Merdekalah Tanahairku...


Aishah - Bahtera M...



Bahtera Merdeka

Bonda senyum riang
Menerima bahtera merdeka

Putra putri sayang

Putra putri sayang

Sedang berjuang


Fajar telah tiba

Nan menyinsing membawa harapan
Tanah Semenanjung
Tanah Semenanjung Permata nilam

( korus )

Jiwa dan raga

Buktikanlah pada nusa bangsa

Supaya negara maju jaya
Aman merdeka


Duhai ibu pertiwi

Putra putri datang sujud bakti

Ingin menunaikan

Ingin menunaikan

Sumpah dan janji

( ulang dari korus )


Sempena kemerdekaan Malaysia ke-51 ini, jauh di sudut hati agar Malaysia yang telah dibina oleh pemimpin terdahulu dan pemimpin terkini akan lebih maju dan terus bergerak ke hadapan...
Keamanan dan kemakmuran yang dikecapi hendaklah tidak membuat kita lupa..
Lupa rumput yang dipijak lepas dapat menggapai langit nan tinggi...

Dasar dan laluan yang kita bina, seharusnya menjadi pedoman untuk kita menjadi lebih teguh lagi...Hari demi hari...
Bukan semakin lemah, tapi semakin teguh...

Aku sebagai seorang daripada jutaan rakyat Malaysia punyai peranan dan tugas di dalam pembinaan negara bangsa...
Semoga dengan kemerdekaan yang akan kita kecapi ini, merdekalah kita segala-galanya...
Langkah yang disusunatur rapi dan teliti demi kebaikan semua demi mencapai masa depan yang lebih gemilang...

:puteh_11:YA ALLAH,
KAU rahmati dan berkati kemerdekaan yang telah kami
kecapi selama lebih separuh abad ini..
KAU kekalkan dan makmurkan lagi negara kami dan kau singkirkanlah hati-hati yang mempunyai unsur-unsur jahat daripada meresapi masuk ke dalam minda kami di negara yang bebas merdeka ini..

KAU berikanlah kami hidayah dan petunjuk agar kami sentiasa di jalan yang benar, jalan kau redhai Ya Allah...

KAU peliharailah kemerdekaan yang kami kecapi ini selamanya...


Amin Ya Rabbal Alamin...
OKlaa...Kat bawah ni ade sedikit pics yang aku snap sempena sambutan secara serba sederhana sempena Kemerdekaan ke-51 oleh sekolah aku;
Sekolah Kebangsaan Seksyen 24, Shah Alam...



Acara sambutan diakhiri dengan nyanyian daripada 2 pemenang nyanyian lagu patriotik sekolah...
Yang menang dak pompuan yang pakai baju bendera tu...
Tapi sore budak laki tu lebih memukau dari juara nye...
:mWekk:
This Ariff Zikri should be the winner rather than her...
Aku taulaa...aku kan pernah menjadi penyanyi simpanan mase sekolah rendah dulu...
Ingat tak??? Heheh...:puteh_23:


Ayuh kita kibarkan bendera kita...
Jangan sekali2 kita
mengkhianatinya...




4 Superb Comments!:

  1. showmanship dgn gimmick pun penting gak ..sbb pakai baju tu dia menang agaknya

    ReplyDelete
  2. tulaaa...
    tp skgnih org dah tak tgk sgt kut rupe...
    bakat lebih penting... :p

    ReplyDelete
  3. budak2 tu sangat comel la weh! haha..

    heh,
    suara pompuan harus lah memukau :p

    ReplyDelete
  4. yOnnA
    budak2 ni comey, tapi nakal sket...

    yg nihm sore dak laki tu lebih memukau, dan sore dier lebih perempuan dr perempuan, hehe...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png