Jom Balik Kampung!

Entry ni patut dah 2-3 hari lepas aku post, tapi posmen umah aku dok cuti sebab hari ujan kat tempat aku, so hari ni ujan dah reda sket, posmen tu baru start keje balik...Hehe...

Bukan entry pasal ape pon, pasal aku balik kampung kat Melaka, Kg. Ayer Paabas....Alor Gajah la to be precise...
Xdela dah lame xbalik kampung...Sebelum ni mase sepupu aku, Shida kawin pun dah balik dah Melaka....Ni kebetulan singgah kampung sebab ambik adik bongsu lada aku nih kat IKBN Alor Gajah...

Dak ni dah habis belajar, tinggal nak buat praktikal je kat Nilai minggu depan...Terlanjur dah 3 bulan sampai Melaka ni, kenela singgah kampung kejap.
Tak singgah kang cakap sombong pulak, takde budi bahase...
Xpe, singgahla kejap...

Sebelum singgah umah Mak Ndak aku, kitorg singgah "pekan" bandar ker??? Alor Gajah, isi pewot sebab malas nak susahkan org datang umah nak buat air bagai....
Enjoy the scene below....


Kitorg mentekedarah nasik ayam yang ala-ala je, Olien makan nasik campur...Aku dok tale tapai ata meja tu...
Bungkus sket punye comey, tapi isinye ciput je, buat stok taik gigi aku pun xleh....hehe...

Jemput makan semua...Jemput makan cikgu, jemput makan anak-anak2......

Lepas makan barulah gerak pi umah Mak Ndak....Saje ziarah ngan pi amik rambutan yang tengah musim skang nih...Huhu....
Beshnye rambutan....Sedapnye....Nyum3....


Mase dok petik durian rambutan tu, nasib baikla bukan aku yang panjat...Huhu....
Bukan tak reti panjat takmo panjat, tapi aku ngan attire yang tak seswai nih...
Nak suh makan panjat buleh je...Malas nak tunjuk...Huhu...

Meh kutip rambutan nih...Banyak jugakla dok masuk dalam guni...Adela dalam seguni...
Actually ade banyak lagi tapi malas pulak nak kutip...
Seguni dah lee...Makan pun xhabis setahun nih...
Kitorg bukan makan sgt, amik skit, selebihnya ingat nak bagi kat adikbradik abah yang mmg suke makan rambutan nih...

Kitorg balik kampung ni pun tak kabo pun kat adikbradik abah, kalau tak maunye dipesan suh bawak balik berguni2 rambutan...Nasib baiklaaa....


Pose2 ni just nk demostrate je yang kitorg mmg petik rambutan tu...Durian xde sebab byk yang rosak kene makan dek tupai...xde rezeki laaa....
Pose2 ni pon pakai timer jer....Ngan berlenggengnye...Malu laaa....
Abis ternampak seluruh lemak2 kat badan kawasan kebun kat kampung aku...huhu....

Ni kalau ade durian lagi best nih...Free2 boleh makan durian...Nak beli pun skang belum musim lagi...

Kepada korang yang ade kampung tu, yang ade dusun yang tgh dok galak berbuah skg nih, pulanglah ke pangkuan mereka...Huhu...
Sesungguhnya buah-buahan semua mereka menanti kepulanganmu...

Oklaaa....That's all folks...

8 Superb Comments!:

  1. Sib baikla tergode ngn tapai tu yuna...
    Kalau tergode ngan aku....Huhu...

    Tapai tu nmpk je cam sodap,
    tp rasenye xsesedap di mate...
    Tapi kalau dah teringin sgt...Boleylaaa...

    ReplyDelete
  2. beshnye tgk bebuahan itu..
    adehhh...sedapnye dapat makan rambutan!
    tp aku tgh batok terok nie...
    mesti takbole makan kan?

    ReplyDelete
  3. batok tu yg lagi nak makan...
    Org ckp "buat ubat"...
    Kalau dah jumpe tu taler je Reen...
    Bukan slalu jumpe..kan??

    kat umah aku ni bende tu siap kopek2, simpan dlm peti ais...
    Sejuk2 makan, uihhh...sedapnyeee...

    ReplyDelete
  4. rambutan! bEshnya...
    Eyh? batok lEh makan rambutan kEr?
    kang lagi parah..

    ReplyDelete
  5. Makan je...
    Kalau xmakan rugi...
    Buat ubat...

    Mcm mase batuk kite minum ais laa...
    Kan sedap minum ais tgh2 panas tu..

    ReplyDelete
  6. wow bestnya tgk buah moktan ngn derian...heheheh syok kan kalu balik kampung..

    ReplyDelete
  7. buleh la Bash....
    Takler syiok sgt...
    Kalau ramai2 balik kpg, cam raye ke, lagila besh....

    Ko kpg mane bash>>>

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png