Laa Tahzan - Jangan Bersedih...

Hidup Ibarat Roda.
Ada kala di atas, ada kala di bawah.

Hidup Ibarat Air Laut.
Ada kala pasang dan tiba pula surutnya.

Hidup Ibarat Langit.
Langit tak selalunya cerah, tiba masanya datanglah mendung.

image source : flickr.com

Tenang
. Jangan mudah mengalah.
Kita bukan Tuhan. Kita bukan Rabb. Kita cuma insan biasa.
Macam biasa, kita adalah perancang duniawi, tapi DIA adalah perancang sejati.
Semua yang berlaku dalam dunia ni adalah ketentuanNYA kan?

Erm...
Bukan ape. Saje bermuhasabah. Penat jugak minggu ni. Tuhan saje yang tahu.
Minggu sukan, minggu fizikal dan rohani, minggu pengerahan tenaga dan minggu beradu nasib.
Time hari sukan macam ni, semuanya bergantung kepada nasib dan usaha.

Untung rugi, menang kalah adat bertanding. Yang penting kite berusaha.
Kalau menang, kite bersyukur. Kalah pun bersyukur.
Bezanya, kalau kalah tu kenalah cari sebab musababnya. Jangan sampai rase bersalah dan kesah tu mempengaruhi diri.

Kalau Hari Sukan macam ni, ape yang kite pentingkan kadang2 cumelah kemenangan. Tak kirelah, ape cara pun...halal ke haram...by hook or by crook musti nak menang..
Kalau tak menang, habis dihamburkan semuanya.
Kadang2 tercalar sikit emosi si "yang digantungkan harapan" tu...

Bukan ape. Sekadar ingin muhasabah diri. Takut kami pun turut teralpa.

Sikit la laporan & updates dari Padang SK Seksyen 24.
Gambar akan aku usulkan kemudian. Sabar oke?

Kami berasa agak gembira hari ni. Kegembiraan yang tak disangka sebenarnya.

Alhamdulillah. Tak caye, tanyalah semua warga pembimbing rumah Ungu. Kalau dorg terbaca entry ni, pasti korang tersenyum sendiri kan? Ye laa...benda yang tak disangka, membuahkan hasil. Dengan sokongan yang padu dari semua pihak, kami berjaya setakat ini.

Sebab kami bukan rumah feveret, kami picisan je.

Kemenangan kami hari ni:
Johan dan Naib Johan : Lompat Tinggi (P) tahun 4
Johan : Lompat Tinggi (L) tahun 4

Naib Johan : Lompat Tinggi (L) tahun 5

Tempat ke-3 : Lompat Tinggi (P) tahun 5

Tempat ke-2 dan ke-3 : Lompat Tinggi (L) tahun 6

Tempat ke-2 : Lompat Tinggi (P) tahun 6

Dengan kemenangan kami hari ni, sedikit sebanyak melonjakkan kedudukan mata kami sebenarnya. Sebelum ni kami di kedudukan ke-4 di bawah rumah Hijau.

Sekarang, kami masih di bawah rumah Hijau tapi bezanya kami di kedudukan ke-2.
Oke la tu...Hijau pulak mengungguli kedudukan mata sekarang.

Tahniah rumah Hijau.
Tahniah jugak untuk rumah Ungu kesayangan aku. Dan buat guru2 rumah UNGU yang gigih dan bersabar, ahli2 rumah UNGU...atas kerjasama kite semua...membuahkan hasil.

Syukur.
Perjuangan untuk Hari Sukan kita belum selesai.
Ada beberapa misi yang belum selesai. Kita sudahkan dengan maruah, sebab kemenangan adalah ketentuan dan milikNYA.
Menang kita bersyukur, kalah pun bersyukur. Yang penting usaha kan?
Semua percaturan kita adalah percaturanNYA.

Okelah, nak mintak maaf dan terima kasih kepada semua kengkawan.
Macam pernah aku cakap laa...aku tak dapat nak tunaikan nafkah kat belog korang seminggu nan sibuk ni, tapi korang tetap kunjung tiba.
Kalau berkesempatan, aku mai...jangan risau yea.
InsyaAllah...

Okela, jumpe lagi...

ps: sape nak tolong aku buat props utk constume parade rumah Ungu dan Pengakap aku? Sila angkat tangan!
Aku bagi upah pahala...nak?? :P
pss: doakan sekali kejayaan rumah Ungu untuk tahun ni punye hari Sukan yea... :)
psss: ckLah, pinjam superb words akak yang fofuler tu yea untuk tajuk entry ni??



36 Superb Comments!:

  1. cikscarlet
    hehe...takpe...better late than never...

    ReplyDelete
  2. Memang adatlah..
    abiey pun baru lepas sukan.
    tapi loni sibuk ngan kejohanan bolasepak KB pulak.. tak habis2 kena jemur panas

    ReplyDelete
  3. Abiey69
    awal2 tahun nih susah sket la kut...
    time ni la nk sibuk2 sukan...

    ReplyDelete
  4. akk suka & bersyukur umah ungu berjaya....mekasih utk member2 ungu yg byk membantu....tanpa kalian and murid umah ungu sapa ler akk.......teruskan usaha kita.....

    ReplyDelete
  5. laa, aku ingatkan ckLah, rupanya cikgu BH, patut la lain rupa prasasrana laman. he he, sukan jangan tak bersukan cikgu

    ReplyDelete
  6. majulah sukan untuk kesihatan jua...kekekeke

    ReplyDelete
  7. Salam


    Dah habis sukan ??

    Sekolah anak baru nak mula

    ReplyDelete
  8. La Tahzan.. jangan bersedih.. best tu.. sesekali kita memang kena muhasabah diri... selamat menjalankan tugas dengan cemerlang gemilang and terbilang

    ReplyDelete
  9. wow... memang busy cikgu nie.. huhu.. bagus la muhasabah memang penting...


    Adry @ http://www.adrysabry.com

    ReplyDelete
  10. jangan lupa pakai lotion ahad ni...perjuangan perlu diteruskan. kasi menang. pecah tradisi uma amy neraka! nkorang pun mantap boleh ja kalahkan uma sukan amy neraka tuh!

    ReplyDelete
  11. ingat kot silap masuk blog...
    rumah merah no brapa?

    ReplyDelete
  12. Aku kalau bab sukan selalu sakit masa skolah sbb malas, terutama merentas desa muahahaha

    ReplyDelete
  13. tengok entri pasal hari sukan neh teringat zaman sekolah..mencik hari sukan sebab lepas sukan gerenti tetibe aku jadi cam anak india mane ntah terlepas.. golap hangus terbakar je kulitku...

    ReplyDelete
  14. nak nafkah!!!!! hehehee...

    ingatkan blog chekgu dah tukar jadi blog Cklah.. ;)

    ReplyDelete
  15. Anonymous
    okeh...kite buat habis baik...

    AZANI
    ye laa...lotih dah nih...

    Jard The Great
    sukan! yeay!

    dcrysz
    cikgu2 nye yg makin tak sihat nih..

    pB
    huhu...terbakaar tu yg jenuh nk kasi padam kasi cerah sket tu...

    manje
    nsk tolong urut ke?

    ReplyDelete
  16. LIN
    insyaAllah..

    Adry
    takut kite terlepas pandang jea...
    tu jea...

    bjorx
    okeh...amy neraka tu sape ek??

    kuIna LadyInRed
    rumah merah no 3 skg nih...
    akan datang tatau lagik...

    Insaflah
    bersukan utk negara..huhu

    haritz
    samela aku mase dulu2...

    juelee
    tempek la fair and lovely kasi cerah sket...hehe

    Neeza Shahril
    nk jugak ke?? tak mampu dah nih...hehe

    ReplyDelete
  17. ingatkan n3 pasal kak cklah kite tuh..hehehe! rupenya pinjam superb words ajeee....hehehe!

    sabar jelah...hehe!

    ReplyDelete
  18. lambat gile sekolah rendah sukan :)

    ReplyDelete
  19. Sambung tajuk sikit....

    Don't be sad.....
    Ojo nanges....



    Jom nyanyi...
    ....mari kitaaa...
    ....mari kitaaa...
    ....mari kita tepuk tangan sama-samaa....

    ReplyDelete
  20. su
    tumpang glemer su...

    e n c h e k || CAMERA™
    insyaAllah...

    AzySyh
    erm...
    better late than never..

    xiiinam
    happy nampak...
    senyum smpai ke tinge...

    ReplyDelete
  21. sekolah kami pun sukan hari Ahad ni..Isnin cuti..yeah..Jumaat cuti lagi 1 mei....sonok nyerrr

    ReplyDelete
  22. sukan beshnyer..
    huhu..sekolah sy ada program sabtu ni.kira ahad cuti la.. tapi cikgu kena dtg gak hari ahad... walaupun dlm kul 11 balik tapi kena datang.. wawawa.... tak moo.. nak cutiiiiii

    ReplyDelete
  23. PINATBATE
    tu arr...tau xpe...
    sekolah 3 hari jea...

    NuR
    alaaa...dtg skla kejap jea...bukan satu hari pun...
    kan seronok pi skolah jumpe anak murid...

    ReplyDelete
  24. hayad
    erm...jawapn dah ade kat atas...cube browse ke atas...huhu

    ReplyDelete
  25. mcm manpun.. aku tetap berbangga menjadi guru umah ungu nih..semangt guru2 yg penting!!! idup ungu!!

    ReplyDelete
  26. eh ada rumah ungu? gile comellll!!!!
    selalu ada kaler standard tu je :p heee

    ayat ko atas skali tu,aku anggap la ko ckp kat aku (as one of ur friend) hehehe.

    bila final sukan skolah ko ni? takde gambar budak2 main ke? hehe mesti molek sokmo kan :p

    ReplyDelete
  27. huhu.. cikgu je kena dtg.. murid2 takde. kalo ada kanak2 ribena tak pe gak cikgu..wawawa..

    uiks..rumah ungu pun ada? beshnyer...

    ReplyDelete
  28. uish, byk sgt komen2 kt atas. aku mls nak browse, hehehe.

    xpe2, aku tye je. tak jwb pun takpe :D

    ReplyDelete
  29. princess damia
    semangat budak2 camne???

    yOnnA
    erm...takde kut...sbb aku takde mood nk tgkp...tgh penat time tu...

    e n c h e k || CAMERA™
    wokeh...

    NuR
    mmg pun...besh...

    hayad
    aloloh....siannye...
    sori-sori...aku jwblaa yea...
    sekolah aku mmg lambat sket...
    better late than never...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png