Percikanmu Tiada Lagi Serinya...

Selalunya, berdentam-dentum setiap kali masuknya tahun baru dan hari keramat bagi Malaysia...

Tapi kali ni, mungkin kelibatnya sudah tidak kelihatan lagi. Kelibatnya dikatakan luput dek kerana dapat menjimatkan bajet negara yang sebelum ini mungkin tidak dilihat sebagai pembaziran.

Alhamdulillah le sebab mereka sedar akan pembaziran yang dah berlaku...
Banyak tu, bukan sikit2 anak...
Kalau dier bahagi2, agihkan kat anak2 yatim dan penerima2 sumbangan Bersamamu pun dah cukup bagus, kan?

Kalau ikut satu laporan akbar online, mstaronline... inilah petikan akan alasan mengapa kelibat "bende alah" nih tak ade untuk hari keramat ke-51 kite nih...

Shafie: Tiada percikan bunga api sambut kemerdekaan kali ini
08-08-2008 08:54:13 PM

KUALA LUMPUR: Kerajaan tidak menyediakan peruntukan untuk membiayai kos bunga api bagi sambutan kemerdekaan ke-51 negara tahun ini selain mengurangkan peruntukan tahunan sambutan kepada RM20 juta daripada purata RM40 juta sebelum ini, kata Menteri Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan Datuk Seri Shafie Apdal.


RM 20M???
Banyak kan?? Bukan bunga api tu yang penting, semangat untuk bersama membangunkan negara bersama dan menggembleng tenaga demi memberikan kesinambungan dan kemaslahatan semua...Semoga Kemerdekaan Kita ini bertahan selamanya...

Ya Allah, kau peliharalah keamanan dan kemakmuran kami ini selamanya..Amiin

Bercakap pasal semangat ni, semangat jiwa merdeka ni dapat dizahirkan dengan pelbagai cara. Dan salah satunye dengan mengibarkan jalur gemilang nih. Aku bukan setakat kibarkan JG nih dalam blog je, arini aku baru je kibarkan JG nih kat beranda umah aku....

Tu pun beli yang murah2, beli kat pasaraya kegemaran ramai kat sini...Janji ade...kan??
:puppyeyes:

Dah beli, terusla pasang...Dan hasilnya....

:ahaha:
TARRAAAA...!

Saye sudah, anda bile lagi???
:bringiton:

Takkan nak tunggu dapat free baru nak pasang kut...@nangis

Dalam mase terdekat ni, mereka yang bergelar Malaysian pasti akan tertunggu2 beberapa tarikh penting nih:
  • :sakit: Pilihanraya Kecil Parlimen Permatang Pauh - 26 Ogos
  • :argh:Pembentangan Bajet 2009 - 29 Ogos
  • :astig:Hari Kebangsaan ke-51 - 31 Ogos
Same2 kita nantikan apa yang berlaku...



Ayuh kita kibarkan bendera kita...
Jangan sekali2 kita
mengkhianatinya...




18 Superb Comments!:

  1. Kak Jie setiap tahun pasang bendera kt gate depan rumah...Insya Allah hari minggu ni pasanglah....abang kerja kt Shah Alam..pergi dengan bulan balik dengan bulan..huhuhuhu...


    nak kena tunggu siang nak p cari buluh

    ReplyDelete
  2. boleh pos satu bendera ke UK tak? hehhe...

    ReplyDelete
  3. kat oversea ni kan
    xmacam kat sana ler
    ssh ler nk tengok umah ke keter ke pasang jalur gemilang ni..
    macam xmeriah jer tau kat sini
    sooo..........xhapening ler sambut merdeka......kat sini

    ReplyDelete
  4. @Kujie
    Lor, kene carik buluh ke kak???
    Pakai batang mop pun ok gak kan???

    ReplyDelete
  5. cikgu rasakan, ok tak akak kibarkan bendera m'sia kat sini?
    kalau ok kan, ada jual tak agak2 nye?
    kalau ada pun kan.. agaknya ada orang pelik tak? heheee...

    ReplyDelete
  6. @CikguZue
    Kalau astronot malaysia bleh bawak flag malaysia smpai ke iss, inikan pulak ke UK...
    akak btul ke nak ni??
    kalau btul saye poskan...hehe...

    ReplyDelete
  7. @irzanus
    wah...dan-dan la oversea..mentang2 la seberang laut...
    kalau xmeriah, ko bagi le meriah, ko start dulu yie..
    mane tau yg lain akan ikut...

    ReplyDelete
  8. cantik kotak komen dia...ade pearl grass lagi..mahai tu :D

    ReplyDelete
  9. @Neeza Shahril
    Saye rasela Kak, ok je kalau akak nak...
    Maybe ade jual la kot...kalau xde, akak DIY ler...
    huhu...
    buat sendiri bendera...jahit ke, gigih sket...
    okla org naik plek, akak bulih jadi perhatian org dlm sekelip mate...glemer ape??

    akak buat costume cam sudirman ke...musti paka arab sume terbeliak bijik mate...hehe..

    ReplyDelete
  10. @Jie
    Huhu..kakjie...saje nak godek2 bende alah nih...
    kan cuti sekolah skg nih...byk mase...huhu..

    Saye budak baru belajar...kalau salah tlg btolkan...

    ReplyDelete
  11. haisey, aku tggu ayahanda ku pasang..hiks,

    ReplyDelete
  12. @oRanGeLiLY
    Lorr...tunggu ayahanda, lambatla gamaknye...
    merdeka dah xlame lagi dah...pose pun lebih kurang je...

    Tak sabarnye nk pose...

    ReplyDelete
  13. waaa... tak sangka plak nak sambut merdeka pun sampai 40 juta sebelum ni.... huhu... tak sabar tunggu keputusan 26hb tu, hehehe

    ReplyDelete
  14. agak2 belanjawan nanti ada ke tak bonus?...kalau takdak...aku letak jawatan...

    ReplyDelete
  15. aku tak sabar menantikan 1 Sept ini... 1 Ramadhan la tu... Bulan seribu rahmat... Semoga Ramadhan tahun ini menjanjikan rahmat dariNya buat seluruh rakyat Malaysia..

    ReplyDelete
  16. @Adry
    kite same2 tunggu dan lihat adry...
    lompat parti ke tidak, menuju putrajaya ke tidak??
    Aku risau pasal keamanan dan kemakmuran negara je skg nih :$

    @cikgooden
    cikgu, rasenye cuepacs dan mintak kot...
    2 bulan...
    pastu skali ngan cola naik 500...
    dpt xdpt tatau le.. :p

    @ku tak sempurna
    setahun sekali je...
    bulan di mana (mungkin) berat badan dpt dikurangkan utk sementara... :D

    ReplyDelete
  17. aku harap telinga aku ni xkan pekak dah dengar bunyi2 mercun ni. menyampah giler!!
    grrr

    ReplyDelete
  18. yonna..
    kate nak meriah...kalau ade bunge api barulaa meriah...baru besh...
    tp xpe laaa...
    jimat duit aku byr tax...(ces, mcm pernah bayar..)

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png