Amalan Selepas Kencing Membuang Air Kecil...

Prelude:
Entri ini sekadar peringatan atau pemberitahuan; kalau yang sudah tahu, anggap sebagai reminder..Kalau yang belum tahu, boleh amalkan selepas ini, sebagai perkara yang seharusnya diamalkan di dalam rutin kita seharian...
InsyaAllah...
Kita saling ingat mengingatkan satu sama lain....

Amalan dibawah ini tidaklah dirasakan lucu atau lucah, tetapi sebagai panduan hidup sebagai umat islam di muka bumi ini, Insya-Allah. Ramai orang merasakan dirinya cukup bagus dengan banyak amal ibadahnya, sedekahnya dan lain-lain tetapi masih tidak terlepas dari azab api neraka.

Syaidina Abu Bakar pernah hendak menyembahyangkan jenazah si polan, tetapi tiba-tiba tersentak dengan suatu benda bergerak-gerak dari dalam kain kafan jenazah itu. Lalu disuruh orang membukanya.

Alangkah terkejutnya apabila seekor ular sedang melilit kepala jenazah tersebut. Syaidina Abu Bakar mencabut pedang lalu menghampiri ular tadi untuk dibunuhnya.


Tetapi ular itu dapat berkata-kata,

Katanya " Apakah salah ku kerana aku telah diutus oleh Allah untuk menjalankan tugas yang diperintahkan. "

Diselidiki amalan sipolan itu semasa hayatnya jelas dia merupakan orang yang mengambil ringan dalam hal menyucikan kemaluannya apabila membuang air kecil.

Untuk KAUM LELAKI, apabila lepas membuang air kecil, disunatkan berdehem dua atau tiga kali supaya air kencing dipastikan keluar kesemuanya. Lepas itu urutlah b*t*ng batang ape??? dari pangkal ke hujung beberapa kali sehingga tiada lagi air kencing yang berada dalam saluran. Kemudian basuhlah dengan air sesucinya.

Untuk KAUM WANITA pula, apabila membasuh kemaluannya, pastikan dicucikan bahagian dalam dengan menjolok sedikit dengan jari dan dipusing-pusingkan (?) ape punye terma dah dier pakai semasa dilalukan air bersih. Bukan dengan hanya menyimbahkan air semata-mata. Jika dengan melalukan air sahaja ia tidak membersihkan bahagian dalam kemaluan wanita yang "berbibir-bibir" itu.


Wassalam
Dr Masitah Adam
Fakulti Perubatan Islam

******************************************
p/s: Cikgu malu sketla dengan istilah yang digunakan untuk describe "alat" tu...hehe...
Blushing nih....



3 Superb Comments!:

  1. ooO... bukan setakat orang Islam je yg amalkan ini..
    i think sumer orang patut amalkan cara wee wee nie kan...
    pas wee wee kena la cuci2..

    ReplyDelete
  2. sblm ni tau berdehem2 je. br tau kena urut skali...

    ReplyDelete
  3. Reen,
    Mmg la bukan islam je...
    Tp yg perempuan nonmuslim maybe praktikkn sume nih..
    Yang lelaki tu..
    Yg Muslim pun kdg2 xbuat..
    Lepas wee-wee je, trus blah, dehem ke mane, "picit2" pun ke mane...

    *blushing...*

    Sultan,
    cakap(ikut stail iklan berita harian) tu laa.... zaman dah berubah...

    Huhu...
    aku pun br tau..
    selama ni berdehem-dehem je...
    Malu jugak kdg2 nk berdehem nih...
    So, miss la nk buat...

    Yg "picit2" tu br je nak berjinak2 praktis..
    Huhu..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png