Kalau SUAMI, Jika SUAMI...

Prelude:
Just nak share this fwd email; by my Pak Uda...

*Khas untuk suami-suami....tak lupe buat sang isteri-isteri (banyak ke isteri nih??)

KALAU SUAMI


Kalau suami mula berahsia..
Itu tandanya dia tak setia

Kalau suami meninggi suara
Itu tandanya dia dah ada mak we

Kalau suami mengaku bujang tua
Itu tandanya dia nak ngurat anak dara

Kalau suami selera tak ada
Itu tandanya dia nak pasang dua

Kalau suami lambat balik aje
Itu tandanya dia dah syok kat deparment dia

Kalau suami tidur di ruang tamu
Itu tandanya dia dah jemu

Kalau suami malam jumaat buat tak tahu
Itu tandanya tak lama lagi hidupmu bermadu

Kalau suami garang macam singa
Itu tandanya hati dia dah tak cinta

Kalau suami asyik komplen aje
Itu tandanya dia dah tak suka

Kalau suami mula sepak terajang ke muka
Itu tandanya dia nak memberimu title JANDA..

JIKA SUAMI

Jika suami sayangkan isteri
Dapat gaji semua diberi

Jika suami sayangkan isteri
Kerja rumah rela dikongsi

Jika suami sayangkan isteri
Kereta diberi suami naik LRT

Jika suami sayangkan isteri
Duit poket diberi setiap hari

Jika suami sayangkan isteri
SMS dikirim tanda rindu dihati

Jika suami sayangkan isteri
Kongsi masalah nasihat dikasi

Jika suami sayangkan isteri
Diberi ciuman setiap pagi

Jika suami sayangkan isteri
I love U, I miss U katanya setiap hari

Jika suami sayangkan isteri
Isteri gemuk, dikatakan seksi

Jika suami sayangkan isteri
Sakit sikit selongkar laci ubat dicari

Jika suami sayangkan isteri
Kemana sahaja dibawa pergi

Jika suami sayangkan isteri
Sentiasa jujur perihal diri

Jika suami sayangkan isteri
Status berkahwin bangga sekali

Jika suami sayangkan isteri
Cintanya suci hingga ke mati


PESANAN KEPADA ISTERI2 :

Adakah suami2 kita tergolong dlm kategori JIKA SUAMI atau KALAU SUAMI ?

JIKA SUAMI ... lebih banyak dari KALAU SUAMI maka bersyukurlah kerana rumahtangga anda umpama SYURGA.

TETAPI ....

KALAU SUAMI.... lebih banyak dari JIKA SUAMI... maka berhati-hatilah. ..wahai kaum isteri jangan sampai rumahtangga mu umpama NERAKA.


PERINGATAN KEPADA SUAMI2 :

Bukankah lebih baik jadikan rumahtangga itu SYURGA dari menjadikan ia NERAKA ?????

JANGAN ANDA MERASA MENYESAL KERANA MENCINTAI ISTERI..
KERANA DIALAH BIDADARIMU DI DUNIA INI..
DAN JANGANLAH ANDA SERONOK MENZALIMINYA KERANA DOA ORANG TERANIAYA DITERIMA ALLAH YANG ESA...


Sebagai penutup, hayatilah lagu Permata (Untuk Isteriku) ini dendangan Kopratasa..
Okeh???





Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri
Untuk kau penuhi dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku

ps: Kalau ade mp3 lagu nih, pasang kuat2 musti layyan je kan??
pss: macam aku ade isteri kan???


23 Superb Comments!:

  1. entry yang cukup menarik..
    tapi mudah ke nak jumpa jika suami tu??
    erm.. mcm susah..
    mcm lagi banyak kat luar tu dalam kategori "kalau suami"... erm...

    apa pun... moga2 tiap dari kita dapat yang terbaik dan dapat mempertahankan apa yang kita miliki itu hingga ke akhirnya...

    maya suka lagi kopratasa nie.. suka lagu2 puisi mereka... banyak unsur nasihat..

    ReplyDelete
  2. Wah... chekgu da mule cakap pasal rumah tangge nih...

    Latest blog Keyakinan diri

    ReplyDelete
  3. oOOo..aku lom ada suami...tp aku baca dan simpan dalam otak utk bekalan masa hadapan~

    ReplyDelete
  4. tul lah cikgu...cikgu cakap pasal umah tangga...?
    Cikgu dah kawin keR?

    ReplyDelete
  5. μάγά
    saye pun suke sgt2 jue...lagu ni...
    tenang jee..

    19zim
    huhu...

    Heartless Devilish
    bagusla reen..

    Zuer
    erk...
    kite fwd je email...

    ReplyDelete
  6. Kena kawinkan jugak adik aku yang sorang nih!!!

    ReplyDelete
  7. aku suka entry ni!
    mula2 aku ingat entry lawak2 weh haha ye lah ko kan mmg pak lawak buat entry2 ni :p

    but bottom line menginsafkan :)

    thank u for sharing :)

    ReplyDelete
  8. kekadang kita perlu juga membuat gimik "Kalau suami" tu... agar isteri tidak leka dan mudah berpuas hati dengan apa yg dilakukan.

    sedangkan butang lagi tersalah kancing..inikan gigi

    ReplyDelete
  9. syukurnye dengan suami yang ecah ade skarang nih.. hehehe!!~ mmg sesuai utk direnungkan bersama..

    ReplyDelete
  10. pergggghhhh...mengancam ngoh. puitis menusuk kalbu

    ReplyDelete
  11. aku msk kategori jika suami walaupun aku lum kawen. haha...

    ReplyDelete
  12. kalau suami... buat dek pada malam jumaat tapi buat tak dek di tiap tiap malam lain camne pulak kisahnya?? :P

    akak suka lagu isteri by kopratasa tu.. everytime dengar, mesti mengalir air mata.. as if la che' abang akak yang nyanyi kan hehee..

    ReplyDelete
  13. hehehehe
    jika suami n kalau suami...

    pepandaila nak idup...

    pssst: lagu tu mmg sanggggaaaaat best... slalu dengar cam la ada suami yang nak mendendangkannya...

    huhu

    ReplyDelete
  14. xiiinam751
    huhu, saye dah cukup syarat ke??
    erm...
    saya kan blm baligh lagik..heheh..

    yOnnA
    same-same...
    terima kasih pade pak ude aku yg fwd email nih...
    sharing is caring!

    ONE ZABA
    gimik jgn smpi kemik dah le one...hehe...

    Ecah
    bersyukur dgn ape yg ade kan???

    oRanGeLiLY
    huhu..
    layannn....

    sultan
    ceh, hopefully soo...
    bukan senang...

    Neeza Shahril
    erk, tu kene tny yg dah kawen la kak...
    ade ke yg alergik malam jumaat??
    ahahaha..

    i like the song too...

    zonaku
    samela..
    aku pun layan je lagu nih...

    ReplyDelete
  15. salam...cari la lagi pasangannya....ehehe

    ReplyDelete
  16. sile2 la cri bini
    cm da kemaruk sgt tue
    huhuhu

    ReplyDelete
  17. org yg belum kahwin ni...cukup suka berkias2 pasal malam jumaat tapi bila dah kahwin.... hari pun dah lupa!

    hahahaha..........

    ReplyDelete
  18. arsaili
    bagi tempoh dulu, boleh ke pak??? :D

    iEn
    erk???

    mOhD^.^rAz
    kite serupaaa...
    ahahah...

    ✖cikin✖
    err...belom ade jodoh, nk buat camne...

    Kujie
    huhu...dlm maksud tu kak...

    ReplyDelete
  19. cikgu...menarik2.... preparation tuk diri ke? hihihihi

    ReplyDelete
  20. wahh...kne take note nih..sbg langkah berjaga2 sblm nak kawin nnti (lg 5,6 taun kot..hahahah)...bukan apa, takut bakal isteri syak wah sangka..wakakakaka

    bagus2 info mcmnih...

    pasti bagi info pasal kawin byk2 lg..ekekeke

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png