Buncit + Botak...

Masalah betul...Memang masalah. Aku dah seminggu dok umah cuti bersama2 dengan budak2 sekolah, hasilnye memang cenggini. Aku takleh tahan nafsu aku. Serius. Bukan nafsu serakah yang "itu" tapi nafsu makan aku, oke...!

Image source: anakdel.wordpress.com

Haha, aku tak kisah sangat, even aku kisah jugak actually. Tapi orang yang bahagia di sekeliling aku yang dok bising. Berbulu je telinga aku ni mendengarnye. Mak aku, abang aku dan kakak2 aku kat sekolah aku nih...dah macam2 bunyik yang keluar...
Semua nak bizibodi ngan kenaikan perut aku nih...
hahah...Nampak sangat aku ni perasan sentiasa diperhatikan kan??
haha....ketuk pale aku, sebab aku perasan lebih....

Aku bukan tak kontrol la abang oiii, tapi bende tu memang semula jadi. Dah ade dalam gene aku, sejak lahir...aku memang dilahirkan chubby dan bersaiz agak comel...Kalau nak carik sape yang salah, salah mak ayah aku...
Mak aku la terutamanya...sape suh masak sedap sangat...dah tu astik suh aku makan je...
aku pun tak mampu nak menolak...hahah

Tatkala aku dah berambut kurang seinci ni, ade jugak yang puji aku...Huhu...
Iye, aku tak tipu...

Ade yang cakap...

U ni macam Acis pun ade..dari jauh laa, tapi Version "chubby" sket laa...


Hahah...aku anggap tu pujian laa...Cume ikhlas ke tidak, lantak...yang penting ade jugak yang tergerak hati nak puji aku...haha...

Aku pun reply laa...

Tau xpe...hiks...(sambil melemparkan senyuman paling manis dalam dunia...haha)

Oklaaa, kite tutup la cite pasal kebuncitan dan kebotakan ni...aku janji, dah bukak sekolah balik ni. Dan aku akan berusaha semahunya untuk tone down balik perut aku nih, bagi 12 pax sekaligus...bukan 6 pax je...cukup??
hahah...

InsyaAllah...Doakan aku berjaya ye...
Macaam harraaammmm...

Okela, crite kedua...

Aku dah completekan misi pengumpulan koleksi Ferrari aku. Dan aku pun menyohorlah kat sini...Saje, nak tiru ckLah yang jugak suke menyohor tu..hehe...
Jangan mara ye ckLah...ckLah kan chantek, fofuler...puitis dan sasteras...kann??

Aku baru je tambah 2 koleksi baru hari ni. Saje buat2 isi minyak untuk dapat beli kete ni. Tank Iswara banyak mane sangat la boleh isi. Tapi aku degil jugak nak isi even meter cume kurang 1 bar je.

Sekali aku isi 40 hingget, naik melimpah2 meleleh minyak dari tank...aku cume dapat sumbat 33 hingget je...lagi 7 hingget tu kire aku sedekah je laa...Gile kan??
Rugi...memang rugi...
Tapi ape boleh buat, dah gile kumpul kete ni punye pasal...
Pedulik ape aku, janji aku dapat beli last Ferrari merah tu dengan Ferrari kuning tu...
Complete...!
Heavennye...hahaha

Sudah cukup 7+1 kesemuanya...jangan jeles ye En PenyuBiru...
Makan ati takpe... :P

Dan sedikit la pasal contest aku, teruskan melawat belog hijau aku nih...even kalau xde update ek??
Dan pastikan korang aware dengan sitemeter tu yea??
Kat bawah ni kete yang bakal aku hadiahkan kat pemenang bertuah tu...
Kaler merah, kotak pun merah...
Ini edisi tahun lepas...dah takde di pasaran sekarang, tak bukak pun dari kotak...oke??
Selamat mencuba...
ps: Jam Bumi (Earth Hour) tinggal 2-3 hari je nih, meh la join padamkan lampu selama sejam...
Aku pun berangan nak join nih, dan akan buat special entry untuk kempen Earth Hour nih..Tunggu ek..
rjuna dah siap tukar blog template lagik..caya lah bro!

dah-dah BH, pi buat lesson plan...jangan asyik nak menempel depan lappy jee....


Comments

  1. aku buncit dan botak...tapi hensem..hahah


    pic no.4 tu mcm aku..sebijik!

    ReplyDelete
  2. boroi itu comel pe...
    hehe leh la bini hang sok landing2 buat bantal....
    hehhe
    tahniah la dah cukupkan koleksi....

    earth hour, mari kiter sokong!

    ReplyDelete
  3. dah complete dah?? cehh!! aku baru nak eksen semalam. tapi aku tak kira,aku nak eksen jugak.aku ade dua ferrari kuning tu.haha

    ReplyDelete
  4. hehe dah jadi mcm acis
    apa lagi buatlah satu lagu. hehe :)

    ReplyDelete
  5. benludin
    huhu...stail gitu ke??
    org rumah ko lebih tau kan??
    haha

    juelee
    encit lee ko takde bantal cam aku nih...
    jgn jeles...haha

    Mr PenyuBiru
    satu lebih baik dari takde kan???
    tak baik eksen2 nih...

    ReplyDelete
  6. KNizam
    aku buat lagu kita je laa..
    nak dgr tak??haha

    ReplyDelete
  7. WOIT..
    PUJIAN ITU SESUNGGUHNYA AMAT IKHLAS DR BENAKKU..
    BUAT APA NAK MEMUJI TP TAK IKHLAS..
    BUAT NAMBAH DOSA MENIPU JE TAK PASAL2..
    SUNGGUH.. IKHLAS NIH..

    ReplyDelete
  8. princess damia
    hang ke yg memuji aku tu??
    aku tak cakap pun hang...
    tapi kalau hang terasa, aku just say thanks laa...
    ade jugak yg nak puji aku...ahaha

    terimakasih mak buyong...uhikhik
    u pon ape kurangnye...

    ReplyDelete
  9. org cakap buncit tu bagus lorr...parent/bini pandai bela katanya..huhu..btw,aku ada planning gak nak post pasai lelaki perut besar..aku nak cilok gmbar atas tu ek chekgu BH..haha

    ReplyDelete
  10. ~attahrel~
    amik laa...aku pun pinjam gak tu..
    tp kene bagi kredit pada tuan punye gambar laa...
    aku pun minjam jugak...

    ReplyDelete
  11. haluu..

    lama tak berblogging.. emm.. nape serius benar entry ni cikgu BH? apepun, org cumel ni org suka pandang.. daripada kurus kering.. huhu!

    ReplyDelete
  12. ingatkan letak gambar perut byk2 nak buat peraduan teka perut ekeke

    ReplyDelete
  13. hehehehe................ selalu org yg mcm tu dah masuk club bapa2..kiranya cekgu matang awal la ye....:p

    ReplyDelete
  14. setakat buncit skit, ok lg.. jgn lebih besar dr perut org ngandung sudah la.. masalah serius tuh..

    ReplyDelete
  15. hehehe.... bab buncit tu yang susah tu... aku faham sangat... hehehe

    ReplyDelete
  16. NuR
    serius ke entry nih??takle...
    sedang2 serius je...
    mmg org cumel sedap mate memandang...

    Zamz
    teka perut aku ke??
    oh tidaakkk..nehi...

    Kujie
    oh tidaaakkk...takmo matang awal...

    princess damia
    ni dah kire serius kut...
    huhu

    Adry
    huhu, sendri mau inagt la ek??hehe

    ReplyDelete
  17. nko ni apperentice KD ke? ciri2 utama sudah ada...aahahahhaha..p exercise babe!

    ReplyDelete
  18. aku suka org buncit.. mcm teddy bear.. hahaha...

    ReplyDelete
  19. dah kumpul semua? teror teror.. sampai melimpah-limpah tu..hehe..

    buktikan perut tu boleh disurutkan..

    bai berani jamin,..susah beb..muahaha..

    ReplyDelete
  20. hikhikhik...

    bukan ke buncit tu lambang kemewahan..
    klu kat afrika, kompem ko takkan jumpe org buncit...
    oleh itu, berbanggalah wahai cikgu BUNCIT...

    wakakakakaka...

    klu berani tayang la kebuncitan ko tu .... hikhikhik :P

    ReplyDelete
  21. Aku tak nampak tapi cuma nak kata ko baik dgn sedi N ustaz, kedua2 tak buncit so minta ckit petua diaorg tapi kalau ko baik ngan Zul memang kena ler... Opp lagi satu yang pasti buncit tu dapat menawan hati Makwe kat sek ko tu!!!!:X

    ReplyDelete
  22. itu chekgu punya pic ka?
    sama tp tak serupa...

    ReplyDelete
  23. PD ko dah g buat cermin mata blum? Aku rasa mata ko dah rabun teruk tu sampaikan budak ni ko ckp mcm acis!!!

    ReplyDelete
  24. buncit ke botak ke, ape nak kisah..asal hati bahagia dah le huhu (oh..lupa..awek-awek kisah tau haha)

    ReplyDelete
  25. wakaakka
    berape bulan??

    ReplyDelete
  26. bjorx
    tak baiik la ko kutuk KD...sian dier...

    Jard The Great
    ye ke?? aku ni teddy bear laaa :) haha

    fiezabaiduri
    susah la bai...
    mcm bai ade xperience je...hiks

    ku tak sempurna
    itu afrika...ini tanah melaya nih...
    huhu..
    tak berani la aku nk tunjuk pewot aku nih...

    CIK FARAH
    huhu...menawan ke??
    budak berdua tu mmg same je...
    update sikit2 je...
    hampeh...bz kut...
    aku tak kamcing ngn dorg...aku cume menumpang kasih je...
    haha

    kuIna Jentayutiara
    itu pics tak sebenar...
    perut saye takleh tayang. dose...aurat...haha

    CIK FARAH
    PD jujur laa farah..
    yg ko jeles sgt ngan aku nih apsal...
    hahaha

    ~Cinta Cukulet~
    kalu awek2 kisah, aku carik awek yg tak kisah la...

    e n c h e k || CAMERA™
    tak baek btol laa.... :P

    ReplyDelete
  27. kalo aku menang, aku nak keta btoi.. keta tuh takmo arrrrrrrrrr.. keh3

    ReplyDelete
  28. Laa, chekgu, apasalle comey sgt perut-perut yg dibuat pameran tu? Agak2nya kalau ada pertandingan, perut chekgu boleh menang ke?

    ReplyDelete
  29. theconfused
    amboii...

    Kak Long
    heheh...
    tatau laa, kene tanye judge laa...

    ReplyDelete
  30. Haiya!! Terkejut lagi tgk gmbr entry yg ni. Ingatkan naik skola isunye keje ke meeting ke gubal soklan ke.. huhu.
    Erm dah dah jom jom buat lesson plan smpi hari jumaat nih ;)

    ReplyDelete
  31. Kakak
    itu bukan gambr saye kak...cume gambar hiasan je...
    hehe...
    sambung wat LP...

    ReplyDelete
  32. budak kecik perut buncit, badan bulat comel aje kan... rasa geram dan peluk-peluk dan gigit-gigit..
    budak besar.. erkkk!!! mana boleh peluk.. kang lain pulak jadinya.. walaupun tetap nampak comel :D

    ReplyDelete
  33. Neeza Shahril
    terima kasih kak sbb puji saye...
    hahaha...
    aiyak! perasann....

    ReplyDelete
  34. dulu mase kat maktab kire perut slim laa..
    skang ni perut dah muncit.. miahaha...

    xsesise le chekgu... buat sit-up lepas
    solat subuh tuh... sebelum pg kijer..
    kompom perut slim macam aku nih.

    kekeke... tapi aku pon dah ade perubahan
    skang ni.. hahaha.. lepas kawin nanti
    tak taw la... silap silap mau jadi cam
    nangka nanti.. harap harap tak le
    macam tuh~

    ReplyDelete
  35. Saidina Ali perutnya buncit. Berkata Rasullulah 'perut Ali adalah gedung ilmu'.Jadi aku tak kisah perut buncit

    ReplyDelete
  36. Mr. Azman @ Kreuger
    macam nangka??
    aiyak...takutnye...
    baiklah encik man, aku akan amik kate2 nasihat ko...

    haritz
    owh, ye ke??
    tak kisah ek??
    tak tak ensem sket la kut...huhu

    ReplyDelete
  37. hehehehe
    saje je

    xper
    exercise byk2
    xder laa
    benjolan tu

    ReplyDelete
  38. e n c h e k || CAMERA™
    benjolan??
    kuang asam...
    huhu

    ReplyDelete
  39. samy vellu dulu pun botak

    pastu dia banyak duit, boleh buat rawatan rambut

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood