Kalau bukan hari ni, tahun depan lah!


Banyak perkara yang tercoret dalam kamus hidup aku. Sepanjang 2008 ni, banyak perkara yang berlaku. Dan hampir semua tersemat rapi di dalam blog ni. Dari sini, aku mula kenal dengan ramai kawan2 baru, kalau bulih aku sebutkan kat sini :


KakJie (yang ni dah lame dulu kenal) AbahNajwa, Knizam, Adry, AbahFateh, Aan, Yonna, CikguJawe, hayad, Chi Am (previously known as CT, haha) Cikgu Sue, Cikgu KakLah, Cik snm, Luth, PenyuBiru, Krueger, SueAnnaJoe, Yatie dan Keyrol of Sawanila, Juelee dan Encit Leenye, KapalLayar, kak VimmyYasmin, kutaksempurna, zonaku, en_me, ecah, ien muncet, kak neezashahril, kak kuIna, Cikgu Nordee, Zuer, Cikgu2 yang mmg semakin ramai hari demi hari, cikgu OneZaaba, cikgu TERA, zariel, benludin dan ramai lagi.... jangan kecik hati kalau aku tak sebut ye...


Terima kasih! Terima kasih kerana sudi jadi pembaca selaku penasihat selaku kawan selaku pengkritik selaku pembaca senyap...
Aku terlalu menghargai penglibatan secara langsung atau tidak dalam hidup aku sepanjang tahun 2008 ni.

Pernah satu mase, aku begitu down selepas berita kesihatan Mama yang tak mengizinkan...sehingga terpakse terlantar di hospital lantaran kesakitan yang melarat hari demi hari. Menambahkan dramatik lagi cerita aku, mase tu tengah orang nak raye...Maunye tak sedih..

Dan pada mase tuh, aku tak tau pada sapa nak mengadu, jadi aku coretkan kat sini...
Datang korang semua yang mendoakan kesejahteraan ibu aku...
Dan akhirnya, selepas kurang lebih 3 bulan...Termakbul doa korang semua...Alhamdullillah...

Transisi aku daripada seorang graduan yang masih tercari2 jalan dan haluan hidupnye, masuk ke bidang pendidikan yang sangat mencabar kredibiliti. Sebelum ni, aku berharap aku diberikan halatuju terbaik daripadaNya, dan inilah jalannya. Pastinya aku bersyukur dan tak akan menoleh ke belakang lagi.

Terima kasih kepada korang semua yang tak putus2 respon dan menyokong dari kejauhan. Dari awal tahun sampai ke detik dan titik ini.

Menjelang umur aku yang dah/akan melepasi suku abad lewat tengah malam ni, aku harapkan ade satu lagi sinar dan masa depan yang lebih gemilang...Melewati diari seorang guru biasa yang bercita2 menjadi SUPERB, walaupun dalam kelasnya yang tersendiri....

Semoga kita masih dan akan terus bersahabat, walaupun di alam maya, di alam yang kadang kala rupa masih menjadi ukuran. Kan?? Tapi yang paling penting, kita kenalah jujur dalam bersahabat.

Semoga kita akan menjadi insan yang lebih baik, lebih syumul dan menjadi aset berbanding liabiliti....Sentiasalah membantu daripada membuntu...
InsyaAllah...

Bak kata pepatah melayu yang diterjemahkan ke tagline aku:

Aku BUKAN Melukut Di Tepi Gantang.



28 Superb Comments!:

  1. 'Eid Miladiyyaah ya akhi 'aziiz..



    terjemahan;
    Selamat Tahun Baru Wahai saudaraku yang mulia

    ReplyDelete
  2. xiiinam751
    Ahlan Wasahlan Wa Marhaban Bikum..
    haha...

    ReplyDelete
  3. "Semoga kita masih dan akan terus bersahabat, walaupun di alam maya, di alam yang kadang kala rupa masih menjadi ukuran. Kan?? Tapi yang paling penting, kita kenalah jujur dalam bersahabat".

    aku suke ayat ni :)

    ReplyDelete
  4. ammvoiii chekgu BH ittewww.. ghamai sungguh kawan kawan.. kannns

    ReplyDelete
  5. kita ttp rakan setugas dn sahabat seperjuangan walaupun mungkin blogspot menutup operasinya satu hari nanti. :)

    ReplyDelete
  6. Salam kenal dan salam tahun baru. Selalu baca komen Chekgu BH di LaaTahzan ckLah.
    Hari ni ulang tahun ke25 Chekgu BH ke? Selamat menyambut harijadi.
    InsyaAllah saya akan berkunjung lagi.

    ReplyDelete
  7. semoga tahun baru akan menjadikan cekgu insan yang lebey tabah..

    dan semoga persahabatan yang terjalin antara kiter dirahmati olehNYA...

    Aminnnn

    ReplyDelete
  8. seb baik namaku disebut. kalu tak tentu ku kecik hati.haha..

    hepi new year! minggu depan start mengajor lah yer.

    ReplyDelete
  9. moga hari2 yg mendatang lebih baik dr semalam yg kita tinggalkn..

    ReplyDelete
  10. hayad
    ayat tu aku tujukan utk cikgu sekolah rendah tu ye?? Yg nk usha ko tapi tersangkut kat org lain atas sebab2 lain...
    haha...

    en_me
    kawan en me lagilaaaa ramai kannns...
    gittewww...

    cikgu jawe
    perjuangan di medan kantin sekolah...haha

    Yunus Badawi
    salam kenal...bukan besday saye laa..tp angka 25 tu, akan tukar 26 masuk tahun baru ni...
    kan sume org gitu, kire umur berdasarkan tahun, bulan bulan...:)

    ReplyDelete
  11. juelee
    Semoga berkekalan...insyaAllah...

    Mr PenyuBiru
    aku igt member2 aku laa..kannns??

    benludin
    InsyaAllah... :P

    Aj
    hi Aj, lame tak dgr citer...

    kuIna Jentayutiara
    hari yg lebih menyerlah dari semalam...

    ReplyDelete
  12. bila akak berenti kerja, kawan-kawan blog lah kawan-kawan akak.. tempat meluahkan suka duka..
    tempat bertanya, tempat cari ilmu dan macam-macam lagi lah..
    walaupun tak pernah bertemu, rasa macam dekat aje.. sebab tahu banyak cerita.. :)

    ReplyDelete
  13. selamat tahun baru 2009 chekguBH
    teruskan mengajar dgn penuh smgt :)
    even ank murid ko xde smgt mcm ko
    anggap saja tu cabaran buat ko

    aku pnh jd cikgu jg, hemp..mencabar sgguh bdepan dgn bdk2 bandar. adeke patut? nk tekel aku. hampeh sungguh..

    ReplyDelete
  14. "Melewati diari seorang guru biasa yang bercita2 menjadi SUPERB, walaupun dalam kelasnya yang tersendiri...."

    komen aku:
    yupss..dalam kelas kita, kita adalah PM, kita adalah bos, kita adalah ibu dan bapa...dalam kelas...kita adalah segalanya...walaupun kita adalah guru biasa pada mata yg biasa..... :-)
    (er..... sbb aku faham 'kelasnya yg tersendiri' tu ialah kelas kat sekolah tu.. sori la ek kalau aku salah faham...huhuh )

    gud luck yer...teruskan perjuangan sebagai guru.. tahun baru dengan semangat yg baru, dengan cita-cita baru juga dgn strategi yg baru....:-) chaiyookk.....

    p/s: spp dah submit belum? hehehee..

    ReplyDelete
  15. hahahahampagas! ye la, mostly org pandang rupa paras memula. Biarkanlah. Biarkanlah mereka terjun dgn labu-labunya, hahaha

    ReplyDelete
  16. huhuhuh... banyak betoi cikgu kat sini.
    dah kompius dah mane satu ni?
    kekeke....

    ape ape pon... themes ni cantik giler~
    thanks~

    Kreuger®

    ReplyDelete
  17. Neeza Shahril
    kite kan blogger...
    blogger means friendship!

    snm
    ko layan tak dak tu?? bulih pow mintak dorg topupkan henset...hahaha

    cikgu Faz
    dah siap fadz...tenkiu tlg aku...!
    semoga kite same2 ikhlas berjuang..demi diri sendri dan anak bangsa...

    hayad
    biarkan!

    Kreuger @ Mr. Azman
    thanks krueger..themes ni pon aku mix n match je...
    ceduk sini sket, sane sket...
    ok la tu...

    ReplyDelete
  18. wahhhhhh selamba aku x masuk list. haha

    ReplyDelete
  19. KNizam
    laa...siannye...aku lupe laa...sori...

    ReplyDelete
  20. Salam Maal Hijrah 1430H & Selamat Tahun Baru 2009.

    Minggu depan dah buka sekolah, moga-moga semangat utk mengajar anak bangsa sama2 kita galas dgn ikhlas...

    ReplyDelete
  21. muahahahahahahaha...

    lg 3 hari beb...

    muahahahahahahaha...

    pdn muka ko....

    apa pun semoga jd pendidik yg benar2 mendidik...

    ReplyDelete
  22. al-hussaini
    insyaAllah cikgu al hussain...same2la kite ye..

    ku tak sempurna
    sian kat muke aku...haha...

    ReplyDelete
  23. aku bangga masuk dalam senarai....

    kekekekekekeeeee...!!!!

    aku doakan yang baik2 buat semuanya...!

    ReplyDelete
  24. hehehe

    I have come to the frightening conclusion
    that I am the decisive element in the classroom.
    It's my personal approach that creates the climate.
    It's my daily mood that makes the weather.

    As a teacher, I possess a tremendous power
    to make a child's life miserable or joyous.
    I can be a tool of torture
    or an instrument of inspiration.
    I can humiliate or humor, hurt or heal.

    In all situations, it is my response
    that decides whether a crisis will be
    escalated or de-escalated
    and a child humanized or dehumanized.
    -Haim Ginot

    ReplyDelete
  25. hey dude.
    sama2 :)
    chill ok!

    this is what friends for tau :)
    kita buat baik dengan org,seribu kali org buat baik ngan kita :)

    friends forever,bro! :)

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png