Analisa by Harian Metro


"Sebelum ape2, ini cume PANDANGAN PERIBADI dari seorang pemerhati tak bertauliah":
Senario politikus tempatan dah berubah...Sedar tak sedar pucuk pimpinan Malaysia yang dahulu dah tergugat akan kredibilitinya...
Actually buat mase sekarang ni Cekgu cume jadi pemerhati politik tak bertauliah je...
Aku ikut sgala macam ceritera politikus terutama menjelang PRU12 baru-baru ni..
Orang Melayu pun dah kelihatan semakin tak bersatu...Dengan adanya undi mereka yang menyatakan mereka telah "bersuara"...
Mungkin protest terhadapa kerajaan yang sedia ada, ini mungkin caranya....
Yang pasti lepas nih pucuk pimpinan yang hampir-hampir tergugat ni kenela mencongak-congak, mentaakul apa yang tak kena...

Satu yang aku kurang gemar lepas beberapa negeri yang bertukar pucuk kepimpinan negeri sama ada ke Roket, the Turquoise atau Biru Laut, semalam berderet2 berite TV3 report pasal org2 mereka nih dah melakukan onar kat Tadika KEMAS yang sebelum ni di bawah kelolaan kementerian yang menterinya dah turun takhta sebab kalah dek seorang gadis ABAH yang dulunya teraniaya...
Kat tempat aku ni, tadikanya; Cikgu Ani, orang kuat Biru Tua selaku cikgu tadika kat sane, dok kemas barang kat tadika dalam keadaan gelap...Takut dimomokkan dek kerajaan BARU Shah Alam nih....
Kat tadika seksyen jiran aku nih, Seksyen 24 pun ade dengar cerita yang lebih kurang same...
Habis diharuknye semua...
Jangan la gitu....

Masalahnya, yang depa pergi nak menjahanamkan rete utk pembelajaran anak-anak depa tu buat pe???Apela salahnya tadika KEMAS yang nak mendidik anak kecil yang baru nak kenal dunia...
Dan sejurus selepas tu, Menteri Besar Kedah yang baru dilantik dari the Turquoise tu mengumumkan untuk meneruskan aktiviti tadika tu....Sebab kadang-kadang anak depa pun dihantar ke tadika tu...Biaq pi je laaa...

Aku takla cakap nak percaya seratus persen berite tu, sebab TV swasta atau kerajaan nih kadang-kala tertakluk pada pucuk pimpinan...

Kredibilitynya kadang-kala meragukan...
Ye laa, kalau kat TV kadang2 bende yang tak berape lawa nampak lawa, yang kecil jadi besar, yang biase2 jadi superb...
Accentuate tu yang buat sesuatu yang kalau kat luar kecik je, kat dalam tv nampak dahsyat...
Bukanlah maksud aku nak menafikan TV-2 ni sume....

Mandat dah tertulis, dan kita kene teruskan hidup....
Yang dah dijanji mesti dikota...Kata itu Kota....
Hopefully kerajaan Selangor yang kini bertukar tangan akan menjadi lebih baik dari sebelum ini...
Bukan bermaksud aku sebelahkan mana-mana tapi harapan pengundi Selangor ni tinggi menggunung dan mengharapkan perubahan seperti yang dijanjikan....

Selamat Mentadbir KERAJAAN CAMPURAN ALTERNATIF !
Posted by Picasa

0 Superb Comments!:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png