What a Wet Day!

Hari ni sepanjang hari, Hujan!....
Segalanya serba basah....
Serba lembap; same la dengan otak aku yang semakin hari aku rase semakin lembap sebab tak berape nak banyak idea yang dapat dikembangkan sebab dok kat umah...
Memang sah! Sah, otak aku tak berkembang dok kat umah nih...
Sebab ujan ni la mak aku sidai langsir raye yang baru dibukak kat dalam umah, langsir skit punye besar, memangla lambat nak kering...
Dan disebabkan hujanla malam nih sejuk jee...
Memang sedap sangatla kalau tidur waktu2 begini...
Layan tido sampai pagi musti shiok!!!

Sebab hujan yang tak berhenti2 sejak dari pagi tadi yang menyebabkan JOHOR dilanda banjir...Sekali lagi...
Apela nasib sangat tak baik menimpa Johor...
Tapi ini mungkin balak yang diturunkan atas sebab tertentu, kita sendiri pun tak tahu, tempat aku nih yang tak pernah lagi dilanda banjir bersyukur la sesangat...
Kalau banjirlaa, tak tau nak cakap macamaner...

Dalam negara ni memang banyak dah bende yang kite takmo tapi dah jadi...
Malas nak cerite sebab kite semua dah arif tentang tu, tentang tuntutan HINDRAF yang tak munasabah, pergolakan "kecil" di ibu negara dan sebagainya, ini sedikit sebanyak menandakan yang kite dah semakin tidak seperti dulu...
Sebab masing handak membuat tuntutan, masing nak menegakkan "benang" masing-masing, sebagai rakyat biasa aku hanya dapat mendoakan agar kita akan kembali seperti dulu...

Sebab keadaan yang huru-hara ini sangatlah senang nak ditimbulkan dan nak memelihara amatlah sukarnya...
Aku ade dpt email yang kononnya Polis ade menemui satu kontena yang penuh dengan senjata api di Batu Caves dan Ahad ini bakal berlakunya satu lagi perkara yang tak diingini - itu kata email tersebut...
betul atau tak...???
Wallahualam...

STOP! Berhenti la bercakap pasal politikus dalam negara...

Sepanjang cuti yang senang lenang nih dengan elaun yang masyuukkkk, Memang la ade pasang angan-angan dan cite2 nak buat itu dan ini...
tapi nak implement sket punye payah, ni tgh nk bulatkan tekad la nih, cadangnye nak buat lesson plan la, nak buat ABM laaa..
Macam-macam lagi...
Maybe esok baru nak start...

Hari ni aku datang kampus nak start menanam hidroponik, i'll update the pics later...

But for now, that's all...
Sehingga di lain blog...
Selamat beramall.....

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood