Kenyangnye....Durian Rocks!

Sedap.
Sedapnye bubur durian yang Mama masak. Bermangkuk2 aku tale bubur atau pengat durian ni.

Semalam Abah bawak balik, beli kat mane tatau. Tau2 mase sampai umah, aku xde kat bawah mase tuh, tgh ngadap PC.
Dari atas dah terbau2 masam yang sedap...aku bermimpi je kot...
Rupenye Abah bawak balik, 3-4 plastik besar, dan tak buang mase truslah terjah...


Tapi biaselah, kate pepatah Melayu; Dalam setandan pisang bukan semuanya elok.

Durian ni pun same laa...Ade yang mengkal...Jadi, kalau dah mengkal, kematu nak mampus, tolak tepi dulu la...
Bukak yang lain dulu...
Yang tolak tepi tu tak bermakne nak buang...Buat pengat la, ape lagi...

Dan durian yang belum dikopek menanti utk dinikmati....
Ape lagi, sambung makan...
Dah jenuh menaler durian, malam tu berkipas la jugak..
Tidur pun berlenggeng je...Panas ooo.....
Semua pun yokyo-o je melayan durian..
Yang tukang kopeknye sorang, Olien. Itupun terkial2 nak kopek, budak bandar xbiase, cam tu laa...@sinchan@sinchan@sinchan
Naik kering tangan menunggu siap sebijik demi sebijik durian dikopek.
Kesedapan memang menjilat kaki, tangan, sume laaa...
Yang agak kematu tu tolak tepi dulu, senang nak dibuat bubur...
Sume stok buat muke poyo je makan durian...Makan batak sgt, jakun tak pernah jumpe durian..
Org jakun pun xjakunla makan durian nih..
Kat hutan musti lagi banyak jenis2 durian...
Kejakunan bertambah22
"Kucing Tidur"
..
Orang cakap macam durian tidur tu, maybe sbb bende tu terletak cantik je, cm Bobot (my kucen) tgh tidur..
Takde maknenye cam bobot, sbb Bobot ni jenis kucen yang takde adab mase tidur..

Dalam Memori
Kucing aku yg tgh tidor...Entah macamaner la Abu skang ni...
@nangis@nangis@nangis


Roti dikoyak2, ambikla dalam 2-3 keping...
Masuk dalam mangkuk, siram dengan bubur durian...
Pergh! Tak hingat la rasenye....
Sungguh berkrim....


Jemput Makan Durian Kawan2! @ayuk

14 Superb Comments!:

  1. wah..makan doyan tak hengat dunia ye hehehee

    ReplyDelete
  2. aisey...aku pon baru lepas melantak durian. risau angin naik kepale je. skang ni mcm badan suda xkuat sbb smlm mkn gulai nangka, mlm melepek aje..muntah2 angin 1 badan..hehe

    ReplyDelete
  3. milo ais
    bende yg jrg2 jumpe, mmg la gitu...
    kalau slalu jumpe idokla jakun cemtu..

    aan
    Ko ni cam org tue laa...
    angin satu bdn...
    Ko xyah makan ape2, makan nsik plain je...
    heheh..

    ReplyDelete
  4. kakIna xmakan durian??
    aloloh...siannye...

    sedap ni kak, ruginye xdpt rase nikmat durian...

    ReplyDelete
  5. peh... mkn durian secara amok. hahaha...

    xpe2... bkn ari2 musim durian...

    ReplyDelete
  6. Oit, lame xnmpk pis..
    Peciter skg??
    huuhu..

    sedap la apis...berkerim...disukai ramai...

    ReplyDelete
  7. Lepas pekene durian,
    pekene cHreT la plak.

    Asyik masyuk!

    ReplyDelete
  8. wahh...kamu dah bertukar maenjadi superb guru pulak setelah makan doyan hehehe..

    ReplyDelete
  9. Cik Milo Ais
    azam baru la nih cik milo oi...
    saje target tinggi2...
    kalau xdpt superb, dpt excellent..
    kalau xdpt excellent, dpt best..
    xdpt best, dpt better...
    paling koman pun good laaa..

    bijak x percaturan aku cik milo??

    ReplyDelete
  10. Encik kacak
    Bende ade dpn mate, kene la makan, kalau xbazir je...
    dah kenyang, haruslah chreT..
    Jeles!

    ReplyDelete
  11. ya ampun!!
    sungguh kembang tekak aku tgk durian2 tu..
    i/m not a fruit lover grr

    ReplyDelete
  12. yOnnA
    lorr...smpai kembang tekak hang yonna...
    sedap la tuh...
    kolesterol tinggi, gule tinggi..

    elokla utk tinggikan risiko penyakit ..hhehehe..
    sendiri mau ingat laa..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png