It Did It Again


My beloved laptop, once again doing its own thing again...Almaklumlaa dah veteran...Aku pun jadi serba salah, nak dibuang sayang, disimpan kepayang...(betui ker proverb aku nih???)...Bak kate org tue2 mahupun KARAM SINGH WALIA; IBARAT DILUANG MATI MAK, DITELAN MATI BAPAK...Baik telan sajaa...huhu...

Laptop aku yang agak dah berusia hampir 5 tahun tu buat hal lagi! Bikin rosak laa...Aku pikir2 nak jer cari pengganti si dia, tapi mengenangkan jasanye yang tak ternilai sejak tahun 2002 lagi smpai le skg, aku still sayang kat dier...Kalau ikut ati nak je mintak break...Tapi bibit sayang2 tuh masih bersemi lagi, kupendam jua hasrat hatiku utk cari penggantimu (owh...lagipung aku tgh takdak duit nih...tahan je laaa)...

Laptop aku nih dah buat hal, keyboard pulek tak boleh key in certain key such as S,D,G etc....Erm....Saje jer nak kopakkan aku kan...Tapi takper, selama nih ko dah banyak berjasa ngan aku, aku boleh ampunkan ko...huhu...

Teringat aku mase kat Uni dulu, tak ramai mase tu yang ader laptop, jadi aku yang ader laptop mase tu yang jadi tpt utk member2 aku sumer pinjam utk buat presentation...Laptop aku tak kisah pun...

Teringat aku klau ader presentation utk ape2 function yang memerlukan laptop, laptop aku sedia di mana saje khidmatnyer diperlukan..Dia tak kisah pun...

Teringat aku mase nak buat presentation di PSDC dul mase aku amik course Management, laptop ni la yang jadi peneman kalau PC kat bilik kuliah tu cam lembab nak mampus jer..Inilah HEROnyer..Inilah penyelamatnyer...

Teringat aku di kala aku kebusanan akibat TV comey aku rosak tak menentu, laptop inilah yang menjadi galang gantinya...Dia tak pernah mengeluh dan merintih pun...

Teringat aku mase kat IPTeknik nih kalau dak2 nih nak buat presentation, tapi tak jumpe laptop yang still pakai XP utk compatible dgn projector, last2 laptop aku jugek yang dicari...Yang dah advance pakai Vista langsung takleh pakai...Dia nih jgek yang dicari...

TAK KE BESAR JASANYA TU??TAK KE MURNI SGT HASRATNYER...JADI, takkan sebab hal kecik camni bile kene bayar skit utk mentenen tokleh kot, dah mengeluh2...huhu...
Apa la yang aku merapik nih...Udahler, yang penting laptop lame tu still bulih pakai lagi dan sihat je..Sudehh!!!

Comments

  1. Huwaaa.....
    Laptop aku dah menemui penghujung hidupnyer...
    Org Servis called; cakap keyboard aku dah tak buleih pakai lagi..
    Kalau gitu camner aku nak pakai nak buat semua keje tu...
    Huwaaaa....
    Nak beli laptop baru nampak macam tak mampu jer...
    Tulungggg!!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood