Harus Dipancung Mereka Ini...

Kahkahkah....
Nak putus urat merih perut mase dengar Kak Nawahida yang jadi panel pemeriksa kertas ujian Pengawas untuk sesi tahun depan....

Apela nak jadi dengan dorg nih...Lagu Negaraku tu pun tak hafal lagi...


Dah la tak hafal, main taram je lirik...:pandaGeli_10:
Geli usus kecik bile bace balik apa yang dorg tulis tu...

FYI, lirik ini ditulis oleh calon Pengawas sekolah aku yang agak sengal...
Kalau tak berapa nak nampak, aku terangkan sikit kat sini ye...

Enjoy!...Hampess....
:puteh_29:

Soalan: Tuliskan lirik lagu NEGARAKU pada ruang di bawah.....blabla...

Negaraku tanam tupa negaraku

rakyat hidup bersatu madu (ape kejadah madu...??!!)
:puteh_30:rakyat bagaian tupa nugi
raga kita selamat berkata
rakyat bagaian tupa nugi
raga kita selamat bekata

nota: raga dengan raja same kot....hampess sungguh!

Apela nak jadi dengan dorang nih, sedih aku bile pikir2 balik...
Gelak, gelak jugak...tapi ini bulih jadi masalah patriotisme kalau tak dicegah dari awal...

p/s: Seronok skit arini, terlompat2 cam monyet dapat bunge, sebab gaji yang tertunggak tu dah masyuk dah...Alhamdulillah...
Sayang nak belanjakan sebab dah pasang angan2 nak pi Haji tahun depan...Huhu...
:puteh_19:

17 Superb Comments!:

  1. huhuhu.. ni cikgu moral/sivik kna kerja keras. tapi kan rasanya ni bkn bdk melayu yg tulis.

    moga2 dpt gi haji wak. kuatkan azam. insayallah makbul.

    ReplyDelete
  2. Huhu...
    CJ, ni budak melayu laa...
    Tu yg betui2 malu tuh...
    hampes...
    malu campur lawak...

    ReplyDelete
  3. HAHAHHA
    gelak cm org sewel di buat nye
    bile nyanyikan lagu ngraku ngn lirik tu

    p/s: wah dpt gaji??.bile ag mau blnje mkn..pn dh oke..AHHA

    ReplyDelete
  4. lawak2..

    tapi agak sedes wooo rakyat malaysia tak hafal lagu kebangsaan...

    kene denda ni cekgu!

    ReplyDelete
  5. ayoyo..
    berat punya kes nie..
    darjah berapa tue?
    mana cikgu muzik?

    ReplyDelete
  6. conclusionnya

    budak melayu pun kena diajar gak tentang lagu negaraku dgn cara membaca lirik jgn asik ikut org je..

    aku rasa ni bukan masalah tak tau lagu tapi masalah tak reti baca dan mengeja

    ReplyDelete
  7. bebudak neyh..
    hahahahaha..
    my lil bro pon cemtuh taon lepas..
    "..tuhan pergi lanchang.."
    btw,lanchang tuh somewhere in malacca aa..
    penat betul kan die..
    hahahaha..
    hampes bebudak skang..
    lagu doremon apal la plak..

    ReplyDelete
  8. Jadi apalah agaknya bakal ketua pengawas tu besar nanti....


    pss...Ahli Parlimen sekarang pun ramai yang blurr...

    ReplyDelete
  9. yg ni mmg lawak btol la.. apa la sengal calon pengawas tuh.... aish... mesti kene denda ni cikgu.. suh dia nyanyi kat perhimpunan sorang2 kat depan.. hoho

    ReplyDelete
  10. kadang2 dia org dijar nyanyi ramai2.. tu yg main ikut jer kan..

    ReplyDelete
  11. Kasawari
    kne drill lagi la dorg nih...
    nk kene sekeh je nih...hehe

    ReplyDelete
  12. uish... bebudak sekarang nie boleh buat darah kita naik lagi tinggi... x kira lah apa bangsa pun. yang lemah tu.. hah mcm nie lah jadi nya... sakit jiwa bila baca jawapan2 test or exam they all.. salah ejaan tu dah satu hal.. salah istilah tu erm.. memang x boleh lari,... dalam fikiran mereka tu apa agaknya.. tapi rasanya salah satu kelemahan nya di sebabkan kurang membaca. so kurang pembendaharaan kata dan susunan ayat yang betul.. di tambah lagi dengan hanya suka menonton tv.. idea semua cilok cerita kartun jer...

    ReplyDelete
  13. rosak masa depan negara......
    calon pengawas lak tu...

    ReplyDelete
  14. tanam tupa - kalau bahasa belah timur..tanam tupai tu.. hehee.. negara kita tanam tupai.. tupai apalah agaknya..

    akak pun tak habis lagi gelak ni.. sat gi nak solat zohor.. jangan tergelak masa solat dah hehee...

    ReplyDelete
  15. salam...aduss...suka hati jer bebudak nehhh

    ReplyDelete
  16. Kim salam 19zim kat budak tu cikgu... Haih... ngape agaknye dier tulis camtu...

    Latest blog Kawal Kewangan vs. Vostro

    ReplyDelete
  17. errrrrrr ...
    lirik nih calon pengawas umur berapa ??

    awat sampai mcm tuh sekali nyanyian liriknya

    huhuh
    :D

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png