Dari Celah Kehidupan Seorang Guru Itu...

Malas nak cakap banyak...Biarkan gambar ini yang bercakap.
Aku nak buat entry yang shweet and shimple je...boleh??

Dan ini mungkin rangkuman lama dan baru aku sepanjang 2 minggu yang lepas (atau lebih)...

#1 :
Pemilihan pemain sekolah. Aku sekadar pemerhati setia je. Cikgu Rosdi dan Ustaz Tamizi yang banyak berlelah untuk mencari pemain sekolah berbakat...
Aku memerhatikan, di kejauhan...huhu




#2 :
Ukur baju di badan sendiri... "Ustaz Rosdi" dan "Cikgu Tamizi" jugak yg byk bersusah payah. Aku sekadar side-kick je...Budak2 ni dibawa untuk mengukur baju untuk pertandingan Kompang tak lame je lagi. Terkekek2 depa ni mase tailor ni ukur badan dorg...Entah ape yang digelikan pun tatau...
Semoga mereka berjaya dalam pertandingan kelak...InsyaAllah...

#3 :
Selaku salah satu ahli kongsi lelap guru penasihat kelab komputer, aku tak sempat pun nak tolong dorg kemaskini lab mase ko-ku hari Rabu yang lepas, sebab mase tu aku tengah sibuk melaram dengan uniform PEMIMPIN PENGAKAP aku yang segak itu...
Aku diperhatikan...huhu...
Glemernye aku...haha


#4 :
Hari Taklimat Pendaftaran Calon Pilihanraya Kecil Bukit Gantang UPSR dan pelantikan pengawas UPSR 2009. Aku cuma cikgu SUP UPSR yang baru, mentah dan hijau...Banyak mase aku dalam meeting tu dipenuhi dengan tanda tanya....
Balik memang kene blajar lagi dengan Ustazah Nawahida....Jenuh laa...Nak key-in data lagi...
Semoga aku TABAH!

Itu je la untuk sekarang nih. Terima kasih atas ucapan dan doa sejahtera atas hari ulangtahun kelahiran Mama dan Abah saya. Terima kasih segalanya. Sungguh la prihatin korang semua...
Terima kasih sekali lagi.

Kepada semua warga pendidik seDUNIA, ayuh sama2 kita tanamkan tekad dan azam yang kita akan sama2 bangun, sama2 menyimpan hasrat menjadi lebih daripada biasa, BOLEH??


Aku Ingin SUPERB!

Terima kasih sekali lagi.

Doa aku:

Ya Allah, jadikan aku seorang pendidik yang tabah dan sabar dan sentiasa punyai karisma yang bakal menjadikan anak2 didikku sentiasa bersemangat dan tidak putus harap mencari ilmuMU...
Amin....



23 Superb Comments!:

  1. wahhhhhh pengakap
    rindu la plak ngan scout masa sekolah dulu2. hehe :)

    ReplyDelete
  2. KNizam
    ko tak tgk lagik aku pakai uniform...
    menangis punye la ko...haha

    ReplyDelete
  3. semoga cepat superb...kalau dah JUSA jangan lupa akak...

    ReplyDelete
  4. mananye gambar chekgu pakai uniform pengakap??
    nak la tengokkkk...
    akak dulu pengakap gak.. masa darjah 5!

    ReplyDelete
  5. xiiinam
    haha...
    way to go kak...
    berangan je, takkpe kan???

    Neeza Shahril
    haha...mase tu takde org yg teringin snap gambar saye...sume terkesima tgk kekacakan saye masetuh..haha
    yg ade dlm memori dorg je...haha skali lagik!
    akak pangakap pompuan??
    waa....

    ReplyDelete
  6. macam tu la kehidupan seorang chekgu..ibarat pelita yang menerangi orang lain..
    *pernah jgk merasa jd cikgu..paling sibuk kalau time musim peksa..dgn nak buat soalannye,nak tanda kertas lagi..huhu..sib baik cikgu tadika je..ekeke

    ReplyDelete
  7. su
    same2 aminn su...

    Nadine Zuharra
    cikgu tadika pun jenuh gak kan??
    budak2 kecik ni...

    ReplyDelete
  8. seronok kn jd cikgu..sentiasa rasa muda macam budak2 sekolah ..huhu..cikgu ngajau apa ek???

    ReplyDelete
  9. hihi...Cikgu saya suka word CikguBh..Aku cuma cikgu SUP UPSR yang baru, mentah dan hijau... Hijau...Hijau...sememangnya S.Alam hijau kan..kan...elok-elok blajar ngan ustazah tu tau..jangan ko blaja lain lak ye...

    ReplyDelete
  10. terus mendidik cikgu

    ps:aku mmg selalu respek org bernama cikgu

    ReplyDelete
  11. dulu saya pun pengakap gak.. hehehhe

    ReplyDelete
  12. aku dulu tunas puteri... hiksss...

    selamat ulang tahun Ibu dan Bapa mu ya...

    ReplyDelete
  13. anak zue thn 1..belum ada cegu tanya pasal unit beruniform ni...latihan sukan pun x ada dgr.

    ReplyDelete
  14. Begitulah rutin kehidupan cikgu2 setiap tahun. Tahun lepas, tahun ni, tahun depan.....isyaAllah rutinnya akan sama saja.

    ReplyDelete
  15. ~attahrel~
    mase mude ni rasela mude..
    akalu dah veteran tu takdenye rase mude...ehehe

    HABIHA69
    shah alam hijau??
    hijau btol ke hijau yang "tu"...
    huhu...
    hijau kan mentah...huhu

    haritz
    tenkiu sbb ade lagi yg respek cikgu skg nih...

    Adry
    ye ke??
    boleh join the club...

    ku tak sempurna
    tenkiu 4 the wishes...
    tunas puteri ok la kut...
    pengakap biasenye paling top kalau sekolah rendah...

    zue
    tunggu tahap 2 kang, ade la bunyik tu, nk masuk itu la, ini laa...huhu

    TokNabe
    otai cikgu cam toknabe ni lebih arif la rutin ni kan???
    uhuhu

    ReplyDelete
  16. Kepada semua warga pendidik seDUNIA, ayuh sama2 kita tanamkan tekad dan azam yang kita akan sama2 bangun, sama2 menyimpan hasrat menjadi lebih daripada biasa, BOLEH??

    bagus ko nih. semangat! harap kekal begini sampai bersara nanti.

    aku selalu berangan, aku mahu jd jusa tp ngajar kt sklh aje. hehe

    ReplyDelete
  17. cikgu jawe
    ape salahnye berangan kn CJ??
    sekali-sekale bersemangat sbg motivasi ape salahnye...kan??

    ReplyDelete
  18. ko cuma cikgu SUP UPSR yang baru, mentah dan hijau dan hensem ghitewww.. amvvoiiii

    ReplyDelete
  19. busy betul life seorang cikgu.....patut la my sis dok komplen byk kerja

    ReplyDelete
  20. en_me
    hensemm ke???
    huhu...

    Yatie SawaNiLa
    bese la tu...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png