Cara Nak Bantu Palestine?

Setiap kali aku bace post blogger2 yang prihatin pasal masalah pergolakan dunia yang tengah berlaku sekarang ni.

Zionis celaka, ba*i, sial, hangswa yang takde langsung perikemanusiaan pada rakyat Palestin yang helpless, aku akan tersentuh.


Betul! Semua paparan dalam media, aku rase sangat2 sedih..

Sedih sebab tak dapat nak buat ape2, sedih sebab mereka ditindas....Dengan alasan yang sangat buduh! Nampak sangat la ko ni menindas orang tak tak terdaya. Menegakkan benang yang lencun dari dulu, semenjak ko menceroboh Bumi Gaza dan kate ko berhak atas tanah Palestine. Kepala Bapak ko! Sape ajar ko buat cemni..?? Aku cukup bengang dengan dorang..Sungguh....
Jadi sebagai sokongan kecil yang aku mampu buat adalah ini; menyebarkan tentang kite akan dan boleh menolong kat Palestine ni kalau tak banyak sikit! Dengan memboikot...Kena boikot...Kalau bukan atas dasar Islam, atas dasar simpati atas penderitaaan mereka yang tak berdosa untuk mereka yang bukan Islam.


Ape salahnye kite berhenti menggunakan produk2 keluaran pendukung Yahudi ni, biar mereka rase dan tahu, bahawa kite sungguh dan sangat2 tak bersetuju dengan tindakan mereka. Saham kite akan tersalur ke dalam bank mereka, dan ini akan memberikan kekuatan kepada mereka. Lagila mereka suke...

Ibarat semut jatuh ke dalam gula....




Jadi, kite cube sedaya-upaya untuk memboikot...Kalau tak banyak, sikit...Bulih? Tolong?? Please....

Ayuh!







26 Superb Comments!:

  1. banyak jugak brand saya tak tahu yang bertopengkan israrel rupanya.
    mari ramai2 bakar carefour yang berdekatan.

    ReplyDelete
  2. Isk..isk...macam mana ckLah boleh tak sedar...
    Tadi ckLah buat kutipan derma palastine kat sekolah....tabung tin berjenama milo tu....dah satu sekolah dia meraound...milo tu nestle...nestle tu.......err...
    Tapi tabung tu dah hampir penuh...

    ReplyDelete
  3. aazyan
    haha, kang kene tangkap sbb bakar premis lak kang...
    boikot sudaa laa...hehe

    ::xiiinam751
    dah lepas, atau kalau ade stok tu, pakai je laa..kang dikire membazir pulak...kan??
    skolah saye belum lagi nk buat derma...akan ade kut...

    ReplyDelete
  4. Bakar Carefour?? heh.. habis kalau mati orang dalam carefour kita camne pulak.. :)

    ReplyDelete
  5. huhuhuhu...
    aku tiap kali tengok gambar bebudak kat Palestine, tiap kali tengok bete mesti air mata aku kuar tanpa dapat dikawal..
    benci taw...
    tapi memang tersentuh sangat hati aku tengok kekejaman yang mereka terpaksa hadapi...

    ReplyDelete
  6. alamak, kimberly clarks ade

    kebanyakkan nye produk2 di atas mmg aku guna

    ok aku akan kurangkan beli
    thanks ya
    aku mmg dh takut nak baca newspaper/tgk berita
    sbb bila tunjuk je berita nih mesti sedih je
    terutama bile tunjuk budak2 yang jd mangsa

    ReplyDelete
  7. fuh.. dalam tak sedar sebenarnya
    kite ni dah support israel kan?
    Lahanat tak gune... menipu... celake
    depa ni...


    Kreuger®

    ReplyDelete
  8. jom sama-sama boikot..
    pada pekedai2, tak yah lah beli product israel dan jual pulak..

    ReplyDelete
  9. nuaeman
    haha..tu laa...

    juelee
    samela jue...kejam, celake!

    penyapubaru
    tu ar, aku sedih sgt2...

    Mr. Azman @ Kreuger
    just boikot, cube kurangkan beli...kalau bulih...
    kdg2 takleh elak, atau kite tatau pon kite sokong dorg kan??

    ReplyDelete
  10. Neeza Shahril
    akak kat sane ade tak byk barang2 zionis??

    ReplyDelete
  11. perghhh giler byk barangan diaorang kan

    ReplyDelete
  12. ha..cikgu tu Mac Dee tak masukkan dlm senarai ker?

    ReplyDelete
  13. alternatif produk
    burger mcd n kfc : burger ramli
    kopi starbuck : kopi tongkat ali
    pizza hut : roti sardin atau telur
    maggi mee : mee sedap
    rokok marlboro etc: rokok daun
    coke : jus asam jawa
    hollywood : bollywood
    wonderbra : tak yah pakai bra..

    hehehehe....

    ReplyDelete
  14. errr...aku suka alternatif yg last tu..:)

    ReplyDelete
  15. KNizam
    byk...pikir2kan lah...

    HABIHA69
    ade...jap gi edit...

    benludin
    setaraf ke starbak ngn tongkat ali??hehe

    benludin
    nakal ye....??

    ReplyDelete
  16. banyak sesangat barang zionis ni.. in fact kerajaan sini pun macam sokong aje dengan diorang ni.. sebab tak nampak pun diorang buat apa2.. padahal diorang kuasa besar kan.. :(

    cuma rakyat aje yang sibuk kutip derma.. buat solat hajat dan sebagainya..

    ReplyDelete
  17. insyaAllah, ini adalah salah 1 cara utk kite membantu saudara kite. meh kite memboikot israel ngan kadar segera

    ReplyDelete
  18. Neeza Shahril
    tu ar kak, dorg ni sekutu la kak, padahal negara Islam tu...
    camne nk buat???

    oRanGeLiLY
    Tau xpe, rentikan lah pi mekdi, kepsi, starbucks, big apple etc ye...

    Mr PenyuBiru
    ye, selamat tinggal!

    ReplyDelete
  19. alamak. aku baru je lepas mkn McD kat 1Utama tadi. aku betul2 tak ingat. pasal tu la kot produk2 mcm ni laku. sbb org Islam selalu lupa (mcm aku) walaupun pada masa yg sama ingin membantu rakan seagama.... maaf... :s

    ReplyDelete
  20. dah lama dah boykot barang nie !!!

    ReplyDelete
  21. zariel
    dah terlupe, xpe laa...
    lepas ni kene ingat laa...

    Zuer
    bagusla gituu!

    ReplyDelete
  22. kalau tak boleh buat sepuluh kebaikan, jangan tinggal semua kebaikan. Dapat buat satu pun jadilah. Jangan sampai tak buat baik langsung.

    Kalau tak boleh boikot semua jangan tak boikot langsung. jadi kita kena boikot , sikit atau banyak.

    Nestle tu yg selalu lupa yg lain jarang malah tak pernah guna langsung.

    ReplyDelete
  23. i baru je buang brg yahudi ganti ngan brg lain... tak tahan tgk kids mcm tuh....
    but Carrefour yahudi punye ke??? bukan ke perancis punye.... ampun hamba tak tahu..... tapi jrg beli kat c4, pergi mydin or JJ je

    ReplyDelete
  24. arsaili
    PNW...!

    Kujie
    tu ar kak...
    kite kene cube BOIKOT!

    yatie sawanila
    ade kaitan, cume kalau takleh nk boikot, buat aoe yg termampu, bak kate kakjie...
    kalau dlm 10, satu takleh, takkan tak boikot lgsg...at least ade...akan beri kesan..sian kat Gaza..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png