HAK KERAJAAN MALAYSIA

Jumaat hari tu, aku diamanahkan untuk menerima dan memakai harta milik KERAJAAN MALAYSIA ni...Sebabnya aku terlibat dengan PPSMI (Pengajaran dan Pembalajaran Sains & Matematik dalam Bahasa Inggeris)....

Dengan adanya laptop ni, harapnya kami dapat menggunakan sepenuhnya aplikasi courseware yang bersusah payah KPM sediakan untuk memudahkan lagi pengajaran ke-22 subjek kritikal ni....:pandaGeli_19:


Aku bukanlah buta IT sangat, tapi kadang2 access kepada facility cam LCD projector tu terhad...Nak pakai kene berebut atau kene berada di bilik khas sahaja...
Dalam kelas bukan takde, tapi bodoh punye kontraktor yang nak untung lebih yang dapat tender memasang benda LCD projector tu dalam kelas....:puteh_9:

Hangswa je...Sebab bende bukan takde, dah pasang dah...Tapi jadi gajah putih je...Takleh pakai dek kerana 1001 satu masalah yang berlaku semasa pasca pemasangan...
After installation service pun xde...Dah gitu, takleh la nk pakai...Buat perangkap habuk je...
:puteh_28:Bodoh, bodoh....

:puteh_15:Dah laa...Itu lah masalah kontraktor ni, dah bagi peluang dapt untung untuk hidup bagi anak bini makan, nak makan lebih, nak nasik tambah...last2 terbengkalai...Malaslah nak ngomel lagi..

Berbalik pada laptop yang aku baru dapat nih, esok sampailah Rabu ade kursus di SM Teknik Shah Alam...3 hari...
:pandaGeli_31:huhu...Kursus penyelenggaraan laptop ni....Maknanye 3 hari aku tak ke sekolah...
Tatau le best ke tak kursus tu...:pandaGeli_33:

Cam Cikgu Wiween baru gak abis kursus minggu lepas, dan hasilnya katenye kursus yang ADO..
Entahla....
Aku pun 1st time experience ni...Tunggu dan lihat je laaa....:pandaGeli_16:

Comments

  1. waa waa.. dpt leptop free laa.. naaak pinjaaaammm!!! leh tenet2 sambil bebaring.. xlarat duduk doh hehe. sakit bakang den ;D

    ReplyDelete
  2. huhu...
    ni pun jenuh nk jage, sendiri punye lagi nak jage...
    tgk je laa...
    laptop ni HAK KERAJAAN MSIA...
    bukan hak mutlak aku, jadi, xleh pinjam...
    lalalalala....

    ang kene repair belakang ang tu..pi check dokter...

    ReplyDelete
  3. huhu..
    jangan tido sudeh masa kursus tue :)

    ReplyDelete
  4. Nak jugak laptop free.. Hey.. Gud luck.. be a great teacher..

    ReplyDelete
  5. eleeh dekooooottttt!! majooookkk!!!

    ReplyDelete
  6. aku pegang PPSMI nye equipments since 1st batch lg hazren..
    mmg aku pun hangen ngan kontraktor..
    aku call suh datang serbis yg dalam kelas..sampai ke sudahnye tak datang
    yg dalam kelas tuh screen siap terjatuh dari dinding...
    kalo hempap budak camner? seb baek kena kaki aku je dulu...
    marah kan kan kan?

    ReplyDelete
  7. mOhD^.^rAz
    Janji tak tidoo...so far soo good!

    Mr Am
    Thanks...
    InsyaAllah, bukan senang nk jadi senang...

    iEn
    lorrr...majook2 nnti cepat tue...
    kalau tuer sape yg nak??? :D

    ReplyDelete
  8. salam BH..

    huhu.. biasala tu.. masa bid memula kontrak tu beria2.. tp bile dh dpt mcm tu la kontraktor2 nie..

    huhu..

    so, mcm ne ngan kursus? ok?

    ReplyDelete
  9. en_me minta maaf dari kejauhan pada semua yang mengenali me selama ini .. maaf la segala kekurangan2 en_me yg ini k

    ReplyDelete
  10. bab kontraktor tu rasanya cerita lama,..dulu kala...bkn bab itu saja...semua!

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah..kat tempat saya servis dia bagus pulak..

    ReplyDelete
  12. hehe marahnye dia.

    mslh ni mmg biasa kt malaysia tercintan nih.. moga semuanya btambah baik satu hari nanti.

    ReplyDelete
  13. azlieJONET
    A OK...best!

    en_me
    lor..
    apsal ni en me??
    lain macam je...

    Kujie
    Tu la kak, malas nk campur...

    nordee
    org melayu ni kdg2 kalau terlalu bagi muke pun xleh...
    kene bagi punggung, bru tau..

    nur'ain
    malas nk ngomel lagik...

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood