Debat, debat jugak...Hasilnya...

Saje nak tulih pendapat (cakap2 kosong) ringkas tentang debat AgendaDaily antara DSAI dan DASC....
Ia berkenaan dengan janji dan fakta yang akan dilakukan jika Pakatan dapat memerintah yang dicanangkan sebelum PRU12 yang lepas...

Masa minit2 permulaan ucapan yang dimulakan DSAI, ucapannya nampak goyah...
Dan DSAC dapat menyanggah hujah..
Dan begitu juga sebaliknya...

Dan bile tgk balik debat semalam, cara DSAI menjawab balik hujah DSAC mmg btul mcm debat dulu2 mase zaman sekolah dulu...
Pembangkang selalunya akan lebih sinikal, lebih kinky dan gaya bahasa yang digunakan lebih sarcastic...
Aku suke camtu...

Dan aku pun terlepas jugak tgk primetime show kegemaran cam KakJie, SinDarEla....
Takpe, boleh tgk online KakJie...
Cume KaKjie sempat la nak buat kek choc moist utk santapan keluarga tercintanya...

Berbalik pada isu debat semalam...
Cume kadang2 aku agak tidak paham beberapa istilah yang digunakan...
Sebab aku ni cukuplah cetek dan hijau dalam isu politik ni...

Entahlah, tak reti nak komen panjang...
Yang pasti mungkin semalam ada memberi faedah untuk sesetengah pihak, kalau tidak banyak, sikit...
Yang penting apa yang DSAI sampaikan telah dijelaskan semalam...
Dan terpulang kepada kita, sebagai seorang Malaysia untuk mentaakul dan bertindak berdasarkan apa yang perlu...

Yang pasti, kate omputih;
There's a shine behine the cloud...

Yang penting,
Tepuk dada tanya kata hati...

Kebencian akan membawa dua sahabat menjadi musuh, dua pemimpin akan bertelingkah, dua negara akan bergolak dan dua benua akan musnah.

5 Superb Comments!:

  1. Bak kata Makcik Marry " something was goes wrong somewhere?"

    ReplyDelete
  2. skang nih .. sume bincang pasal debat ..

    kita nih x sempat nengok

    ReplyDelete
  3. Lily,
    Taksempat xpe...
    Takpenting sgt pun..
    Tapi seronok oo tgk debat...
    Masing2 sarcastic je...

    KakJie,
    If there were mistakes,
    sumbody ought to correct it...

    make it rite and beneficial...
    Yg pasti pemimpin ni sume bijak2,
    kenapa xbersatu utk bangsa kan??
    Pelik2...

    ReplyDelete
  4. x tengok ... zzzzzzz

    pg2 tgk kat stesen minyak, sama jgk... gen dua aku dulu RM100 skarang RM140 ... byar aje!

    ReplyDelete
  5. KakChombi..
    itulaaa..
    Yg penting kene beringat la sblm pakai..
    Pertimbangkan semua perkara, berjimat, kawal semua...
    Tak same cam dulu....

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png