam beransur sembuh yea

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah.... azam semakin pulih...

    tu la kata orang hidup ini umpama roda. kekadang melenyek, kekadang dilenyek.. tapi selalunya kalau tak hati2 terpenyek!

    huhuhu

    :s :s :s

    ReplyDelete
  12. aku takde bunga flip flap tuh

    *sedeyyy

    ReplyDelete
  13. ya la chekgu...belakangan ni post asyik sad story ja...dah lama x baca laporan xtvt2 skolah kat sini..papa pn kuat smgt untuk adik chekgu tu..not bad kn progress adik cikgu tu..trok jugak apa dulu tu..ngeri ja tgk gmbq..

    **skang mmg musim xcden kot..mmbr2 aku pun byk yg involve dlm xcden2 ni..tp just minor injury ja la

    ReplyDelete
  14. alhamdulillah, azam dah semkin pulih. moga semuanya tabah menghadapi dugaan.

    ReplyDelete
  15. cikgu, pun ada bunga terkenjut2 ni... femes lah now ni mana2 ada.

    syukur, si azam dah tambah sembuh.

    utk cikgu, cepat2 lah cari cikginya

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah.. nmpk azam dah ok.. eheheh..

    psstt.. ku ade flip-flop warna biru ar....

    ReplyDelete
  17. Zamz
    tu arr...kami kene bagi full support...

    arsaili
    salam...
    alhamdulillah azam ok..

    maza
    huhu...jgn jadi kentang lenyek dahla...
    haha

    penyapubaru
    beli la satu cikgu...!
    murrah je...

    benludin
    SubhanAllah...

    ReplyDelete
  18. ~attahrel~
    erm...tu ar, anak murid aku ade gak yg ekseiden nih...ngeri laa...

    ONE ZABA
    mudah2an....

    AyKay
    erm...bile nk carik cikgi??
    huhu

    Jard The Great
    waaa...welkam to the club!

    ReplyDelete
  19. flip flap tu bukan skrg bunga je skrg, segala mcm serangga dan katun dok goyang2.hehe..

    luahkanlah apa yg ada jauh disudut hati..jika itu dapat menenangkan.
    berblog juga satu ubat penenang sebenarnya.hehe..

    selamat berkhemah.
    berperwatakan ganas dan brutal tapi menten tak pe..
    jgn dok memekik sampai habis suara mcm dlm iklan sakit tekak tu sudah la yer..hehe..

    ReplyDelete
  20. "Sebelum ni aku ade berkeluh kesah kan?
    Bukan niat aku nak tagih simpati, tapi sekadar pelepas penat-lelah, turun-naik, asam-garam dan pahit-manis dalam menempuh hidup.

    Kalau aku bercerita atau mengadu pada sesiapa, takut ade yang jelak pulak nak mendengar...
    Biar aku bercerita pada mereka yang terdengar saje..."

    ayat ni best la chekgu!
    ape2pun..saye doa chekgu terus tabah dan bersemangat menjalani hidup.

    untuk azam: semoga dia jadi org yang kuat. hati kene kebal, okay!

    untuk chekgu: selamat meneruskan hidup dan selamat mem-busy-kan diri dgn program2 sekolah

    tiba2 rasa macam best je jadi cikgu

    ReplyDelete
  21. Salam cikgu

    saya suka gambar awan.....cantik...jua indah

    selamat mendidik

    ReplyDelete
  22. Bunga solar tu anak2 saya panggil.. kepak-kepak. mungkin dari daunnya yg bergerak tu kot.

    ReplyDelete
  23. salam...

    PPSMI kadang2 rasa macam ok...
    tapi bila tengok balik,banyak yang tak ok...

    adik cikgu dah balik rumah,alhamdulillah...
    harap2 Allah limpahkan kegenbiraan buat cikgu sekeluarga,amin...

    pasal kerja tu,no comment.saya tak kerja lagi...hehe...=>

    ReplyDelete
  24. bunga flip flop tu mmg comel.. nak2 bila dia tergedik2..
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    azam sdg biasakan diri tu .. sabar je la.. org sakit mmg byk kerenah.. kita tak berada ditmpt dia, bolehlah kata.. isk.. isk..isk..
    semoga azam cepat sembuh..



    psssttt.. dgr citer, mikel jekson tu tak tanam lagi.. aduhai

    ReplyDelete
  25. fiezabaiduri
    mane boleh tak memekik..
    itu wajib...

    chentatiku
    kene jadi cikgu la baru tau besh ke tak...

    SRISUFI
    saya pon suke awan...huhu

    haritz
    tau xpe...

    TokNabe
    kepak-kepak kebum...
    haha

    ~keMBarAabdi~
    kene kerja la, baru tau...

    ku tak sempurna
    erm...tak tanam lagi?? huhu...

    ReplyDelete
  26. kak jie belum ade lah bunga tu
    nak sekuntum :p

    baguslah Azam dah semakin baik...penuh keazaman tu.

    ttg PPSMI - anak kak jie merungut juga sbb dia dah baisa, tapi kena fikir juga kepentingan BERSAMA.

    Redah sajalah.......itulah kehidupan

    ReplyDelete
  27. "Seorang guru yang jujur harus berniat agar muridnya lebih pintar daripadanya, manakala seorang murid yang jujur harus pula mengakui kepintaran gurunya"

    ReplyDelete
  28. 1. Alhamdulillah, moga semakin sembuh adiknya ya.

    2. Bunga tu memang comel. heh. pegi la beli satu. kang kempunan kang. huhu. =p

    3. PPSMI. tak paham kenapa diorang neh

    Selamat berhujung minggu. senyum2 selalu =)

    ReplyDelete
  29. Kujie
    erm...anak akak kan bijak...
    mesti perubahan takkan merubah kepintarannya...

    secangkir madu merah
    betol2...
    pandai SMM berfalsafah...

    Nadia Yuna
    1. terima kasih bagi pihak..
    2. erm...nk saya belikan nnti tak sampai...jauh laa...
    3. erm...kite ikut je laaa
    senyuummmm!

    ReplyDelete
  30. lama x singgah meninggalkan coretan di sini...
    sy tertunggu² majlis tahli n yasin untuk MJ

    ReplyDelete
  31. wahh azam dah boleh jalan sikit2 eh? hee alhamdulillah :)

    majlis MJ malam tu, mmg sumpah berkesan gila kat hati. lagi2 time paris nangis atas stage tu kan T____T tapi tu ah, siap menyanyi bagai. baik lah baca yasin ke. al fatihah ke (kalau betul beliau akan dikebumikan dalam islam)

    ReplyDelete
  32. nak jugak bunga tue..
    kena p cari nie..
    hehehe

    ReplyDelete
  33. zonaku
    uhuh...
    ade ke majlis tahlil utk jacko??

    yOnnA
    erm...tu arr...
    dgr cite belom tanam lagi...

    ChekguSekolah
    ko ni cikgu izie ek?? dah tukar nick ek??
    kene pi dptkan bunge tu, sbb mmg kiut...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png