Ultra UNGU...The Parade...

Huh...lega. Sebab harini kami cuti. Penat yang 2 minggu lepas tu bolehla dipack-kan untuk direleasekan hari ni.

Ramai yang tak sangka. Betul. Ramai yang tak duga. Tapi itulah kenyataannya.
Dah aku cakap berkali2 sampai berbuih2 mulut nih...

Kami memang picisan. Orang pandang kami kecik je...Takpe laa...Kami tak kecik hati pun.

Tapi kami takde la boleh mendabik dada, sebab kemenangan ni adalah hasil titik peluh KAMI SEMUA bersama.
Tak payah la nak menyohor. Stop. Titik.
Kite cerita lagi pasal event kami semalam la yea??

Ni haa...adela cik ni haa...Dier tak bape puas hati dengan kemenangan perbarisan kami.
Jenuh ditekan berkali2, dicanang yang kami me"mandrem" semua juri yang arif lagi bijaksana untuk bagi kemenangan untuk pihak kami. Even aku tau ko bergurau je kan...???

Ni haa...(emosi aku separa marah campur geram sket laaa)...

maskot yang menepati tema futuristik perbarisan kami pada hari tu

Heloo...Ko tak ade kat sini. Jadi ko tak tau camne kuatnya kami bekerja bersama walaupun semua pekerja paksa-rela kami adalah suri-rumahtangga separuh hidup mereka; kecuali aku. Hari2 kami balik kol 7, bergolok-gadai jual barang-kemas wang ringgit kami, masa berkualiti kami untuk keluarga tercinta demi mencapai apa yang kami dapat sembahkan pada hari tu.

Aku taula yang aku ni calon menantu idaman semua PK2 kat skolah aku, tapi aku percaya pada keadilan (bukan parti politik okey). Dan aku pasti mereka tatau sape yang dok bersusah payah di sebalik kecanggihan dan kekreatifan costume kami pada hari tu.
Jadi jangan serkap jarang je...oke??

Dengan segala persiapan yang dah berlaku sejak perancangan, pembelian barang untuk costume, pembuatan dan protaip sehinggalah siap set lengkap untuk seplatun budak kira2 33 orang kesemuanya. Bayangkan je laa...
Bukan nak menunjuk, tapi kami semua bekerjasama demi kejayaan kita jugak.
Aku cukup bersyukur walaupun "kepala" kami tidak setegar dan seteguh kami yang bercita2 tinggi ni, kami selalu bekerjasama sama seperti Wonderpets..

Konsep kami ialah angkasa lepas.
Dengan maskot kami seorang angkasawan yang mengiringi seplatun makhluk asing UNGU yang datang dari planet asing.
Costume budak2 ni terdiri daripada: sesungut yang comel, aksesori mata serba ungu, busana berbahu tajam berwarna ungu dan berlogo U, belt berbuckle ungu, band di tangan & kaki yang serba silver.

Perarakan keluar semua rumah sukan...


Aku puji semangat kebersaingan semua rumah sukan. Dengan kesungguhan semua guru yang memberikan komitmen, dengan kesungguhan mereka merahsiakan masterpiece masing2, termasuklah kitorg...hikhik...

Aku tabik dengan rumah Kuning, (yang aku nampak laa..) dorang sanggup turun latihan petang tu untuk train budak2, dan datang balik waktu malam untuk ngerjakan costume ni. Senyap2 je yea....?? It's okay la abang, ko ngan Jafri dah banyak bersusah payah untuk costume nih...Yang penting korang dah berusaha kan??

Dan mereka tak kenal erti putus asa. Masing2 memang tak tau pun, takde idea pasal masterpiece rumah2 lain2, tapi teruskan jugak usaha untuk mengerjakan costume untuk parade ni.

Tahniah jugak untuk mereka. Yang penting kite bersaing secara sihat kan?

perbarisan unit beruniform yang segak

Yang aku sikit rase ralat ialah perbarisan unit beruniform Pengakap kesayangan aku tu...Sayangnye tak menang. Pemenang untuk badan beruniform ialah Puteri Islam. Tahniah Kak Behah dan anak2 buahnya.

Aku memang tak sempat nak amik tahu, nak didik dorg sepenuh mase untuk kawad perbarisan ni sebab komitmen aku dah terlampau banyak aku tumpahkan untuk rumah Ungu. It's ok laa...
Sebab maybe jugak budak2 ni yang degil sket...Dan tak serius...

Takpe laa...kite try lain tahun depan yea? InsyaAllah....


Sekali lagi, terima kasih di atas hasil usaha kita semua.
Kita semua sepakat.
Kita semua berganding bahu, kita cuba menggapai bintang.
Kita cuba mendorong dan mereka dah berjaya.
Alhamdulillah..

Entry lepas ni ialah berkenaan dengan acara sukan hari tu pulak.
Okelaa...
Sampai jumpa lagi...

ps: seronok rasanya kalau jadi sebahagian daripada sejarah sekolah...walaupun dalam kelasnya yang tersendiri...
pss: anak sedara ckLah pun masuk perbarisan rumah Ungu. Sape ek? Siap repot lagi ngn Auntienye yang cikgu rumahnye dok seksa dorg time latihan perbarisan...huhu

Comments

  1. ho ho ho.. best la chekgu nih.. dgn bebudak pun leh on yek.. kalau aku cikgunyer.. entah apa jd kat diorang tuh.. oh sebab tu org kata jd cikgu tu mulia kan..kan..kan

    ReplyDelete
  2. tahniah...beestnye tema pebarisan die... angkasawan laaa...

    ReplyDelete
  3. nazz
    layan budak2 lagi seronok dari layan org tua...
    dorg tau mengenang budi...besh!

    ReplyDelete
  4. juelee
    konsep recycle je...dulu kat skbangi pun konsep nih...tapi ade penambahbaikan...
    besh btol sbb menang...

    ReplyDelete
  5. berejam dok tunggu loading...tenet kak jie mmg teruk.

    nak ucap tahniah...ungu best!

    ReplyDelete
  6. Kujie
    aloloh...siannye kakjie...
    tq kak...tq sudi komen and bace...
    terharu...
    and for the wish...

    ReplyDelete
  7. Ish aku tetap tak leh percaya tapi aku terima hakikat yang umah ijau ilang taringnya kerana ketiadaan aku dah!!! Kecian kak seeta tapi tak pe.. umah ungu tu baru setahun jagung jadi semangat lebih!!!

    P/S Umah kuning tu tema apa yek.. Patut ler rina tak kasi aku tgk!!!

    ReplyDelete
  8. kekkkekeke.....mmg canngihlaaa bersiapan ultra ungu...

    ReplyDelete
  9. CIK FARAH
    perhatian, sila jgn terlebih perasan ye cik farah...
    rumah hijau semakin kuat rasenye...slps ketiadaan ko...
    sbb olahragawan harapan ngn olahragawati dr rumah hijau...

    erm, rumah kuning tema robotik...jenuh dorg buat tu...

    dcrysz
    oke laa...

    ReplyDelete
  10. haa...
    aku da ada idea utk tema sukan tahun depan..
    pakaian tradisi..
    ok tak..? menarik n mencabar gak tau..

    ReplyDelete
  11. princess damia
    oit...lama lagi laa...
    kene make sure dulu kalau kite dpt bekerjasama lagi ke tak...
    ko nih...
    rakus yea...?? heheh

    erm, idea pakaian tradisi tu cam laid back sket...erm...
    nanti2laa...

    ReplyDelete
  12. cumel2 sumernyer...
    bangga tgk cikgu2 yg sanggup berhempas pulas mcm ni. tapi bila dah bergelar cikgu ni, ape2 keje pun kita buat 200%.. bab tak puas hati tu biasalah,tetap ada di mana2..

    ReplyDelete
  13. amboi berhabis korang berkostum yek, siapa sponsor? duit cikgu ke murid?

    aku dulu rumah kuning aka Tun Perak hihi

    ReplyDelete
  14. Tahniah tahniah!!! Dah macam otromen aku tengok!! hahaha... lantak la janji menang!! hahaha...


    Adry @ http://www.adrysabry.com

    ReplyDelete
  15. NuR
    bukan selalu bersusah cemni...sekali sekale je...

    Rjuna
    erm...duit cekgu la, mane lagi...tp takpe...

    Adry
    huhu...mmg otromen pun...

    ReplyDelete
  16. Wah.. ada gak eh rumah ungu.. hebat plak tema perarakan tuh.. tahniah..

    ReplyDelete
  17. Go go hijau. Go go biru. Go go merah. Go go kuning. Go go itam (eh ada ker kolor nih?). Oh, go go cik gu! Yes, go go , ci gu!

    ReplyDelete
  18. meriah... :)
    tapi klaka ar tgok yg topeng2 tuh, heh

    ReplyDelete
  19. smaelz
    erm...tema futuristik...
    rumah ungu rumah yg rare, tapi ade..

    Precious
    ko sokong sape sebenarnye nih??

    mademoiselle azieshakespeare
    oke la tu...sian dorg buat...

    ReplyDelete
  20. btul tu.. i agreeeeeeeee!!
    bila dah nmpk hasilnya, rasa seronok kan?
    huhu. sungguh cumel anak2 itu..

    ReplyDelete
  21. Huhu..hebat tul la costume rekaan chekgu..
    Ish, ruginye x g ai tu..

    Papepun,aku tau..
    Korang kalo wat keje mmg smpai lumat la..
    Tahniah kerna anda juara..

    ReplyDelete
  22. Futuristik betul pakaian kawad Rumah Ungu.
    Ni mesti cecikgunye terpengaruh dgn citer robotik ni..huhui.. Tahniah la ye.

    ReplyDelete
  23. NuR
    seronok laa...
    kalau menang, lagi2 la bertambah seronok...

    Faris Ibrahim
    tau xpe..kami kan poyo?? :P

    Kakak
    erm...takdelaa terpengaruh sgt...
    idea lama yg direpolish balik...
    menjadi..

    ReplyDelete
  24. slalu gmbr kiter..sket jer...huhu..takpelah..tak suka bergambar pon..lagipun...kulit muka abih hitam melengit...haha

    ReplyDelete
  25. Muslimahsolehah
    muke tuan rumah ni pun kurang gak...
    besela tu...

    ReplyDelete
  26. tahniah diatas kejayaan rumah ungu. Terer cikgu! Ajarlah saya apa mandrem cikgu guna utk budak2 hepi aje walaupun terpaksa bekerja keras?

    ReplyDelete
  27. Yunus Badawi
    actually saya upah bomoh siam je, YB...
    haha...
    takde laa...kami gunakan keterujaan budak2 ni, dan sense of belongingness and smgt nk menang ni buat dorg tak kisah bersusah payah, dan akan menang..

    kite pun bagila sket imbuhan, takpun pujian...tu jea YB...
    dorg dah cukup seronok kalau dpt join aktiviti sekolah...
    menang kalah belakang citer... :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

Popular posts from this blog

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood