Demi Kelangsungan Warisan....

Petikan dari sumber FOXNews.com :

A 70-year-old from Muzaffarnagar, India, became the world’s oldest woman to give birth after she delivered twins Friday. Omkari Panwar, the wife of a retired farmer, delivered the twins — a boy and girl — via Caesarean section.

Panwar, who has two adult daughters and five grandchildren, underwent in-vitro
fertility treatment so she could produce a male heir.

Her husband, Charan Singh Panwar, 77, mortgaged his land, sold his buffalos, spent his life savings and took out a credit card loan to finance the treatment.
“At last we have a son and heir,” he said. “We prayed to God, went to saints and visited religious places to pray for an heir." “We kept no stone unturned and God has rewarded us.

The treatment cost me a fortune but the birth of a son makes it all worthwhile. I can die a happy man and a proud father.”


Haaa..
Tu dia...!

Punyelah bangga k
erana menjadi seorang ayah walaupun pada usia yang agak "senja"....
Kalau yang lelaki tua, si perempuan ni mude; at least 40-an ke, dan mengandungkan dan melahirkan anak di usia itu, kembar pulak tu...
Still make sense laa...

Ini kalau dilihat, umur lelaki tu mmg dah terlalu "tue" dan si ibu tu pun terlalu tua dalam usianya untuk melahirkan anak lagi....

Tapi dek kerana keazaman dan tekad yang tinggi untuk mendapatkan pewaris mereka, walaupun mereka tidaklah terlalu berharta, akhirnya hajat ibu tue ganyut "veteran" ini tercapai jugak dengan kelahiran 2 baby sihat kembar.....

Aku kagumlah dengan semangat pasangan ni...
Even dah menopaus tahap serius takde harapan untuk mendapatkan zuriat secara "semulajadi"...ehem2, u know what i mean kan???...
Tapi dengan adanya teknologi IVF atau name panjangnye In-Vitro Fertilization, mereka berhasil untuk mendapatkan anak...

Katenye, si ayah sanggaup bergolok-gadai jual tanah segala demi untuk mencapai hajat isterinya itu...
Bukan depa takde anak, tapi anaknya semua dah kahwin, dah tinggal dengan keluarga masing
2....
Jadi dengan kehadiran kembar yang nampak kecik tu dalam hidup Omkari Panwar dan suami akan menyerikan rumah mereka....

Huhu, jangan org salah anggap bile jalan2 bawak anak org akan tanye, " Bawak cucu ker??".....Hehehe....

Sebenarnya di Malaysia ni pun dah ada badan khas atau yayasan yang membantu mereka yang terlalu berhajat nak menimang cahaya mata dengan kaedah teknologi mahal ini...
Kita dah ada TAFF; Yayasan Fertiliti Tunku Azizah....


Ni petikan dari Metro :

Yayasan Fertiliti Tunku Azizah (TAFF) yang baru empat tahun ditubuhkan sehingga kini sudah menerima kira-kira 5,000 permohonan daripada pasangan yang tidak mempunyai zuriat untuk mendapatkan khidmatnya. Pengasasnya, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah, berkata sambutan itu di luar jangkaan kerana sebelum mengasaskannya, beliau bimbang ia tidak mendapat sambutan berikutan pemikiran masyarakat di negara ini yang sensitif dan malu mendedahkan masalah peribadi suami dan isteri.


Jadi, bila dah ada kemudahan yayasan seperti ini, mereka yang layak mendapatkannya dengan syarat yang telah dipatuhi pastinya tidak akan terlepas peluang menimang cahayamata hasil daripada darah-daging zuriat sendiri..

Demi untuk menjamin kelangsungan generasi dan warisan anak Adam di muka bumi ini....

**********************************************
p/s: Harapnya aku sihatlah zahir dan batin hingga akhir hayat...InsyaAllah...


2 Superb Comments!:

  1. aduhai..kalau boleh beranaklah muda2, senang nk besarkan anak2..
    kalau dah usia senja..takut tak sempat anak2 tu besar utk berdikari..kita dah padammmmm...


    kalau boleh..kita merancang...Allah yang menentukan..so marilah kita merancang..

    thn bile nk kawen
    thn bile nk dpt anak
    thn bile nk tambah yg ke2
    bla..bla..bla..mcm tu le..

    ReplyDelete
  2. Ni kes lambat sedar la ni kot Kak...
    Itulaaa, takut gak anak2 ni yg melarat xde sape nak jage sbb umur xpanjng, depa ni xpikir panjng kot...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png